notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

4 hiba, ami miatt hizlaló lesz a smoothie

4 hiba, amitől a smoothie-d hizlaló lesz

KO
hirdetes

Eljött a jóidő, a tökéletes alak eléréséhez egyre gyakrabban készítesz smoothie-kat, hogy formába hozd magad. Azt várnád, hogy ledobhatsz tőlük pár kilót, de mégsem. Mi lehet a baj? Van bennük elegendő fehérje és rost? Megmutatjuk a leggyakoribb hibákat, amiktől inkább hízni fogsz, mintsem fogyni.

Ha nem akarod, hogy a smoothie-d hizlaló ital legyen, ezeket a hibákat NE kövesd el!

Hibák, melyeket ne kövess el, ha smoothie-t csinálsz

1. hiba: Túl kevés rost van a smoothie-ban

A rostok bevitelével felgyorsíthatod a fogyásodat. A rostok eltelítenek, elmúlik az éhség érzet és általuk kevesebbet is eszel a nap további részében. A gyümölcsök sok rostot tartalmaznak, de válassz jól. A banán az egyik legkedveltebb smoothie alapanyag, de egy fél banán csupán 1,4 gramm rostot tartalmaz. Próbálj meg legalább 10 gramm rostot beletenni a turmixodba, amihez a következőket használd: bogyós gyümölcsök, kelkáposzta (kétszer annyi rost van benne, mint a spenótban), avokádó, kivi, körte, babok, lenmag, chia mag, fehérje porok.
 

2. hiba: Túl sok a gyümölcs

Egy gyümölcsös, hideg smoothie-t kortyolgatni a melegben sokkal jobb választás, mint megenni a fánkot vagy kalóriadús üdítőt. Viszont a gyümölcsök tele vannak rosttal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal és bizony kalóriával is. Mikor telepakolod a turmixgépedet 5 különféle gyümölccsel, a végére kb 5000 kalória gyűlik össze. A gyümölcscukrot a szervezet gyorsan feldolgozza, ezért 1 óra múlva rádtör az éhség. Hogy elkerüld ezt az esetet, párosítsd a gyümölcsöket valamilyen fehérjeforrással, például tejjel, joghurttal, fehérjeporral, lágy tofuval, magvakkal vagy mogyoróvajjal. Így jópár óráig nem éhezel majd meg.
hirdetes
 
 

 

 

Ha nem akarod, hogy a smoothie-d hizlaló ital legyen, ezeket a hibákat NE kövesd el!

3. hiba: A recepted nem tartalmaz elég fehérjét

Talán a smoothie-d olyan zöld, amilyen csak lehet, de mégsem tartalmaz annyi fehérjét, amire szükséged van a nap folyamán. Hogy ellenállj a magas kalóriatartalmú nassoknak, igyekezz 10 gramm fehérejét tenni a smoothie-dba. Néhány jó fehérjeforrás: tej, szójatej, görög joghurt, túró, fehérjepor, lány tofu, magvak vagy mogyoróvaj. 
hirdetes
 
 

4. hiba: Extrán édesíted a smoothie-t

Egy evőkanálnyi méz vagy juharszirup 60 extra kalóriát ad hozzá a smoothie-hoz - erre viszont nincs szükséged, ha a smoothie-d alapból tartalmaz természetesen édes gyümölcsöket is. Plusz édesítőt tartalmazhat az édesített joghurt, gyümölcslé, édesített tej (rizstej) vagy gyümölcskonzervek levei. Tartózkodj ezektől az extra édesítőktől és inkább natúr joghurtot, natúr sója- vagy mandulatejet és friss gyümölcsöket, zöldségeket. Hozzászokik az ízlelőbimbód és nem fogod kívánni a plusz édesítést.
 
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 762
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 542 910
Közösség

Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 180

Átlagos értékelés: 5.0