notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mértékkel fogyaszd ezt a 20 ételt, ha cukorbeteg vagy!

20 étel amit TILOS cukorbetegeknek fogyasztani

FO
hirdetes

Cukorbetegként mindig felmerül a kérdés, hogy “akkor ebből biztosan nem ehetek? Egy egészen pici falatot sem?” Vannak ételek, amikből komolyan tilos! Összeszedtük a 20 tiltólistás élelmiszert, amit cukorbetegek inkább ne, vagy csak mértékkel fogyasszanak!

20 tiltólistás étel cukorbetegeknek

 

Bizonyos élelmiszerek jóval több rejtett cukrot és zsírt tartalmaznak, mint amennyi a címkéjükön fel van tüntetve. Ez pedig eléggé megnehezíti a cukorbetegek bevásárlását, hiszen így sem könnyű betartani egy ilyen diétát! Az alábbiakban 20 olyan élelmiszert mutatok meg nektek, amiknek a fogyasztása szigorúan TILOS a cukorbetegek számára.

 

1. Kenyér, rizs, és fehér liszt

 

Sokan nem foglalkozunk azzal, hogy mennyi szénhidrátot viszünk be a szervezetünkbe. Egyes szénhidrátok viszont, mint a pékáruk, a kenyér, a tészta, a fehér liszt, vagy a rizs emésztés után ugyanúgy viselkednek, mint a cukor, így megemelik a vércukor szintet nem is kicsit. Válasszunk inkább egészségesebb szénhidrátokat, például a barna rizs, zab, árpa remek választások lehetnek, és a belőlük készült ételek is.

 

2. Szárított gyümölcsök

 

Sajnos a különböző aszalt gyümölcsök teljesen kerülendők. Érthető, hiszen a vízelvonás során megnő a cukortartalmuk a szárított gyümölcsöknek. Igaz, hogy sok hasznos tápanyagot, és rostot tartalmaznak, de fogyasztásuk cukorbetegeknek egyálatlán nem ajánlott.
 

 

20 tiltólistás étel cukorbetegeknek

 

3. Zsíros húsok

 

A zsíros húsokat a szív-, és érrendszeri betegek, valamint a cukorbetegek mindenképp mellőzzék. Igazából egy egészséges felnőtt embernek sem szabadna túl sokat fogyasztani belőlük. A telített zsírok ugyanis gyulladást idéznek elő a szervezetben. Inkább a pulyka, csirke, és hal fogyasztása ajánlott.

 

4. Zsíros tejtermékek

 

Nem csak diéta, fogyókúra idején érdemes megnézni, mennyi zsírt tartalmaz a tej, a joghurt, vagy a sajt, amit megvásárolunk. Sajnos általánosságban elmondható, hogy túl sok telített zsírt fogyasztunk. A telített zsírok nagy mennyiségű fogyasztása pedig nem csak a szív-, és érrendszeri betegségek, de a magas koleszterinszint kialakulásához is vezethet. Mindenképp érdemes kerülni az ilyen élelmiszereket, válasszunk helyettük zsírszegény, egészségesebb változatukat.

 

5. Gyümölcslevek

 

A frissen facsart, rostban, vitaminokban, és tápanyagokban gazdag gyümölcslevek nagyon egészségesek, legalábbis mindenhol ezt hangztatják. Azt azonban nem igazán mondják el, hogy a cukorbetegeknek mégis mellőzniük kell magas fruktóztartalmuk miatt.

 

6. Chipsek

 

Ha neked is oda kell figyelned a súlyodra, ahogyan a legtöbb cukorbetegségben szenvedőnek, akkor te is tudod, hogy a chips és az egyéb nassolnivalók gyorsan felboríthatják a diétás terveidet. Ezek a készételek rengeteg kalóriát, sót és tartósítószert tartalmaznak, és ezek mellett kevés olyan tápanyagot vagy rostot, melyek segítenének a szervezetednek.

hirdetes

 

 

7. Alkohol

 

Az alkohol nagyon magas glikémiás indexxel rendelkezik, ezért szinte teljes mértékben tilos a cukorbetegeknek. Orvosi engedéllyel a nők számára 1 pohár bor, vagy 1 pohár sör fogyasztható, a férfiak esetében ez a duplája lehet, de hangsúlyozom, csak és kizárólag orvosi konzultáció után! Sok cukorbeteg úgy gondolja, hogy a száraz bor és pezsgő megengedett, hiszen abban biztos kevés a cukor, de ez egyáltalán nincs így!
 

 

20 tiltólistás étel cukorbetegeknek

 

8. Müzli

 

A boltok polcain kapható csábító reggeliző pelyhek kivétel nélkül igen sok hozzáadott cukrot tartalmaznak. Olvassuk el alaposan a termék címkéjét, és válasszunk olyat, amelyik egészségesebb, de mindenképp mértékkel fogyasszuk azt is.

