notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 egészségesnek hitt szénhidrát, amit érdemes kerülni

7 egészségesnek hitt szénhidrát, amit érdemes kerülni

vitalzone.hu
hirdetes

A ketogén diétának köszönhetően a szénhidrát ismét ősi ellenséggé vált, az elhízás elsőszámú felelőseként megnevezve. Hatalmas tévhit azonban, hogy ez a makro tápanyag teljesen haszontalan, ugyanis nélkülözhetetlen szerepet játszik az emberi szervezet megfelelő működésében. Ráadásul tele van rostokkal és egyéb fontos tápanyagokkal. Nem érdemes tehát teljesen mellőzni, csupán azon fajtáit, amelyek rengeteg cukrot és üres kalóriát tartalmaznak.

7 egészségesnek hitt szénhidrát, amit érdemes kerülni

Az tiszta sor, hogy a fehér kenyér és a fánk nem éppen alakbarát, de léteznek ennél meglepőbb szénhidrátok, amelyek igencsak ártanak a fogyókúrádnak és a vércukorszintednek. Ha eddig a diéta jegyében ropogtattad a pufi rizst és a müzlit, itt az ideje, hogy lecseréld őket egészségesebb alternatíváikra.

 

NEM MINDEN SZÉNHIDRÁT ELLENSÉG, DE EZEK BIZTOSAN

 

PUFFASZTOTT RIZS

 

Bár ezt a sós, hungarocell ízű szénhidrátot biztos te is csak a fogyókúra miatt iktattad be az étrendedbe, valójában olyan üres kalória, amitől még jól sem laksz. Egy átlagos szeletben 17 kalória van, ami mindjárt nem tűnik olyan kevésnek, ha egy egész zacskónyit elrágcsálsz belőle. Cseréld le inkább teljes kiőrlésű toast kenyérre, amelyben ugyanennyi szénhidrát található, de jóval több rostot rejt, ezáltal sokkal telítőbb.

 

 

FEHÉR RIZS

 

Ha te is megirigyelted a testépítők bámulatos alakját, ezért kizárólag csirkemellet vagy hajlandó enni fehér rizzsel, jobb, ha tudod, hogy ez a köret finomított szénhidrát. A feldolgozás során a rost és az egyéb értékes tápanyagok mind elvesznek belőle. Már egy negyedbögrényi adagban 36 g szénhidrát van, így, ha mindig ez a köreted, garantáltan túl sok szénhidrátot viszel be a szervezetedbe. Egyél inkább a csirkéhez quinoát, amely kiváló fehérje- és rost forrás, ugyanakkor egy adagjában 10 g-mal kevesebb szénhidrát található, mint a rizsben.

hirdetes

 

 

MÜZLI

 

Az egészségesnek titulált müzlik és crunchy-k valójában tömve vannak cukorral, olyannyira, hogy akár egy nagy szelet süteményt is megehetnél helyettük. Fajtától függően, kis adagjuk minimum 22 g szénhidrátot tartalmaz. Alaposan böngészd át a címkét, mielőtt bedőlnél a teljes kiőrlésű, vitaminokkal dúsított és diétás feliratú, csábító dobozoknak. Válaszd inkább a zabpelyhet, amely rostban, E-vitaminban, szelénben, magnéziumban, cinkben és vasban is gazdag. Nemcsak kiválóan telít, de a koleszterinszintet is csökkenti.

 

 

TELJES KIŐRLÉSŰ MUFFIN

hirdetes

 

Bár kétségtelenül ez tűnik a legegészségesebbnek a pékség kínálatában, attól, hogy teljes kiőrlésű, még nem cukormentes. Már egy kisebb darab 350 kalóriát és 46 g szénhidrátot tartalmaz. Ha te is muffinfüggő vagy, készítsd el inkább házilag kedvenc édességed, csupa egészséges hozzávalóból.

 

 

TORTILLA WRAP

 

A tortilla wrap kétségtelenül nagyon finom, rengeteg egészséges finomság pakolható bele, ráadásul könnyen elérhető a boltok polcairól. Azonban a legtöbb változat finomított lisztből és hidrogénezett vagy részben hidrogénezett növényi olajokból készül. Már egyetlen vékonyka wrap 35 g szénhidrátot tartalmaz, ugyanakkor nem túlságosan laktató. Igazán light tortillára vágysz? A legjobb, ha zöld leveles zöldségek közé teszed a csirke-, a pulykamellet vagy a halat. Nemcsak alig tartalmaz kalóriát és szénhidrátot, de tömve van vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

 


ÍZESÍTETT JOGHURT

 

Attól, hogy az adott joghurt light, még bőven tartalmaz cukrot, csak a zsírtartalma alacsonyabb. Egy kis doboznyi ízesített, light joghurt akár 45 g szénhidrátot is rejthet. Vegyél inkább natúr joghurtot és bolondítsd meg szezonális gyümölcsökkel.

 

 

ENERGIASZELET

 

Az energiaszeletek is egészséges árucikként kerülnek a boltok polcaira, pedig egy átlagos termékben közel 45 g szénhidrát található, és igencsak felelőssé tehető a vércukor ingadozásáért. Ugyanis tömve van cukorral és szirupokkal, amelyeknek kedvelt állagát és ízét köszönheti. Alaposan nézd meg az összetevők listáját, hiszen tényleg vannak diétás változatai is, amelyekben alig van szénhidrát, ugyanakkor igazi fehérjebombák.

 

Szerző: Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Betegség

 Az élő szervezet olyan állapota, amelyben az életfolyamatok a normálistól eltérnek. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 119

Átlagos értékelés: 4.8