notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Együk magunkat egészségesre,az evés igenis boldogít!

hirdetes

Az evés igenis boldogít

Etesd a bestiát! – szól az ismert közmondás. Ám aki igazán jót akar a gyomrának, azaz saját magának, az gondosan odafigyel a táplálkozására. Jó, ha tudjuk, hogy csak nagyon kevés élelmiszerben található meg a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin képződéséhez elengedhetetlenül fontos triptofán. Ezt a létfontosságú esszenciális aminosavat a szervezet nem tudja előállítani, kizárólag táplálék útján juthat be a szervezetbe. Több-kevesebb triptofánt tartalmaz a tojás, a tej, a sajt, a túró, a hal és a hús, de a búzacsira, a szójabab vagy paradió is.

Az evés igenis boldogít!

Jó kedvre hangolnak:


Bab


100 grammnyi babban lévő 230 milligramm triptofán emeli a hangulatot. Ez a fehérje elengedhetetlenül fontos a boldogsághormon, a szerotonin képződéséhez. A babot csak megfőzve szabad fogyasztani!


Kesudió


Az aromás mag 100 grammjában 450 milligramm a magas koleszterinszint ellen ható „ boldogító” triptofán és telítetlen zsírsav van. A biotin gondoskodik a szép bőrről és az egészséges körömről.


Ementáli sajt


A népszerű aromás sajtban még több, 460 milligramm triptofán van, valódi jókedv csomag. A kalcium garantálja az erős csontokat és egészséges fogakat.


Napraforgómag


Az apró magocska 100 grammjában lévő 310 milligramm triptofán igen jelentős mennyiség, amely gondoskodik a jókedvről. A pantothensav pedig erősíti az immunrendszert.


Kiváló páros: Kenyér és sajt


 A sajt és a kenyér gazdag B-vitaminokban, amik a szervezet anyagcsere serkentéséért és szabályozásáért felelősek. Így tehát, a reggelire vagy vacsorára fogyasztott sajtos kenyér elengedhetetlen a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. A termelőknél ma már gazdag kenyér és sajtválaszték gondoskodik a változatosságról. Mindkét élelmiszer igen sok fontos tápanyagot tartalmaz. A sajt elsősorban könnyen emészthető fehérjét, kalciumot és értékes ásványi anyagokat visz a szervezetünkbe. A kenyérben lévő szénhidrát pedig a mellett, hogy fontos fehérjeszállító, biztosítja számunkra a szükséges energiát.

hirdetes


Szívbarát bodza


Ősszel ismét sokfelé láthatjuk a vadon termő bodzasötétlő bogyóit. Igaz, hogy a bodza termése nyersen nem fogyasztható, de kiváló ízű egészséges szörp készíthető belőle.  a bogyó sötétkék színét az anthocyane nevű, gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő hatású szekunder növényi anyagnak köszönheti. Az anthocyane erősíti az érfalakat és védi a szívet a betegségekkel szemben. A kék és vörös áfonya, és a többi piros, kék vagy lila színű bogyós gyümölcs –és zöldségféle sok anthocyanét tartalmaz.
Extra tipp: a bodzabogyó leve citrommal és fahéjjal ízesítve nagyon finom ital. Levesként almagerezdekkel és grízgaluskával igazi különlegesség. A feketebogyóból körtével együtt finom kompótot főzhetünk. A bodzalekvár is nagyon különleges csemege.


A hosszú élet titka: ginszeng

Már a régi kínai császárok is örök életet reméltek a ginszeng élvezetétől. Ezt a kívánságot ugyan nem tudta teljesíteni a növény, de ettől függetlenül a gyökerének ma is számtalan és jótékony hatást tulajdonítanak. A chicagói egyetem tudósainak kutatásai szerint a ginszeng bogyója csökkenti a vércukorszintet és segít a fogyókúrában. Ezért gyógyszerek alapanyaként is fontos jelentőséggel bír.

hirdetes

A hangulatkeltő zab

A zab az egyik legértékesebb gabonaféle, bár biztos, hogy nem igazán ízlik az emberek nagytöbbségének. Pedig különösen sok értékes fehérjét és fontos aminosavakat tartalmaz, melyek a jó testi és szellemi teljesítőképességhez egyaránt szükségesek.  A  gabona növényi zsírjai is igen fontosak a táplálkozásban, mivel közel 70 százalékban telítetlen zsírsavakból állnak. A zabnyák hasznos segítség a gyomor-és bélbetegségeknél. Gyulladáscsökkentő és koleszterincsökkentő hatása is verhetetlen. Azt is jó tudni, hogy a zab igazi hangulatkeltő, mivel azok közé az élelmiszerek közé tartozik, amelyek fokozott szerotonin kiválasztásra ösztönzik a testet.


Sokszínű és értékes lencse


 A lencse szénhidrátban és értékes fehérjében gazdag zöldségféle. Barna, zöld vagy vörös – a lencse sokféle színű és méretű lehet. Minél apróbb, annál finomabb. A nagy szemű barna lencse egytál ételekhez kitűnő.  A salátákhoz a vörös lencse az ideális, amely szintén nagyon jó ízű és tíz perc alatt megpuhul. A zöld puy lencse igazi csemegének számít, amely rizses ételek és pástétomok finom, aromás ízesítője.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
11 278
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
720 490

Szótár

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Tovább a lexikonra