notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

3 ok, hogy folyamatosan használd az olívaolajat

hirdetes

3 ok, hogy folyamatosan használd az olívaolajat

KO
hirdetes

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy üveggel - ha eddig még nem tetted meg.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj

Az olívaolaj növekvő népszerűsége

 
Az olívaolaj mostanában egyre népszerübb a médiában. Mind a Guardian és a Daily Mail arról számoltak be, hogy néhány olasz extra szűz olívaolaj-termelő hazudott termékeiket illetőleg. Olaszországban sokkal nagyobb a kereslet az olívaolaj iránt, mint amit maga az olasz ipar ki tudna elégíteni, így a gyártók egy másik, olcsóbb fajta olajat, vagy import olajat adtak hozzá termékükhöz a költségek csökkentése és a kereslet kielégítése céljából. Sok olívaolajat használó ügyfél abba is hagyta az olívaolaj használatát. Vannak azonban csodálatos egészségügyi előnyei az olajnak, ami indokolttá tesz egy részletes leírást.
 

Az olívaolaj javítja a szív-és érrendszeri egészséget. Hogyan?

 

 

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

A “Journal of the National Medical Association” 2003- ban közzétett egy tanulmányt amelyben több mint 3000 férfin és nőn végzett kísérletek azt mutatják, hogy egy olívaolajban, halban, gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend csökkentette a szívbetegségek kockázatát és a gyulladást.
 
Amikor összehasonlitották a testtömegindexeket, a testmozgás szintjét, életkorokat, nemeket, és az emberek képzettségi szintjét, csak az egészséges étrend tett különbséget betegség és jólét között. A Journal of Cardiovascular Pharmacology 2009-es tanulmánya kijelentette, hogy egyértelmű bizonyíték van arra, hogy az olívaolaj fogyasztása és a mediterrán étrend összefüggésbe hozható a szív-és érrendszeri betegségek előfordulásának csökkenésével.
hirdetes
 
A World Journal of Gastroenterology 2009-ben egy klinikai vizsgálatsorozat után publikált eredményei is egybecsengengőek a fenti tanulmánnyal. A tudósok azt állították, hogy az olívaolaj és a mediterrán étrend általában nem csupán alacsonyabb szívbetegség- kockázatot jelent, hanem az olívaolaj csökkenti a máj triglicerid szintjét, szabályozza a vércukorszintet és az inzulinszintet is.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

2007-ben az Oxford University megjegyezte, hogy a globális elhízás-járvány részben a gyorsételek, üdítőitalok, transz-zsírok és a glükóz- fruktóz szirup megnövekedett fogyasztásának köszönhető. Ezek az élelmiszerek emelik a szérumlipid szinteket a véráramban. Az extra zsír jelenléte gyulladáshoz vezet a szervezetben, ami szervi zavarban nyilvánul meg. Ez az egész folyamat végül betegségekben manifesztálódik, mint például a zsíros máj, cirrhosis, hepatitis, és májtumor.
 
Az olívaolaj csökkenti a máj citokinjeinek szintjét, kiküszöbölve a májbetegséghez vezető gyulladást és daganatok kialakulását. Teszi ezt azáltal, hogy csökkenti a nemkívánatos zsírok mennyiségét a májban. Ezáltal a véráram szérum lipid szintje csökken, ami csökkent koleszterinszintet eredményez.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

Az olívaolaj csökkenti a vérnyomást, 70-80 százalékos olajsav tartalma miatt. Az amerikai National Academy of Sciences tudósai arra utalnak, hogy az olívaolaj fogyasztása növeli a sejtmembránok olajsav szintjét, amelyek szabályozzák a fehérje szignálokat, és így csökkentik a vérnyomást. A tudósok azt is megállapították, hogy olajsav analógok, mint például a szójaolaj, nincsenek hatással a vérnyomásra, ami azt jelenti, hogy a vérnyomás csökkentéséhez szükséges olaj nagyon specifikus.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
143 138
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
143 138
Közösség

Szótár

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Boróka (Közönséges)

Latin neve: Juniperus communis   Eredete, élőhelye   Észak-Amerikában és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 107

Átlagos értékelés: 5.0