notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Gyorsabban szeretnéd regenerálni izmaid? Ezt az 5 módszert alkalmazd!

hirdetes

5 módja izmok helyreállításának edzés után

SzSz
hirdetes

Függetlenül attól, hogy mennyit edzettél, vagy mennyire volt nehéz a tegnapi edzésed, az izmoknak regenerálódásra van szüksége. Aki egészséges és aktív életmódot él, annak lényegesen oda kell figyelnie a megfelelő étkezési tervére és az edzésprogramjára. Ha odafigyelünk ezekre és emellett hagyunk kellő időt az izmok pihenésére is, a kitűzött célt gyorsabban érhetjük el. 

Izom regenerálás

Több lehetőség is van, hogy izmaink gyorsabban gyógyuljanak, amellyel gyorsabb eredményeket is fogunk elérni. A gyors izom helyreállításához kövesd az alábbi tippeket.

 

 

# 1. Minőségi alvás


Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a kulcsfontosságú tényező a „minőség”. Hat-nyolc óra mély, minőségi alvás jobb a sportolóknál, mint 10 óra „rossz” alvás. Az alvás mélyebb szakaszai alatt a szervezet fehérjeszintézist végez. Minél jobb minőségű alvásban van részünk, annál gyorsabban lesz képes helyreállítani a szervezetünk az izmokat, és annál jobb lesz a teljesítményünk a következő edzésen. Győződjünk meg róla, hogy ne csak kellő időt fordítsunk az alvásra, de a matracválasztás is lényeges lehet. 

 

 

# 2. Masszázs


Két dolgot tehetünk, amellyel enyhíthetjük az izmok terhelését. Az egyik, hogy masszázs hengert alkalmazunk a kívánt területeken, amelyeknél izommerevség vagy fáradtság jelentkezett. A másik, hogy felkeresünk egy masszőrt. A masszőr segíteni fog az izmok letapadásának és a görcsök feloldásában. Mindkét módszer igen hatékony lesz az izmok regenerálásában. 

hirdetes

 

 

# 3. Nyújts le edzés után


Az edzés után a legjobb, amit tehetünk, ha hagyjuk, hogy az izmaink ellazuljanak. Ezt nyújtással és zenével tudjuk fokozni. Találjunk olyan lassú tempójú zenét, amely segíti az impulzusok lelassítását és ezáltal csökkeni fog a vérnyomás. Nyújtás után, miután teljesen lehűltek izmaink, tartsunk minőségi pihenést. 

 

 

# 4. Fogyassz fehérjét


Tudtad, hogy fontos edzés előtt és után is a fehérjebevitel? De azt tudtad, hogy alvás előtt és után is ugyanolyan fontos? 
Ha egy könnyű, fehérjében gazdag vacsorát fogyasztunk el lefekvés előtt, az a szervezetnek kellő energiát és tápanyagokat fog biztosítani, hogy az éjszaka folyamán megfelelően regenerálódni tudjon. Mivel az éjjel a szervezetünk feldolgozza a bevitt fehérjét, felkelés után szintén magas fehérjetartalmú ételt érdemes bevinnünk, hogy a nap folyamán is biztosítsuk a megfelelő tápanyagokat az izmok fejlődéséhez. 

 

 

# 5. Igyál sokat


Az aktív életmódot követő emberek számára három italt ajánlanak leginkább: víz, kakaó és meggylé. A víz természetesen fogja feltölteni az edzés közben elveszett folyadékokat, így minél hamarabb visszahidratálhatjuk szervezetünket, amely által gyorsabban képes a szervezet gyógyulni. 

 

A kakaó tartalmazza a szervezet által az izom helyreállításához szükséges fehérjét, valamint elegendő szénhidrátot, amely csökkentheti a szervezet számára a következő tevékenységre való felkészülés idejét. A meggyes gyümölcslé csökkenti a duzzanatot, ami az izmok sérülése esetén történik. Ez lehetővé teszi a szervezet számára, hogy gyorsabban és kevésbé fájdalmasan helyreálljon.

 

 

Ó, és ha igazán szeretnél a pályán maradni és izmaid gyorsan helyreállítani, maradj távol az alkoholtól, ami csökkentheti a szervezet gyógyulási képességét. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
152 532
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
152 532
Közösség

Szótár

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

Méhtoxin terápia

Ezt a fajta gyógymódot már 300 éve ismerik, azonban 2007-ben kezdték el világszerte... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 4.8