A derékfájás leggyakoribb okai - Panaszok, amiket kezeltetni kell

A derékfájás leggyakoribb okai

FO

Sajnos minden ember szenved valamilyen fájdalomtól, de köztük a derékfájás elég előkelő helyet foglal el a ranglistán. A hát alsó részének fájdalma nem olyan dolog, ami válogatna nemre, vagy korra való tekintettel, egészen fiatalok és idősebbek életét is megkeseríti. Ezért igyekeztünk feltárni azokat az okokat, amik leggyakrabban okoznak tartós derékfájdalmat az életünkben.

A derékfájás leggyakoribb okai - Ismerd meg ezeket

 

A hát- és derékfájdalmak összetettek és sokrétűek lehetnek. Van, hogy csak egy egyszerű és hétköznapi dolog okozza, mint mondjuk a rosszul megválasztott ágy és matracok. Nem is tudjuk elképzelni, mint borzalmas fájdalmakat okozhat az, ha valakinek alvás közben nincs megfelelően alátámasztva és tehermentesítve a gerince. Abban az esetben, ha a fájdalomnak nincs különösebb oka, és leginkább reggel ébredés után jelentkezik, érdemes elgondolkodni azon, hogy talán nem jó az, amin este órákat fekszünk. 

 

Persze van a másik eset, amikor egy vagy több probléma halmozott jelleggel áll a fájdalmak mögött. Ennek számtalan oka lehet, hiszen nem vagyunk egyformák, így nincs két teljesen egyforma eset vagy fájdalom sem – az viszont biztos, hogy ezzel a problémával nem vagy egyedül. Ha tanácstalan vagy, mi most megmutatjuk a derékfájdalom leggyakoribb okait. De azt ne felejtsd el, hogy ez sosem játék, lehet szó sérvről, vagy bármiről, amire nem is gondolnál. Ezért nagyon fontos, hogy a panaszok megjelenésekor, még időben keressünk fel szakorvost, hogy a problémát célzottan és megfelelően lehessen kezelni. Az időben felismert és kezelt problémák esetén ugyanis egy hosszadalmas felépüléssel és fájdalommal járó nagyműtétet is elkerülhetsz. Persze nem kell rögtön megijdeni, minden apró fájdalom érzésekor. Lehet ez egy rossz mozdulat eremény is. Mindenképpen a tartós, vagyis krónikus fájdalmak vannak veszéllyel ránk nézve, amik sajnos nem múlnak el olyan gyorsan és könnyedén, ahogy jöttek.
 

 

Lapozz tovább az okokért a cikkben!

 

A derékfájás leggyakoribb okai - Ismerd meg ezeket

 

Mi micsoda?

 

A felsőtestünket támogató részünk a gerinc, amely több mint 30 kis csontból áll, melyeket a csigolyáknak hívunk. A csigolyatestek között található a porckorong, aminek rugalmasságának köszönhetően mintegy lengéscsillapítóként funkcionál, ezáltal megakadályozza, hogy a csigolyák egymásnak ütközzenek. Ugyanis a porckorong, vagyis ezek a puha, magas folyadék tartalmú párnácskák teszik lehetővé a mozgást, vagyis hogy a gerincünket csavarni, forgatni, hajlítani tudjuk.
A kor előrehaladtával ezek a párnázó porckorongok fokozatosan elhasználódnak és zsugorodnak, ez pedig degeneratív porckorong megbetegedéshez vezet. 

 

A leggyakoribb okok

 

A hátfájásnak számos oka van. A sérülésekből adódó hát- és derékfájás, és a merevség nagyon gyakori forrása. Ez azonban általában néhány nap alatt elmúlik. A krónikus fájdalom többnyire más, komolyabb okai szoktak lenni.

 

-    Porckorongsérv

-    Kétoldali csigolyaív szakadás és csúszás. Ez azt jelenti, hogy a csigolya, a felette lévő össze csigolyával előre csúszik. Ez olyan fajta megbetegedés, amt tartós megterhelés, vagy nem megfelelően végzett sportgyakorlatok is okozhatnak. A kezelésben mindenképp fontos a speciális gyógytorna és a hátizmok erősítése.

-    Csontritkulás (törékeny csontok) okozta csigolyatörések

-    Gerincszűkület. A gerincvelő körüli szűkület a gerincvelő körül nyomást gyakorolhat az idegekre. 

-    Gerincferdülés. A gerinc kóros görbülete is hátfájást okozhat.
 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 235

Átlagos értékelés: 4.9