notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Azért szuper növény az avokádó! 5 tény az avokádófogyasztókról

5 ok, amiért fogyassz több avokádót

SzSz
hirdetes

Az avokádó pár éve kezdett népszerűvé válni az egészségtudatos életmódot folytatók körében. Manapság már szinte minden szupermarket polcán megtalálható ez az igen sokoldalú gyümölcs. Az avokádó az egyik legjobb tulajdonsága a krémességében rejlik, amely miatt többféle étel összetevőjeként is felhasználhatjuk. De lássuk, mi az az 5 indok, amiért mindenképp fogyaszd ezt a növényt! 

Avokádó előnyei

Az avokádó minden bizonnyal a természet egyik legszebb étele közé tartozik, hiszen tápanyagban gazdag, krémes állagú, egyszerű, de finom ízvilággal. Dél-Afrikában évente átlagosan 1 kg avokádót fogyasztanak személyenként, és ez a szám egyre csak nő világszerte is. 2018-ban 1508 tonna avokádót termeltek az országban, amelyből 50%-át exportként, 10%-át avokádóolajként és 40%-át a helyiek fogyasztják el frissen. 


Akár reggelinket vagy vacsoránkat is feldobhatjuk avokádóval friss, nyers zöldségként fogyasztva, vagy krémként elkészítve. Érdemes fogyasztanod, hiszen számos egészségügyi előnnyel jár! 

 

 

1.    Védi a szív egészségét


Az avokádó az afrikai mezőgazdasági termelők számára olyan, mint az arany. Dél-Afrikában például kísérleteket tesznek az avokádószezon meghosszabbítására is, hiszen a nemzetközileg népszerű gyümölcs igen jól növeli a helyi gazdaságot. 


Az amerikai Journal of Clinical Nutrition-ban megjelent 2018-as tanulmány alapján megállapították, hogy azok, akik avokádót fogyasztanak, magasabb volt a jó koleszterinszintjük. Az avokádóban telítetlen zsírokat találunk, amely segít szabályozni a koleszterinszintet és támogatja a szív egészségét. 


Több bizonyíték is alátámasztja azt a megállapítást, hogy az egyszeresen telítetlen zsírok, amelyek például az olajbogyókban, diófélékben is megtalálhatók, egészségesebbek, mint a vajban, tejtermékekben, húsokban fellelhető telített zsírok. Egészségügyi tanulmányok szerint, ha a napi energiabveitel 5%-a telített zsírok helyett telítetlen zsírokból áll, az 15%-kal csökkenti a szívbetegségek kockázatát. 

hirdetes

 

Emellett a telítetlen zsírok helyett az egyszeresen telítetlen zsírok elfogyasztása csökkenti a halálozást - nemcsak a szív- és érrendszeri megbetegedések halálát, hanem a rákot és a neurodegeneratív betegségeket is. Az avokádó zsírjainak közel háromnegyede mononepiesített zsír, amely nemcsak a szívet védi, hanem erősíti az immunrendszert és csökkenti a szervezetben a gyulladás szintjét.

 

Az avokádó a jó szív egészségének további bónuszaként egyaránt, hiszen természetesen koleszterinmentes, alacsony nátriumtartalmú, magas káliumtartalmú és kiváló rostforrás is. 

hirdetes

 

 

2. Segít a bélfunkciók javításában

 

Az emberi bél 100 trillió baktériumnak ad otthont. A táplálkozás támogatja a bél komplex ökoszisztémáját, amely olyan fontos szerepet játszik az egészségünkben. Az egyik ilyen táplálkozási tényező a növényi alapú élelmiszerekben megtalálható rost, amelyet a gyümölcsök, zöldségek és teljes kiőrlésű gabonák, mint a teljes kiőrlésű kenyér, egész zab, árpa, bulgur búza, kukorica és quinoa tartalmaznak.

 

Sokan nem érik el a napi ajánlott rostbevitelt, amely több problémát is okozhat szervezetünkben. A belek különböző típusú rostokat igényelnek, hogy egészségesek maradhassunk. Ennek függvényében a nők esetében érdemes akár napi 20 g rostot, még a férfiak esetében 25 g rostot fogyasztani. 

 

Az avokádó rostja az oldhatatlan rost és az oldható rost egyedülálló kombinációja. Az oldható rost tisztítóként hat, és segít felszívni a bélben lévő folyadékot, így egy puha, gélszerű anyagot képez a székrekedés leküzdésére. Az oldhatatlan rost úgy működik, mint egy seprű, amely segít a belekben lévő méreganyagok tisztításában. De a rostfogyasztás ennél sokkal több előnnyel jár: szerepet játszhat a vastagbélrák megelőzésében, sőt segíthet a fogyásban. Az avokádó rostjai és a benne található egyszeresen telítetlen zsírok hozzásegíthetnek a lapos has eléréséhez. 
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 214

Átlagos értékelés: 4.9