4 hiba, ami miatt hizlaló lesz a smoothie

4 hiba, amitől a smoothie-d hizlaló lesz

KO
hirdetes

Eljött a jóidő, a tökéletes alak eléréséhez egyre gyakrabban készítesz smoothie-kat, hogy formába hozd magad. Azt várnád, hogy ledobhatsz tőlük pár kilót, de mégsem. Mi lehet a baj? Van bennük elegendő fehérje és rost? Megmutatjuk a leggyakoribb hibákat, amiktől inkább hízni fogsz, mintsem fogyni.

Ha nem akarod, hogy a smoothie-d hizlaló ital legyen, ezeket a hibákat NE kövesd el!

Hibák, melyeket ne kövess el, ha smoothie-t csinálsz

1. hiba: Túl kevés rost van a smoothie-ban

A rostok bevitelével felgyorsíthatod a fogyásodat. A rostok eltelítenek, elmúlik az éhség érzet és általuk kevesebbet is eszel a nap további részében. A gyümölcsök sok rostot tartalmaznak, de válassz jól. A banán az egyik legkedveltebb smoothie alapanyag, de egy fél banán csupán 1,4 gramm rostot tartalmaz. Próbálj meg legalább 10 gramm rostot beletenni a turmixodba, amihez a következőket használd: bogyós gyümölcsök, kelkáposzta (kétszer annyi rost van benne, mint a spenótban), avokádó, kivi, körte, babok, lenmag, chia mag, fehérje porok.
 

2. hiba: Túl sok a gyümölcs

Egy gyümölcsös, hideg smoothie-t kortyolgatni a melegben sokkal jobb választás, mint megenni a fánkot vagy kalóriadús üdítőt. Viszont a gyümölcsök tele vannak rosttal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal és bizony kalóriával is. Mikor telepakolod a turmixgépedet 5 különféle gyümölccsel, a végére kb 5000 kalória gyűlik össze. A gyümölcscukrot a szervezet gyorsan feldolgozza, ezért 1 óra múlva rádtör az éhség. Hogy elkerüld ezt az esetet, párosítsd a gyümölcsöket valamilyen fehérjeforrással, például tejjel, joghurttal, fehérjeporral, lágy tofuval, magvakkal vagy mogyoróvajjal. Így jópár óráig nem éhezel majd meg.
hirdetes
 
 

 

 

Ha nem akarod, hogy a smoothie-d hizlaló ital legyen, ezeket a hibákat NE kövesd el!

3. hiba: A recepted nem tartalmaz elég fehérjét

Talán a smoothie-d olyan zöld, amilyen csak lehet, de mégsem tartalmaz annyi fehérjét, amire szükséged van a nap folyamán. Hogy ellenállj a magas kalóriatartalmú nassoknak, igyekezz 10 gramm fehérejét tenni a smoothie-dba. Néhány jó fehérjeforrás: tej, szójatej, görög joghurt, túró, fehérjepor, lány tofu, magvak vagy mogyoróvaj. 
 
 

4. hiba: Extrán édesíted a smoothie-t

Egy evőkanálnyi méz vagy juharszirup 60 extra kalóriát ad hozzá a smoothie-hoz - erre viszont nincs szükséged, ha a smoothie-d alapból tartalmaz természetesen édes gyümölcsöket is. Plusz édesítőt tartalmazhat az édesített joghurt, gyümölcslé, édesített tej (rizstej) vagy gyümölcskonzervek levei. Tartózkodj ezektől az extra édesítőktől és inkább natúr joghurtot, natúr sója- vagy mandulatejet és friss gyümölcsöket, zöldségeket. Hozzászokik az ízlelőbimbód és nem fogod kívánni a plusz édesítést.
 
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

2019-05-16

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

Kókusztej, de miért? Valóban egészséges? Tényleg megéri duplaannyit költeni rá, mint a hagyományos tehéntejre? Tiszta vizet öntünk a pohárba, rávilágítunk, hogy valójában egészséges-e a kókusztej.

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

2019-05-13

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

A glutén a fehérjék egy csoportja, amely olyan gabonafélékben található meg, mint a búza, az árpa és a rozs. Egyre több ember szenved gluténérzékenységben, azonban általánosan elmondható, hogy mindenki jól jár, ha elhagyja étrendjéből a gluténtartalmú élelmiszereket. De hogyan tedd meg ezt?

Ismerd meg a lila burgonyát

2019-05-07

Ismerd meg a lila burgonyát

Eredetileg Peruból és Bolíviából származik, a térségben a mai napig rendszeresen termesztik. Feltételezések szerint 200 éves ősi perui burgonyafajták keveréke. Más források Chilét említik eredeti élőhelyének.

Hogyan készítsük el kedvenc ételeinket egészségesebben?

2019-05-06

Hogyan készítsük el kedvenc ételeinket egészségesebben?

Ha szeretsz enni és mellette főzni is, de odafigyelsz az alakodra, és nehezen mondasz le a kedvenc ételeidről, akkor jó helyen jársz. Ma már számos mód van arra, hogy kedvenc ételeidet egészséges vagy legalábbis egészségesebb verzióban készítsd el. Egyre többen térnek át az egészséges életmódra, de úgy érzik, rengeteg korlátozással jár.

A tápióka 10 egészségügyi előnye

2019-04-26

A tápióka 10 egészségügyi előnye

Aki diétázik az már biztosan találkozott a tápiókával. Ez a növény tökéletesen beilleszthető a diétába, sőt ételallergiások körében is népszerű, hiszen mindenmentes élelmiszer. Felhasználása igen sokrétű, akár pudingokba, süteményekbe egyaránt használhatjuk őket. De lássuk, fogyasztása milyen egészségügyi előnyökkel jár!

A kurkuma előnyei

2019-04-18

A kurkuma előnyei

A kurkumát már több ezer éve fogyasztják az emberek az egész világon. Az internetnek köszönhetően ennek a fűszernek a népszerűsége a közelmúltban igencsak felgyorsult. A kurkuma egy szuperétel, vagyis egy szuperfűszer. De miért? Összeszedtük előnyeit!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

Cellulit

  A cellulit vagy más néven narancsbőr a bőr göröngyös, narancshéjra emlékeztető... Tovább

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 180

Átlagos értékelés: 5.0