notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Gyorsabban szeretnéd regenerálni izmaid? Ezt az 5 módszert alkalmazd!

5 módja izmok helyreállításának edzés után

SzSz
hirdetes

Függetlenül attól, hogy mennyit edzettél, vagy mennyire volt nehéz a tegnapi edzésed, az izmoknak regenerálódásra van szüksége. Aki egészséges és aktív életmódot él, annak lényegesen oda kell figyelnie a megfelelő étkezési tervére és az edzésprogramjára. Ha odafigyelünk ezekre és emellett hagyunk kellő időt az izmok pihenésére is, a kitűzött célt gyorsabban érhetjük el. 

Izom regenerálás

Több lehetőség is van, hogy izmaink gyorsabban gyógyuljanak, amellyel gyorsabb eredményeket is fogunk elérni. A gyors izom helyreállításához kövesd az alábbi tippeket.

 

 

# 1. Minőségi alvás


Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a kulcsfontosságú tényező a „minőség”. Hat-nyolc óra mély, minőségi alvás jobb a sportolóknál, mint 10 óra „rossz” alvás. Az alvás mélyebb szakaszai alatt a szervezet fehérjeszintézist végez. Minél jobb minőségű alvásban van részünk, annál gyorsabban lesz képes helyreállítani a szervezetünk az izmokat, és annál jobb lesz a teljesítményünk a következő edzésen. Győződjünk meg róla, hogy ne csak kellő időt fordítsunk az alvásra, de a matracválasztás is lényeges lehet. 

 

 

# 2. Masszázs


Két dolgot tehetünk, amellyel enyhíthetjük az izmok terhelését. Az egyik, hogy masszázs hengert alkalmazunk a kívánt területeken, amelyeknél izommerevség vagy fáradtság jelentkezett. A másik, hogy felkeresünk egy masszőrt. A masszőr segíteni fog az izmok letapadásának és a görcsök feloldásában. Mindkét módszer igen hatékony lesz az izmok regenerálásában. 

hirdetes

 

 

# 3. Nyújts le edzés után


Az edzés után a legjobb, amit tehetünk, ha hagyjuk, hogy az izmaink ellazuljanak. Ezt nyújtással és zenével tudjuk fokozni. Találjunk olyan lassú tempójú zenét, amely segíti az impulzusok lelassítását és ezáltal csökkeni fog a vérnyomás. Nyújtás után, miután teljesen lehűltek izmaink, tartsunk minőségi pihenést. 

 

 

# 4. Fogyassz fehérjét


Tudtad, hogy fontos edzés előtt és után is a fehérjebevitel? De azt tudtad, hogy alvás előtt és után is ugyanolyan fontos? 
Ha egy könnyű, fehérjében gazdag vacsorát fogyasztunk el lefekvés előtt, az a szervezetnek kellő energiát és tápanyagokat fog biztosítani, hogy az éjszaka folyamán megfelelően regenerálódni tudjon. Mivel az éjjel a szervezetünk feldolgozza a bevitt fehérjét, felkelés után szintén magas fehérjetartalmú ételt érdemes bevinnünk, hogy a nap folyamán is biztosítsuk a megfelelő tápanyagokat az izmok fejlődéséhez. 

hirdetes

 

 

# 5. Igyál sokat


Az aktív életmódot követő emberek számára három italt ajánlanak leginkább: víz, kakaó és meggylé. A víz természetesen fogja feltölteni az edzés közben elveszett folyadékokat, így minél hamarabb visszahidratálhatjuk szervezetünket, amely által gyorsabban képes a szervezet gyógyulni. 

 

A kakaó tartalmazza a szervezet által az izom helyreállításához szükséges fehérjét, valamint elegendő szénhidrátot, amely csökkentheti a szervezet számára a következő tevékenységre való felkészülés idejét. A meggyes gyümölcslé csökkenti a duzzanatot, ami az izmok sérülése esetén történik. Ez lehetővé teszi a szervezet számára, hogy gyorsabban és kevésbé fájdalmasan helyreálljon.

 

 

Ó, és ha igazán szeretnél a pályán maradni és izmaid gyorsan helyreállítani, maradj távol az alkoholtól, ami csökkentheti a szervezet gyógyulási képességét. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

2019-07-30

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

Egy különleges tükör és a kapcsolódó alkalmazás megmutatja, hogyan változik a test a fogyókúra és az edzések hatására.

Tények és tévhitek a kockahasról

2019-05-13

Tények és tévhitek a kockahasról

Több olyan tévhit és tény kering a kockahas kialakításáról, amelyeket ideje tisztába tenni. Bárki képes elérni a kockás hasat, de a siker több tényezőtől is függ. Lássuk, mikre figyeljünk, és mi az ami téves állítás a kockahassal kapcsolatban!

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

2019-05-03

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

Természetesen izmot építeni lehet kiegyensúlyozott étrenddel és megfelelő súlyzós edzéssel. Azonban, ha gyorsabb izomnövekedést szeretnénk elérni, a különböző táplálékkiegészítők segítségünkre lehetnek. Az egyetlen kérdés az, hogy melyek a megfelelő kiegészítők, amelyek segítenek elérni céljainkat?

Hogyan épülnek az izmok?

2019-04-24

Hogyan épülnek az izmok?

Ha van egy szó, amely a legjobban leírná az izomépítés folyamatát, az adaptáció lenne. De annak érdekében, hogy jobban megértsük, hogyan működnek az izmok az újjáépítés és a növekedés során, először meg kell magyaráznunk néhány dolgot erről a folyamatról.

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

2019-04-16

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

Minden hölgy szép tónusos combokat és kerek popsit szeretne. Ehhez azonban csakis edzésre van szükség, méghozzá nem is akármilyenre. A kerek fenék titka a jól koncentrált gyakorlatokban rejlik és persze a rendszerességben. Mutatjuk milyen gyakorlatokat végezz el a tökéletes formáért!

A kreatin – Mi ez és miért jó?

2019-04-11

A kreatin – Mi ez és miért jó?

A kreatin az első számú táplálékkiegészítő az edzőteremi teljesítményének javításához. Több tanulmány is kimutatta, hogy segíti az izomnövekedést, az erőt és a teljesítményfokozást. Ezen kívül számos más egészségügyi előnyöket is biztosít szervezetünk számára. De lássuk, melyek ezek!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Bemelegítés

  Minden súlyzós edzés előtt szükséges, módja kardió gépen végzett 5-10 perc laza... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 4.8