A gyaloglás új dimenziója: Fitwalk

A gyaloglás új dimenziója: Fitwalk

Tudjuk, hogyan kell,tudjuk, hogy jót tesz, de miben más ez, mint az eddigi gyaloglásra épülő mozgásformák? Nos, a Fitwalk a verseny távgyaloglás mozgásformáját módosítja úgy, hogy azt az amatőr mozogni vágyók is végezhessék.

A Fitwalk előnyei


Három egyszerű szabály van, amit be kell tartani a Fitwalk során:

  • Az egyik lábnak mindig a talajon kell lenni – ez természetesen a sima egyszerű gyaloglásnál is így van, de a talajon lévő lábnak teljesen nyújtva kell lennie.
  • A csípőnek folyamatosan mozognia kell jobbra-balra, mint egy jó kis latin tánc során. Az intenzív csípőmozgás adja a Fitwalk dinamikáját, ez teszi lehetővé, hogy a mozgás folyamatos legyen és ne törjön meg.
  • Karral, felsőtesttel nagyon intenzíven kell dolgozni, ezáltal a megfelelő helyekre rakódik a terhelés, így elkerülhető, hogy a derék megfájduljon a rossz erőeloszlás miatt.

 

A Fitwalk titka a speciális mozgásforma, amelyet egy-két edzés alatt el lehet sajátítani. Fontos, hogy ez a mozgás nagyobb sebességet tesz lehetővé, mint a többi gyaloglásra épülő irányzat, ennek oka pedig a fent említett dinamizmus. A versenygyaloglók többsége gyorsabban gyalogol, mint ahogy az amatőrök futnak, de sokkal keményebben dolgoznak, mint a futók.

 


Felmerül a kérdés, hogy ha ilyen egyszerű mozgásforma, és gyorsabb, mint az általános gyaloglás, akkor már miért ne választanánk a futást, ha egyszer hasonló körülmények között hasonló felszerelésben végezzük a mozgást. A válasz egyszerű: a Fitwalk közel annyi kalóriát éget el, mint a futás, úgy, hogy nem igényel akkora erőfeszítést. A futásban van repülőfázis, ami egyfajta „pihenés”, a Fitwalk közben ez viszont nincs. Az egyik fő szabály, hogy mindig legalább az egyik lábnak a talajon kell lenni, ezért két lépés között nincs repülőfázis. Ennek eredményeképpen a sebességtől függően  20-40%-kal többet lépünk egy adott táv alatt. Az intenzív kar és lábmunka következtében a pulzust folyamatosan 120-140 között tartjuk, míg a speciális csípőmozgás egy dinamizmust, lendületet ad a mozgásnak.

 


A Fitwalk másik előnye, hogy kevésbé terheli meg az ízületeket. A láb ízületeire – a térdízületre, a bokaízületre – nincs káros hatással. Futás során talajfogásnál rázuhanunk a talpunkra, így a bokának, a térdnek hatalmas erőket kell eloszlatni. A Fitwalknál a lépés gördülő, nincs elrugaszkodási fázis, tehát nincs olyan mértékű becsapódás sem, ezért a térdet és a bokát is sokkal jobban kíméli.

 


Termográfiai (test hőtérképes) vizsgálatok bizonyítják, hogy Fitwalk közben a test zsírlerakódásra hajlamosabb területei rendkívül intenzíven dolgoznak, például a csípőtájék, a comb első és hátsó része, a has és derék tájéka. Ezen kívül a Fitwalk intenzív karmunkát igényel, ami megdolgoztatja a felsőtest – elsősorban a váll és a hát felső része, valamint a has – izmait.

 


2010-ben a világon elsőként Magyarországon jelent meg a Fitwalk. Megalkotója Csont Attila, tizenhétszeres magyar bajnok távgyalogló. Több, mint 12 éves gyalogló élsportolói karrierje során megszerzett tapasztalát felhasználva szeretne segíteni azoknak, akik szebb külsőt szeretnének. Célja, hogy egy olyan mozgásformával ismertesse meg a sportolni vágyókat, ami segítségével fogyhatnak; kerek, feszes feneket érhetnek el; a természetben, a friss levegőn sportolhatnak; növelhetik állóképességüket; tehetnek egészségük megőrzéséért.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 172

Átlagos értékelés: 4.9