notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egy misztikus szó, amit úgy használnak emberek, hogy gőzük sincs a jelentéséről.

Szálkásítás

hirdetes

Te tudod, hogy pontosan mit jelent az ha valaki szálkásít? A legtöbben úgy dobálóznak ezzel a szóval, hogy igazából fogalmuk sincs róla. Most akkor izomépítés, vagy fogyókúra? Itt az ideje tisztázni. 

Mi a szálkásítás

 

Mindenki szálkás izomzatot ígér

 
Elég csak megnézni az újságokat, a cikk ajánlókat és az edzés leírásokat. Mindegyik azt ígéri, hogy ha az adott módszert követed, akkor szép szálkás izmaid lesznek.
 
A hülyének nézésben sokan egészen odáig elmennek, hogy azt mondják, nem kell nagy súlyokkal dolgozni, nőknek meg pláne nem, elég csak az 1 max. 2 kilós súly és ebből kell nagy ismétlésszámmal dolgozni... (Ez kamu. Gondoltam szólok, mielőtt ****magazinokon edzett elmék úgy éreznék, hogy itt megtalálták a megoldást és nem kell tovább olvasni.)
 

Mi a szálkásítás

 

Ellentétes gondolatok

Amikor valaki azzal jön, hogy ő csak szálkásítani akar, akkor mindig megkérdem, hogy ezt mégis, hogy gondolta kivitelezni. Gondolok itt arra, hogy a hülye kérést, fejejjük meg egy még ennél is hülyébb kérdéssel.

 

Ilyenkor szokott az történni, hogy adott kislány néz rám, nagy Shrek macskás szemekkel és nem érti, hogy én miért tőle kérdezem, hogy mit akar. De ha már az elején tisztázzuk, hogy a dolog úgy hülyeség ahogy van, akkor legalább kezdhetjük az alapoktól felépíteni a dolgot.

 

Előbb izom kell. Ha nincs izom, nem lesz mit leszálkásítani. Attól, hogy az 1-2-3 kilós súlyzótól bedurran az izom, vagy úgy besavasodik, hogy nem bírsz járni, az nem jelenti azt, hogy valóban használ is a gyakorlat. Ez olyan, mintha azt feltételeznéd, hogy az izzadásnak köze van a fogyáshoz. Pedig csak egy szimpla hűtési folyamat. Nem a zsírt izzadod ki, hanem a vizet.

hirdetes

 

Amikor az izom folyamatos feszülésben van, egy idő után tejsav és egyéb cuccok (kerülném a szaknyelvet) kerül közé, ez okozza az égető érzést. Ez azonban nincs összefüggésben az izmok fejlődésével. A lábemelgetéstől be fog savasodni egy kis területen az izom, a guggolástól pedig kifárad.

 

Mi a szálkásítás

 

Fedésben az izmok

Normál esetben a fitness modellek sem néznek ki állandóan úgy, mint a képeken. Az év nagy részében - persze iszonyatosan sportosak - az izmaik fedésben vannak. A babyháj ugynis rajtuk is ott van. Nem tudják ők sem egész évben tartani azt a formát, amit a verseny mutatnak. Az ugyanis egy kórosan alacsony testzsírszázalék eredménye ami egy hosszú diéta és folyadékmegvonás következménye.

 

Így készül ugyanis a szálkás izomzat. Az izmok feletti zsírréteget kell eltűntetni. Persze úgy is lehet nagyon szép deffiniált és látványos izomzatra szert tenni, ha valaki nem ennyire drasztikus módszerekhez nyúl.

hirdetes

 

A konyha

 

A szálkásítás a konyhában dől el és nem az edzőteremben. A tévhitekkel ellentétben nincs olyan, hogy szálkásító edzés. A kardió típusú edzés sem különösebben segíti a fogyást. Nem kell rögtön nekem esni, szimplán csak azt mondom, hogy az erősítő edzés jóval több kalóriát képes elégetni és sokkal hatékonyabb.

Mi a szálkásítás

Dolgoztasd meg az izamidat, fáraszd ki őket, használj fel több kalóriát mint amennyit elfogyasztottál, tápláld az izmaidat megfelelő mennyiségű fehérjével, használj súlyokat és van esélyed a szálkás izmokra.

 

Vagy: használj kis súlyokat, csinálj pici ismétléseket, míg rommá nem savasodsz, koplalj, ne fogyassz fehérjét, mert az is kalória és bukj bele úgy az egészbe, ahogy eddig minden évben tetted.

 

Te döntesz!

 

Szerző

Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/Sasafitness 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 158

Átlagos értékelés: 5.0