Azért szuper növény az avokádó! 5 tény az avokádófogyasztókról

5 ok, amiért fogyassz több avokádót

SzSz
hirdetes

Az avokádó pár éve kezdett népszerűvé válni az egészségtudatos életmódot folytatók körében. Manapság már szinte minden szupermarket polcán megtalálható ez az igen sokoldalú gyümölcs. Az avokádó az egyik legjobb tulajdonsága a krémességében rejlik, amely miatt többféle étel összetevőjeként is felhasználhatjuk. De lássuk, mi az az 5 indok, amiért mindenképp fogyaszd ezt a növényt! 

Avokádó előnyei

Az avokádó minden bizonnyal a természet egyik legszebb étele közé tartozik, hiszen tápanyagban gazdag, krémes állagú, egyszerű, de finom ízvilággal. Dél-Afrikában évente átlagosan 1 kg avokádót fogyasztanak személyenként, és ez a szám egyre csak nő világszerte is. 2018-ban 1508 tonna avokádót termeltek az országban, amelyből 50%-át exportként, 10%-át avokádóolajként és 40%-át a helyiek fogyasztják el frissen. 


Akár reggelinket vagy vacsoránkat is feldobhatjuk avokádóval friss, nyers zöldségként fogyasztva, vagy krémként elkészítve. Érdemes fogyasztanod, hiszen számos egészségügyi előnnyel jár! 

 

 

1.    Védi a szív egészségét


Az avokádó az afrikai mezőgazdasági termelők számára olyan, mint az arany. Dél-Afrikában például kísérleteket tesznek az avokádószezon meghosszabbítására is, hiszen a nemzetközileg népszerű gyümölcs igen jól növeli a helyi gazdaságot. 


Az amerikai Journal of Clinical Nutrition-ban megjelent 2018-as tanulmány alapján megállapították, hogy azok, akik avokádót fogyasztanak, magasabb volt a jó koleszterinszintjük. Az avokádóban telítetlen zsírokat találunk, amely segít szabályozni a koleszterinszintet és támogatja a szív egészségét. 


Több bizonyíték is alátámasztja azt a megállapítást, hogy az egyszeresen telítetlen zsírok, amelyek például az olajbogyókban, diófélékben is megtalálhatók, egészségesebbek, mint a vajban, tejtermékekben, húsokban fellelhető telített zsírok. Egészségügyi tanulmányok szerint, ha a napi energiabveitel 5%-a telített zsírok helyett telítetlen zsírokból áll, az 15%-kal csökkenti a szívbetegségek kockázatát. 

hirdetes

 

Emellett a telítetlen zsírok helyett az egyszeresen telítetlen zsírok elfogyasztása csökkenti a halálozást - nemcsak a szív- és érrendszeri megbetegedések halálát, hanem a rákot és a neurodegeneratív betegségeket is. Az avokádó zsírjainak közel háromnegyede mononepiesített zsír, amely nemcsak a szívet védi, hanem erősíti az immunrendszert és csökkenti a szervezetben a gyulladás szintjét.

 

Az avokádó a jó szív egészségének további bónuszaként egyaránt, hiszen természetesen koleszterinmentes, alacsony nátriumtartalmú, magas káliumtartalmú és kiváló rostforrás is. 

 

 

2. Segít a bélfunkciók javításában

 

Az emberi bél 100 trillió baktériumnak ad otthont. A táplálkozás támogatja a bél komplex ökoszisztémáját, amely olyan fontos szerepet játszik az egészségünkben. Az egyik ilyen táplálkozási tényező a növényi alapú élelmiszerekben megtalálható rost, amelyet a gyümölcsök, zöldségek és teljes kiőrlésű gabonák, mint a teljes kiőrlésű kenyér, egész zab, árpa, bulgur búza, kukorica és quinoa tartalmaznak.

 

Sokan nem érik el a napi ajánlott rostbevitelt, amely több problémát is okozhat szervezetünkben. A belek különböző típusú rostokat igényelnek, hogy egészségesek maradhassunk. Ennek függvényében a nők esetében érdemes akár napi 20 g rostot, még a férfiak esetében 25 g rostot fogyasztani. 

 

Az avokádó rostja az oldhatatlan rost és az oldható rost egyedülálló kombinációja. Az oldható rost tisztítóként hat, és segít felszívni a bélben lévő folyadékot, így egy puha, gélszerű anyagot képez a székrekedés leküzdésére. Az oldhatatlan rost úgy működik, mint egy seprű, amely segít a belekben lévő méreganyagok tisztításában. De a rostfogyasztás ennél sokkal több előnnyel jár: szerepet játszhat a vastagbélrák megelőzésében, sőt segíthet a fogyásban. Az avokádó rostjai és a benne található egyszeresen telítetlen zsírok hozzásegíthetnek a lapos has eléréséhez. 
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

2019-05-17

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

A rizst az egész világon fogyasztják, és sok ember értendjének jelentős részét képezi. A rizst diétában és tömegnövelés során is fogyaszthatjuk, de nem mindegy mikor, melyik fajtát. Most utánajártunk, hogy a barna vagy a fehér rizs egészségesebb!

Glutén mentes tápanyagok

2019-05-15

Glutén mentes tápanyagok

Legősibb gabonafélénk, B-vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag. Magas fehérje és rosttartalmú, könnyen emészthető. Az egyetlen lúgos kémhatású gabona. Javítja az immunrendszert, feszesíti a szöveteket, vashiányos állapotban is kifejezetten javasoljuk. Főként kásaként közkedvelt.

Van-e szénhidrát a pattogatott kukoricában?

2019-05-16

Van-e szénhidrát a pattogatott kukoricában?

A pattogatott kukorica szénhidrátot tartalmaz. Ez tény. Ha valaki alacsony szénhidráttartalmú étrendet folytat, figyelembe kell vennie, a nap folyamán mennyi szénhidrátot visz be. Lássuk, hogy a pattogatott kukorica belefér-e egy diétás étrendbe!

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

2019-05-15

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

Az áfonya egyre népszerűbb gyümölcs hazánkban is. Szinte már majdnem minden élelmiszerboltban megtalálhatjuk ezeket az édes, zamatos és tápláló bogyókat. Az áfonya szezonja ilyenkor kezdődik, így érdemes belőle minél többet fogyasztani, hiszen nem csak finom, de számos egészségügyi előnye is van. Mutatjuk!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Ánizs

Latin neve: Pimpinella anisum   Eredete, élőhelye   Az Ánizs Nyugat-Ázsiából... Tovább

Gőzfürdő

  A gőzfürdők története az ókori görögökig és rómaiakig vezethető vissza.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 213

Átlagos értékelés: 4.9