notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Együk magunkat egészségesre,az evés igenis boldogít!

Az evés igenis boldogít

hirdetes

Etesd a bestiát! – szól az ismert közmondás. Ám aki igazán jót akar a gyomrának, azaz saját magának, az gondosan odafigyel a táplálkozására. Jó, ha tudjuk, hogy csak nagyon kevés élelmiszerben található meg a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin képződéséhez elengedhetetlenül fontos triptofán. Ezt a létfontosságú esszenciális aminosavat a szervezet nem tudja előállítani, kizárólag táplálék útján juthat be a szervezetbe. Több-kevesebb triptofánt tartalmaz a tojás, a tej, a sajt, a túró, a hal és a hús, de a búzacsira, a szójabab vagy paradió is.

Az evés igenis boldogít!

Jó kedvre hangolnak:


Bab


100 grammnyi babban lévő 230 milligramm triptofán emeli a hangulatot. Ez a fehérje elengedhetetlenül fontos a boldogsághormon, a szerotonin képződéséhez. A babot csak megfőzve szabad fogyasztani!


Kesudió


Az aromás mag 100 grammjában 450 milligramm a magas koleszterinszint ellen ható „ boldogító” triptofán és telítetlen zsírsav van. A biotin gondoskodik a szép bőrről és az egészséges körömről.


Ementáli sajt


A népszerű aromás sajtban még több, 460 milligramm triptofán van, valódi jókedv csomag. A kalcium garantálja az erős csontokat és egészséges fogakat.


Napraforgómag


Az apró magocska 100 grammjában lévő 310 milligramm triptofán igen jelentős mennyiség, amely gondoskodik a jókedvről. A pantothensav pedig erősíti az immunrendszert.


Kiváló páros: Kenyér és sajt


 A sajt és a kenyér gazdag B-vitaminokban, amik a szervezet anyagcsere serkentéséért és szabályozásáért felelősek. Így tehát, a reggelire vagy vacsorára fogyasztott sajtos kenyér elengedhetetlen a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. A termelőknél ma már gazdag kenyér és sajtválaszték gondoskodik a változatosságról. Mindkét élelmiszer igen sok fontos tápanyagot tartalmaz. A sajt elsősorban könnyen emészthető fehérjét, kalciumot és értékes ásványi anyagokat visz a szervezetünkbe. A kenyérben lévő szénhidrát pedig a mellett, hogy fontos fehérjeszállító, biztosítja számunkra a szükséges energiát.

hirdetes


Szívbarát bodza


Ősszel ismét sokfelé láthatjuk a vadon termő bodzasötétlő bogyóit. Igaz, hogy a bodza termése nyersen nem fogyasztható, de kiváló ízű egészséges szörp készíthető belőle.  a bogyó sötétkék színét az anthocyane nevű, gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő hatású szekunder növényi anyagnak köszönheti. Az anthocyane erősíti az érfalakat és védi a szívet a betegségekkel szemben. A kék és vörös áfonya, és a többi piros, kék vagy lila színű bogyós gyümölcs –és zöldségféle sok anthocyanét tartalmaz.
Extra tipp: a bodzabogyó leve citrommal és fahéjjal ízesítve nagyon finom ital. Levesként almagerezdekkel és grízgaluskával igazi különlegesség. A feketebogyóból körtével együtt finom kompótot főzhetünk. A bodzalekvár is nagyon különleges csemege.


A hosszú élet titka: ginszeng

 

Már a régi kínai császárok is örök életet reméltek a ginszeng élvezetétől. Ezt a kívánságot ugyan nem tudta teljesíteni a növény, de ettől függetlenül a gyökerének ma is számtalan és jótékony hatást tulajdonítanak. A chicagói egyetem tudósainak kutatásai szerint a ginszeng bogyója csökkenti a vércukorszintet és segít a fogyókúrában. Ezért gyógyszerek alapanyaként is fontos jelentőséggel bír.

hirdetes

 

A hangulatkeltő zab

 

A zab az egyik legértékesebb gabonaféle, bár biztos, hogy nem igazán ízlik az emberek nagytöbbségének. Pedig különösen sok értékes fehérjét és fontos aminosavakat tartalmaz, melyek a jó testi és szellemi teljesítőképességhez egyaránt szükségesek.  A  gabona növényi zsírjai is igen fontosak a táplálkozásban, mivel közel 70 százalékban telítetlen zsírsavakból állnak. A zabnyák hasznos segítség a gyomor-és bélbetegségeknél. Gyulladáscsökkentő és koleszterincsökkentő hatása is verhetetlen. Azt is jó tudni, hogy a zab igazi hangulatkeltő, mivel azok közé az élelmiszerek közé tartozik, amelyek fokozott szerotonin kiválasztásra ösztönzik a testet.


Sokszínű és értékes lencse


 A lencse szénhidrátban és értékes fehérjében gazdag zöldségféle. Barna, zöld vagy vörös – a lencse sokféle színű és méretű lehet. Minél apróbb, annál finomabb. A nagy szemű barna lencse egytál ételekhez kitűnő.  A salátákhoz a vörös lencse az ideális, amely szintén nagyon jó ízű és tíz perc alatt megpuhul. A zöld puy lencse igazi csemegének számít, amely rizses ételek és pástétomok finom, aromás ízesítője.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Obezitológus

Az obezitológus az elhízás kezelésében járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 5.0