notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egészséges tízórai és uzsonna titka

hirdetes

Tízórai és uzsonna – alapszabályok

Kósa Krisztina
hirdetes

Az egészséges életmód egyik alapszabálya, hogy ne hagyd éhezni a szervezetedet. Ezt felnőttként, dolgozó emberként nem mindig könnyű véghez vinni, és sajnos akár 6-7 óra is eltelhet a főétkezések közt. Ilyenkor könnyen előfordul, hogy a tested átáll a raktározós üzemmódra, ez pedig semmiképpen sem jó. Most bemutatjuk, hogyan tudsz te is egészségesen tízóraizni és uzsonnázni!

Tízórai és uzsonna - a lényeg, hogy egészséges legyen

 

A tízórai ideális alkalom, hogy kicsit lazítsunk, és nassoljunk valalmit. No persze ez nem azt jelenti, hogy valami egészségtelent kell enni, mindössze az a lényeg, hogy olyasmit fogyasszunk, ami élénkíti a szervezetet, de mégsem hat rá úgy, mint egy bögre kávé. 

 

A reggeli édességgel általában érdemes vigyázni, ugyanis akkor még feltétlenül áll készen a szervezet a fokozott inzulintermelésre. A tízóraival azonban már más a helyzet. Mivel a szervezet 11 és 13 óra közt tud a legjobban reagálni a cukorra – vagyis a megemelkedett vércukorszintre -, érdemes a tízórai alkalmával fogyasztani olyasmiket, amelyeket amúgy nem ajánlott a nap többi szakában. 

 

 

 

Sokan nem is gondolják, mennyit ártanak a szervezetüknek azzal, hogy naponta esznek valamilyen édességfélét. Természetesen nagyon sok ember vágyik az édes ízre, mellyel nincs is semmi gond, az már viszont problémásabb, hogy hogyan is lehet a csokikat, cukorkákat, sütiket helyettesíteni valami olyannal, ami valóban egészséges is. Vagyis egyáltalán nem tilos sütizni, csak tudni kell mértéket tartani, ha hosszútávon szeretnénk eredményt elérni. 

 

Ilyenkor tökéletes választás lehet a natúr joghurt valamilyen idénygyümölccsel kombinálva, melyben ott a gyümölcscukor, tehát máris eleget tettünk az édességes kívánalmaknak. smiley

hirdetes

 

Ha nem szereted a joghurtot, nyugodtan helyettesítheted sovány túróval, cukormentes jammekel, vagy akár zabkorpás tejbedarával is. Az aszalt gyümölcsök legalább ilyen nagy népszerűségnek örvenedenek tavasszal, hiszen pár szem elég belőlük, hogy máris úgy érezd, teli vagy. 

 

 

Aki inkább uzsnnás típus, vagyis akkor szeret valamilyen édességet nassolni, neki is jó hír, hogy egy kellemesen lágy gyümölcsturmix-szal máris meg lehet oldani ezt a problémát. Persze mindez csak akkor lesz egészséges, ha édesítőt és tejszínt nem teszel bele, hiszen akkor se nem diétás, se nem túl jó a szervezetednek.

 

Tehát uzsonnára is lehet enni gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmazó ételeket, sőt, ha mindezt megspékeled egy vacsora előtt edzéssel, akkor olyan, mintha nem is történt volna semmi.

 

Választhatsz uzsonnára például zabpalacsintát fahéjjal, almát sajttal, hagyományos rozsos szendvicset minden jóval megpakolva, vagyis zöldésgekkel és sonkával. Természetesen a mennyiség itt is fontos, hiszen közeleg már a vacsora ideje. 

 

 

A kiegészítő fogások – vagyis a tízórai és az uzsonna – tökéletesen alkalmasak arra, hogy kicsit lazítsunk a diétán, ha éppen a kellős közepén tartunk, vagy hogy együnk valami édeset, ha éppen arra vágyunk. Mivel ilyenkor általában jóval kisebb adagokat fogyasztunk, mint ebéd vagy vacsora alkalmával, nem is olyan megterhelő a szervezetnek. 

 

Ha azonban tartós eredméynre vágysz, és sajnos hízásra hajlamos vagy, akkor ilyenkor is figyelned kell a részletekre. Ezért hát a tripla csokis capuccino, a finomlisztes dolgok, a tejcsoki – vagyis a magas zsaír- és szénhidráttartalmú ételek – kizártak. 

 

Mennyiségre vonatkoztatni azért nehéz, mert mindenkinek más a családi háttere, mindneki mást hoz otthonról, mint öröklött hajlam stb., ezért a legjobb, ha kőkeményen kitartunk amellett, amit kitűztünk magunknak célként. Ez pedig azt jelenti, hogy a napi 200-200 grammos szénhidrátdiéta az ajánlott, ha szeretnénk tartani a súlyunkat. Nem könnyű ezt megcsinálni, véghez vinni, de nem lehetetlen. 

Ha emellé mozogsz is egy keveset, mindez máris elég arra, hogy akár fogyni is kezdj.

 

Praktikus ilyenkor egy saját listát vagy táblázatot vezetni, ohgy mikor mit ettél, vagy hogy mikor mit egyél – hiszen lehet ám előre is dolgozni/gondolkodni! wink

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 410
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
127 410
Közösség

Szótár

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 237

Átlagos értékelés: 4.7