 

9. Édes desszertek

 

Igazából ez nem akkora újdonság. Minden édes desszert rossz minőségű szénhidrát-forrás, amik hirtelen megemelik a vércukorszintet, és igen alacsony a tápértékük. Ezért intsünk búcsút a cukrászdáknak, és tanuljunk meg sütni.

 

10. Energiaszeletek

 

Ezek közül természetesen nem mindegyik káros egy egészséges szervezet számára, azonban a cukorbetegek direkt a diabetikus változatot válasszák. Ha nem így tesznek, túl sok szénhidrátot, fehérjét, cukrot és zsírt visznek be a szervezetükbe, amik jelentősen megemelik a vércukorszintet. Mindenképpen mértékkel kell fogyasztani ezeket!

 

11. Péksütemények

 

A fehér lisztből készített péksütemények fogyasztását mindenképp érdemes minimálisra redukálni. Csak teljes kiőrlésű lisztből készített, cukor nélküli péksüteményt válasszunk.

 

12. Krémes kávé

 

A krémes kávék nagyon sok tejszínnel, és magas zsír, és cukortartalommal rendelkező édes sziruppal Készülnek, ezért egy cukorbeteg számára kész cukor sokk. Válasszunk inkább édesítés nélküli kávét.

 

13. Banán és dinnye

 

A gyümölcsök nagyrésze sok cukrot, egészséges szénhidrátot, és rostot tartalmaz. De egyesek, mint például a barack, a dinnye és a banán nagyon meg tudja növelni a glikémiás indexet, ezért jobb, ha elkerüljük őket.

 

14. Édes üdítőitalok

 

A smoothie néven hatalmas karriert befutott bolti üdítők sokszor nem a legegészségesebbek, érdemes elolvasni a címkéjüket, mielőtt megvásárolnánk. Inkább készítsünk otthon csak gyümölcsöt, és zöldséget tartalmazó smoothiet, úgy legalább biztosak vagyunk abban, mi kerül a poharunkba.
 

 

20 tiltólistás étel cukorbetegeknek

 

15. Feldolgozott hús

 

A feldolgozott húsokban túlságosan sok nátrium található, amitől megnövekszik a szívroham kockázata, főleg a 2-es típusú cukorbetegek esetében.

 

16. Ízesített vizek

 

Finom, és azt gondolod, hogy ez csak víz, de a valóság közel sem ilyen egyszerű. A szénsavas, gyümölcsízűvé varázsolt vizek egyáltalán nem egészségesek. Sok bennük a szénhidrát, és a cukor is, amiket mindenképp kerülni kell.

 

17. Kínai gyors ételek

 

Finomak, és valóban gyors megoldást jelentenek, de nem egészségesek. Nagyon sok bennük a kalória, a szénhidrát, az egészségtelen zsírok, és a nátrium, így nagymértékben befolyásolják a vércukorszintet.

 

18. Nacho

 

Én is imádom, és rengeteget meg tudnék enni belőle, de sajnos nem szabad! Ez a közkedvelt mexikói étel ugyanis nagyon sok kalóriát, szénhidrátot, és zsiradékot tartalmaz.

 

19. Előre fagyasztott pizza

 

A másik gyors megoldás, ha valamit 10 percen belül kell az asztalra varázsolni, viszont ez sem egészséges. Jobb, ha frissen készített pizzát választunk a szupermarketeben kapható helyett. Ez utóbbiak nagyon sok kalóriát tartalmaznak, és még egy csomó más adalék is van bennük, amit nem kéne megenni.

 

20. Hamburger

 

A hamburger amúgy sem túl egészséges – nagy bánatunkra, hát még ha azt egy gyorsétkezdében vásároljuk. Készítsük el otthon a lehető legegészségesebb alapanyagokból, ha már mindenképp hamburgert akarunk enni, és együnk sok zöldséget mellé!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

2019-12-10

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

Az orthorexiában szenvedők az egészséges étkezés megszállottjai, a jelenséget itthon bio- vagy beteges egészségmániaként is emlegetik.

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

2019-11-26

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

A szerv kóros elváltozása szorongást, félelmet, elfojtott érzelmeket is jelenthet.

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
71 724
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 323 944
Közösség

Szótár

Mediterrán diéta

Hosszú és békés, nyugodt életre vágysz? Szeretnél diétád során is változatosan enni? Nem... Tovább

Mezei zsurló

Latin neve: Equisetum arvense   Eredete, élőhelye   A mezei zsurló egész... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 224

Átlagos értékelés: 5.0