notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi is a testépítés igaz története

A Bodybuilding története

hirdetes

Ha titeket is érdekel a Testépítés igazi története az úgynevezett “oldschool” bodybuilding-től egészen napjainkig,akkor tartsatok velem és többet megtudhattok róla.

A Bodybuilding története

Az esztétikus és fejlett test, már az ókori görögöknél és rómaiaknál is elismerésre tartott számot, a testépítés, mint életforma akkoriban még nem létezett.A látványnál fontosabb volt az erő és a teljesítmény, ami inkább a görög olimpiai játékokon volt tapasztalható, vagy közkedvelt gladiátor küzdelmek során.

 

A Sandow-korszak kezdetén a 18. század végén egy néhányan rájöttek arra, hogy egészségesebb ételek fogyasztásával és rendszeres sporttal egészségesek és energikusak maradhatnak. Testkultúra-művelőknek hívták őket. Leghíresebb tagjuk a már valóban esztétikus testtel rendelkező erőművész, Eugen Sandow volt.Sandow először az európai publikumot nyűgözte le bámulatos erejével és definiciójával, majd Amerikában is nagy sikerrel járt.A pózolások bemutatásával kereste a napi betevőjét. Népszerűségének köszönhetően egyre több súlyzót adtak el, és egyre több csodálója lett.A testkultúra versenyek nyerteseit a Sandow-szoborral jutalmazták, ami napjainkig is az első helyezésért járó trófea a Mr.Olympia versenyén.Eugen Sandow halálát sajnálatosan a sport szeretete okozta (agyvérzésben hunyt el).

hirdetes

 

Charles Atlas meghatározó alakja volt a korabeli testépítésben illetve motiválta Bernarr Mcfaddent is, aki elindította a Testkultúra című folyóiratot, és mellé rengeteg versenyt szervezett. 1903-tól minden évben elnyerhette valaki az Amerika legtökéletesebb testű férfijának kijáró címet. Így történt, hogy 1921-ben egy Angelo Siciliano nevű  Olasz szármzású versenyző képviselte a “legszebb” testet illetve később a nevét is megváltoztatta Charles Atlasra.Atlas kiváló marketingérzékkel rendelkezett, és egyedi edzésmódszerét a tinédzserkorúakra pozícionálva, főleg képregényekben hirdette. Bár ő nemigen alkalmazta a dinamikus feszítés technikáját, a projekt rendkívül sikeres volt, és a 70-es évekig milliók rendelték meg a programot.Charles Atlas fizikuma a rendszeres súlyzós edzések hatására lett csodálatra méltó, és az akkori viszonyok között igazán páratlan. A 20-as, 30-as években már testépítőknek nevezték azokat, akik számára nem inkább a fizikai erő volt lényeges,hanem a definiált kinézet. 

hirdetes
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 241

Átlagos értékelés: 5.0