notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Azért szuper növény az avokádó! 5 tény az avokádófogyasztókról

5 ok, amiért fogyassz több avokádót

SzSz
hirdetes

Az avokádó pár éve kezdett népszerűvé válni az egészségtudatos életmódot folytatók körében. Manapság már szinte minden szupermarket polcán megtalálható ez az igen sokoldalú gyümölcs. Az avokádó az egyik legjobb tulajdonsága a krémességében rejlik, amely miatt többféle étel összetevőjeként is felhasználhatjuk. De lássuk, mi az az 5 indok, amiért mindenképp fogyaszd ezt a növényt! 

Avokádó előnyei

Az avokádó minden bizonnyal a természet egyik legszebb étele közé tartozik, hiszen tápanyagban gazdag, krémes állagú, egyszerű, de finom ízvilággal. Dél-Afrikában évente átlagosan 1 kg avokádót fogyasztanak személyenként, és ez a szám egyre csak nő világszerte is. 2018-ban 1508 tonna avokádót termeltek az országban, amelyből 50%-át exportként, 10%-át avokádóolajként és 40%-át a helyiek fogyasztják el frissen. 


Akár reggelinket vagy vacsoránkat is feldobhatjuk avokádóval friss, nyers zöldségként fogyasztva, vagy krémként elkészítve. Érdemes fogyasztanod, hiszen számos egészségügyi előnnyel jár! 

 

 

1.    Védi a szív egészségét


Az avokádó az afrikai mezőgazdasági termelők számára olyan, mint az arany. Dél-Afrikában például kísérleteket tesznek az avokádószezon meghosszabbítására is, hiszen a nemzetközileg népszerű gyümölcs igen jól növeli a helyi gazdaságot. 


Az amerikai Journal of Clinical Nutrition-ban megjelent 2018-as tanulmány alapján megállapították, hogy azok, akik avokádót fogyasztanak, magasabb volt a jó koleszterinszintjük. Az avokádóban telítetlen zsírokat találunk, amely segít szabályozni a koleszterinszintet és támogatja a szív egészségét. 


Több bizonyíték is alátámasztja azt a megállapítást, hogy az egyszeresen telítetlen zsírok, amelyek például az olajbogyókban, diófélékben is megtalálhatók, egészségesebbek, mint a vajban, tejtermékekben, húsokban fellelhető telített zsírok. Egészségügyi tanulmányok szerint, ha a napi energiabveitel 5%-a telített zsírok helyett telítetlen zsírokból áll, az 15%-kal csökkenti a szívbetegségek kockázatát. 

hirdetes

 

Emellett a telítetlen zsírok helyett az egyszeresen telítetlen zsírok elfogyasztása csökkenti a halálozást - nemcsak a szív- és érrendszeri megbetegedések halálát, hanem a rákot és a neurodegeneratív betegségeket is. Az avokádó zsírjainak közel háromnegyede mononepiesített zsír, amely nemcsak a szívet védi, hanem erősíti az immunrendszert és csökkenti a szervezetben a gyulladás szintjét.

 

Az avokádó a jó szív egészségének további bónuszaként egyaránt, hiszen természetesen koleszterinmentes, alacsony nátriumtartalmú, magas káliumtartalmú és kiváló rostforrás is. 

hirdetes

 

 

2. Segít a bélfunkciók javításában

 

Az emberi bél 100 trillió baktériumnak ad otthont. A táplálkozás támogatja a bél komplex ökoszisztémáját, amely olyan fontos szerepet játszik az egészségünkben. Az egyik ilyen táplálkozási tényező a növényi alapú élelmiszerekben megtalálható rost, amelyet a gyümölcsök, zöldségek és teljes kiőrlésű gabonák, mint a teljes kiőrlésű kenyér, egész zab, árpa, bulgur búza, kukorica és quinoa tartalmaznak.

 

Sokan nem érik el a napi ajánlott rostbevitelt, amely több problémát is okozhat szervezetünkben. A belek különböző típusú rostokat igényelnek, hogy egészségesek maradhassunk. Ennek függvényében a nők esetében érdemes akár napi 20 g rostot, még a férfiak esetében 25 g rostot fogyasztani. 

 

Az avokádó rostja az oldhatatlan rost és az oldható rost egyedülálló kombinációja. Az oldható rost tisztítóként hat, és segít felszívni a bélben lévő folyadékot, így egy puha, gélszerű anyagot képez a székrekedés leküzdésére. Az oldhatatlan rost úgy működik, mint egy seprű, amely segít a belekben lévő méreganyagok tisztításában. De a rostfogyasztás ennél sokkal több előnnyel jár: szerepet játszhat a vastagbélrák megelőzésében, sőt segíthet a fogyásban. Az avokádó rostjai és a benne található egyszeresen telítetlen zsírok hozzásegíthetnek a lapos has eléréséhez. 
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 213

Átlagos értékelés: 4.9