notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

3 ok, hogy folyamatosan használd az olívaolajat

3 ok, hogy folyamatosan használd az olívaolajat

KO
hirdetes

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy üveggel - ha eddig még nem tetted meg.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj

Az olívaolaj növekvő népszerűsége

 
Az olívaolaj mostanában egyre népszerübb a médiában. Mind a Guardian és a Daily Mail arról számoltak be, hogy néhány olasz extra szűz olívaolaj-termelő hazudott termékeiket illetőleg. Olaszországban sokkal nagyobb a kereslet az olívaolaj iránt, mint amit maga az olasz ipar ki tudna elégíteni, így a gyártók egy másik, olcsóbb fajta olajat, vagy import olajat adtak hozzá termékükhöz a költségek csökkentése és a kereslet kielégítése céljából. Sok olívaolajat használó ügyfél abba is hagyta az olívaolaj használatát. Vannak azonban csodálatos egészségügyi előnyei az olajnak, ami indokolttá tesz egy részletes leírást.
 

Az olívaolaj javítja a szív-és érrendszeri egészséget. Hogyan?

 

 

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

A “Journal of the National Medical Association” 2003- ban közzétett egy tanulmányt amelyben több mint 3000 férfin és nőn végzett kísérletek azt mutatják, hogy egy olívaolajban, halban, gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend csökkentette a szívbetegségek kockázatát és a gyulladást.
 
hirdetes
Amikor összehasonlitották a testtömegindexeket, a testmozgás szintjét, életkorokat, nemeket, és az emberek képzettségi szintjét, csak az egészséges étrend tett különbséget betegség és jólét között. A Journal of Cardiovascular Pharmacology 2009-es tanulmánya kijelentette, hogy egyértelmű bizonyíték van arra, hogy az olívaolaj fogyasztása és a mediterrán étrend összefüggésbe hozható a szív-és érrendszeri betegségek előfordulásának csökkenésével.
hirdetes
 
A World Journal of Gastroenterology 2009-ben egy klinikai vizsgálatsorozat után publikált eredményei is egybecsengengőek a fenti tanulmánnyal. A tudósok azt állították, hogy az olívaolaj és a mediterrán étrend általában nem csupán alacsonyabb szívbetegség- kockázatot jelent, hanem az olívaolaj csökkenti a máj triglicerid szintjét, szabályozza a vércukorszintet és az inzulinszintet is.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

2007-ben az Oxford University megjegyezte, hogy a globális elhízás-járvány részben a gyorsételek, üdítőitalok, transz-zsírok és a glükóz- fruktóz szirup megnövekedett fogyasztásának köszönhető. Ezek az élelmiszerek emelik a szérumlipid szinteket a véráramban. Az extra zsír jelenléte gyulladáshoz vezet a szervezetben, ami szervi zavarban nyilvánul meg. Ez az egész folyamat végül betegségekben manifesztálódik, mint például a zsíros máj, cirrhosis, hepatitis, és májtumor.
 
Az olívaolaj csökkenti a máj citokinjeinek szintjét, kiküszöbölve a májbetegséghez vezető gyulladást és daganatok kialakulását. Teszi ezt azáltal, hogy csökkenti a nemkívánatos zsírok mennyiségét a májban. Ezáltal a véráram szérum lipid szintje csökken, ami csökkent koleszterinszintet eredményez.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

Az olívaolaj csökkenti a vérnyomást, 70-80 százalékos olajsav tartalma miatt. Az amerikai National Academy of Sciences tudósai arra utalnak, hogy az olívaolaj fogyasztása növeli a sejtmembránok olajsav szintjét, amelyek szabályozzák a fehérje szignálokat, és így csökkentik a vérnyomást. A tudósok azt is megállapították, hogy olajsav analógok, mint például a szójaolaj, nincsenek hatással a vérnyomásra, ami azt jelenti, hogy a vérnyomás csökkentéséhez szükséges olaj nagyon specifikus.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Gőzfürdő

  A gőzfürdők története az ókori görögökig és rómaiakig vezethető vissza.... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 107

Átlagos értékelés: 5.0