notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

3 ok, hogy folyamatosan használd az olívaolajat

3 ok, hogy folyamatosan használd az olívaolajat

KO
hirdetes

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy üveggel - ha eddig még nem tetted meg.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj

Az olívaolaj növekvő népszerűsége

 
Az olívaolaj mostanában egyre népszerübb a médiában. Mind a Guardian és a Daily Mail arról számoltak be, hogy néhány olasz extra szűz olívaolaj-termelő hazudott termékeiket illetőleg. Olaszországban sokkal nagyobb a kereslet az olívaolaj iránt, mint amit maga az olasz ipar ki tudna elégíteni, így a gyártók egy másik, olcsóbb fajta olajat, vagy import olajat adtak hozzá termékükhöz a költségek csökkentése és a kereslet kielégítése céljából. Sok olívaolajat használó ügyfél abba is hagyta az olívaolaj használatát. Vannak azonban csodálatos egészségügyi előnyei az olajnak, ami indokolttá tesz egy részletes leírást.
 

Az olívaolaj javítja a szív-és érrendszeri egészséget. Hogyan?

 

 

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

A “Journal of the National Medical Association” 2003- ban közzétett egy tanulmányt amelyben több mint 3000 férfin és nőn végzett kísérletek azt mutatják, hogy egy olívaolajban, halban, gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend csökkentette a szívbetegségek kockázatát és a gyulladást.
 
hirdetes
Amikor összehasonlitották a testtömegindexeket, a testmozgás szintjét, életkorokat, nemeket, és az emberek képzettségi szintjét, csak az egészséges étrend tett különbséget betegség és jólét között. A Journal of Cardiovascular Pharmacology 2009-es tanulmánya kijelentette, hogy egyértelmű bizonyíték van arra, hogy az olívaolaj fogyasztása és a mediterrán étrend összefüggésbe hozható a szív-és érrendszeri betegségek előfordulásának csökkenésével.
hirdetes
 
A World Journal of Gastroenterology 2009-ben egy klinikai vizsgálatsorozat után publikált eredményei is egybecsengengőek a fenti tanulmánnyal. A tudósok azt állították, hogy az olívaolaj és a mediterrán étrend általában nem csupán alacsonyabb szívbetegség- kockázatot jelent, hanem az olívaolaj csökkenti a máj triglicerid szintjét, szabályozza a vércukorszintet és az inzulinszintet is.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

2007-ben az Oxford University megjegyezte, hogy a globális elhízás-járvány részben a gyorsételek, üdítőitalok, transz-zsírok és a glükóz- fruktóz szirup megnövekedett fogyasztásának köszönhető. Ezek az élelmiszerek emelik a szérumlipid szinteket a véráramban. Az extra zsír jelenléte gyulladáshoz vezet a szervezetben, ami szervi zavarban nyilvánul meg. Ez az egész folyamat végül betegségekben manifesztálódik, mint például a zsíros máj, cirrhosis, hepatitis, és májtumor.
 
Az olívaolaj csökkenti a máj citokinjeinek szintjét, kiküszöbölve a májbetegséghez vezető gyulladást és daganatok kialakulását. Teszi ezt azáltal, hogy csökkenti a nemkívánatos zsírok mennyiségét a májban. Ezáltal a véráram szérum lipid szintje csökken, ami csökkent koleszterinszintet eredményez.

Már szinte az összes háztartásban megtalálható az olívaolaj. Nem is csoda, hiszen rengeteg pozitív dolgot hallottunk már róla, amiért érdemes használni napi szinten. Nézzünk meg néhány kutatást és egészségügyi előnyt, melyek hallatán Te is beszerzel egy ü

Az olívaolaj csökkenti a vérnyomást, 70-80 százalékos olajsav tartalma miatt. Az amerikai National Academy of Sciences tudósai arra utalnak, hogy az olívaolaj fogyasztása növeli a sejtmembránok olajsav szintjét, amelyek szabályozzák a fehérje szignálokat, és így csökkentik a vérnyomást. A tudósok azt is megállapították, hogy olajsav analógok, mint például a szójaolaj, nincsenek hatással a vérnyomásra, ami azt jelenti, hogy a vérnyomás csökkentéséhez szükséges olaj nagyon specifikus.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Enzim

A szervezet által előállított, fehérje természetű anyagok, amelyeknek fő feladata a... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 107

Átlagos értékelés: 5.0