notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan építs be mindennapjaidba több mozgást? 15 egyszerű tipp az egészséged érdekében!

hirdetes

15 tipp, hogy mindennap többet mozogj

SzSz
hirdetes

Mielőtt a konditeremre, a futásra vagy bármilyen más mozgásformára gondolsz, a következő cikkben nem erről lesz szó. Olyan tippeket hozunk, amellyel alapjaiban véve több mozgást építhetsz be mindennapjaidba. Mutatjuk tanácsainkat! 

Több mozgás

A legtöbben ülőmunkát végeznek, órákig szinte meg sem mozdulnak, majd hazamennek és ledőlnek a kanapéra a tévé elé. Ez nem túl egészséges, hiszen az egésznapi ülőmunka szörnyen egészségtelen. A kevés mozgás sokkal nagyobb kockázattal jár a rák, a depresszió, az alacsonyabb kognitív képesség, és a cukorbetegség kialakulásában. Emellett romolhat a szexuális életünk, alvási zavarokkal küzdhetünk, esetleg álmatlansággal, amelytől pedig kimerültek, ingerültek lehetünk. Tehát érdemes többet mozognod? Igen! 


A mozgás által nem csak egészségesebbé válhatunk, de mentális egészségünk egyaránt javulni fog, ami persze a hangulatunkra is rányomja a bélyegét. Egy rövid futás vagy biciklizés után, biztosan te is érezted már, hogy mennyivel jobb a hangulatod, holott elfáradtál. Persze! A mozgás feltölt energiával, amely által kiegyensúlyozottabb életet élhetünk. 

 

De hogyan tedd, ha nem szeretnél vagy nincs időd órákat eltölteni az edzőteremben vagy munka után elmenni futni a szabadba?

Ezekkel az apróbb változtatásokkal máris rengeteget tehetsz saját egészséged érdekében! 

 

 

  1. Szállj le a buszról vagy a metróról egy megállóval azelőtt, ahol egyébként leszállnál. Vagy esetleg kettővel előtte, és onnan sétálj az úticélodig. Ha esetleg van lehetőséged járj munkába/iskolába kerékpárral, gördeszkával vagy rollerel. Máris többet fogsz mozogni! 
  2. hirdetes
  3. Ha a gyaloglás vagy a kerékpározás egészen a munkahelyedig nem megvalósítható, próbálj meg kombinált megközelítést, legalábbis az út egy részén. Például, a célállomás előtt néhány megállóval szállj le a buszról, és autó helyett sétálj az út többi részében, vagy menj kerékpárral a vasútállomásra.
  4. Azok, akik tömegközlekedéssel utaznak ahelyett, hogy bosszankodnának, amikor nincs sehol ülőhely, inkább gondolj rá pozitívan. Egésznap ültél az irodában, végre a lábaidba is jut egy kis vérkeringés. 
  5. Intézd a munkahelyi hívásokat is úgy, hogy közben sétálsz. Ezzel nem csak nem zavarsz közben másokat, de a hosszú órák óta tartó folyamatos ülést is megszakíthatod egy kis mozgással. 
  6. Állíts be a telefonodon időzítőt fél óránként, ami jelzi, hogy itt az ideje egy kicsit felállnod az irodai székből és járni egyet. Ha ezt nem teheted meg, mert túl sok a munkád, akkor tarts óránként szünetet egy kicsivel több időre. 
  7. A nap folyamán igyál minél több folyadékot: vizet, gyógyteát, például zöldteát, ami segíti a méregtelenítést. Ezáltal nem csak egészségesebb lehetsz, de gyakrabban fogsz kijárni a mellékhelyiségbe is, amely szintén plusz mozgást biztosít. 
  8. Ha nincs ebéded, ne rendelj házhoz, hanem inkább keress egy közeli kifőzdét vagy éttermet, ahová szintén gyalog menj. 
  9. Ha végeztél az ebéddel, ne rohanj vissza azonnal az irodába, helyette járj egyet a környéken, amennyiben belefér még az ebédszünetedbe. Ezzel az anyagcseréd is jobban fog működni. 
  10. Az irodán belül, ha szükséged van valamelyik kollégádra, ahelyett, hogy felhívnád vagy emailt írnál neki, inkább menj át hozzá. 
  11. Amennyiben ki kell nyomtatnod valamit, ne a legközelebbi nyomtatót válaszd. Ezzel is növeled a napi megtett lépéseid számát. 
  12. Ha autóval jársz a munkahelyedre, parkolj messzebb az irodától. Így szintén plusz sétát építhetsz be a mindennapjaidba. 
  13. Az irodai munka után se kényelmesedj el! Ha bevásárolni mész, szintén érdemes messzebb parkolnod a szupermarketnél. 
  14. Munka után menj ki a szabadba a pároddal, barátaiddal vagy a családdal, akár egy rövid sétára a parkba, vagy csak menjetek el megenni egy fagylaltot. 
  15. Táncolj! Rakd be otthon a kedvenc zenéid és csak élvezd őket. Hidd el, napi 10 perc táncolás nem csak plusz mozgást jelent, de a kedvedet nagyban befolyásolhatja, így sokkal jobb lesz a hangulatod és kiengedheted a stresszt is. 
  16. A mozgás legyen közösségi esemény! Ahelyett, hogy áthívnátok a barátokat egy nagy grillezésre, néha szervezhettek egy-egy rövidebb túrát, kerékpározást vagy valamilyen aktív programot. 
     
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

2020-01-19

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

Íme a 6 legegészségesebb élelmiszer ami minden diétába könnyen beleilleszthető

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
163 443
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
163 443
Közösség

Szótár

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 127

Átlagos értékelés: 4.9