Az Arnold-korszak diétája!

hirdetes

Az Arnold-korszak diétája!

vitalzone.hu
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Az Arnold-korszak diétája!

A reggeli étkezés az első, nem az edzés:

 

▪️ A napnak étkezéssel kellett indulnia a pihentető alvást követően, és pont. Az alvást (aminek érdekes módon akkor sokkal komolyabb jelentőséget tulajdonítottak, mint manapság) étkezést követte, amíg ez nem valósult meg, szó sem lehetett semmilyen edzésről. Szezonon kívül egy tipikus reggeli étkezés tojásból, kolbászból és/vagy sonkából állt (ami akkoriban még szintén hús volt, nem tálcás ipari hulladék - a szerk.), némi gyümölcs és adott esetben zabpehely társaságában, de ezek az étkezések lehetőség szerint alacsony szénhidrát tartalmúak voltak. A legmagasabb szénhidrát tartalmú étkezések mindig edzés után következtek, ahogyan akkoriban ideálisnak találták ezt az időzítést. A kenyér és más pékáru alapvetően akkoriban is kerülendő volt - a már említett forrásokból oldották meg az edzés utáni étkezéseket.

 

Zéró nassolás:

 

▪️ Akkoriban nem ettek az emberek nyakra-főre mindent, amit éppen megfelelőnek találtak, pláne nem egy diétában. Egy diétás időszakban teljes étkezések követték egymást sorban, nem voltak kisebb köztes snack-ek élvezeti jelleggel. A szabadidős programok sokkal sűrűbbek voltak az állandó tévénézés és egyéb agysorvasztó tevékenység hiányában, így gyakoribbak voltak az összejövetelek barátokkal, például egy késői ebéd-jellegű grillezés formájában, ilyenkor szintén hús volt terítéken - egy jó BBQ steak igazán nem nagy csalás. A nap utolsó étkezése volt a legkisebb, és viszonylag távol esett a lefekvés időpontjától, ezzel törekedve a pihentetőbb alvásra.

hirdetes

 

Köszi, Arnold!

hirdetes

 

▪️A '70-es években Arnold volt igazán az úttörője a tudatosabb táplálkozásra való törekvésnek (itt Frank Zane-t azért illene megemlíteni, bár ő egészen sajátos, és nem mindenki számára vállalható módszerekkel próbálkozott - a szerek.), ez pedig az ellenfeleit tanulásra késztette: aki le akarta taszítani a trónról, tudni akarta "a titkot", eltekintve a kémiától, a vetélytársaknak is lépést kellett tartaniuk a táplálkozástudomány fejlődésével. Ez kísérletezgetésre sarkallta a többieket, és az emberek megosztották egymással a tapasztalataikat. Ez indította el azt a fajta fejlődést, ami már a '70-es évek vége felé megfigyelhető volt: egyre szárazabb színpadi formák, és egyre élesebb vonalak. A folyamat szinte magát gerjesztette.

 

▪️Arnold, és még 1-2 versenyző vitathatatlanul lépéselőnyben volt másokkal szemben, hiszen a Weider-féle hátszél nélkül ő sem kotyvasztotta volna magának az elsők között a kezdetleges fehérjeporokból, tejből és egyéb hozzávalókból álló turmixokat. Eltekintve mindettől, a testépítés aranykorában a versenyzők teljesen egyszerű, alacsony szénhidrátbevitelen, magas fehérjebevitelen, zöldségeken és gyümölcsökön alapuló étrenddel voltak képesek a mai napig legendás fizikumot építeni és felmutatni a színpadon. Ehhez azonban rengeteg ételt kellett fogyasztaniuk, ami azért sokkal nagyobb meló, mint legurítani egy valóban tápláló fehérjeturmixot.

 

▪️Egy dolog biztos: ez a gyakorlati megközelítés a mai napig bárki számára megfelelő lehet, aki csak egészségesebben szeretne élni, és formában szeretne maradni.

 

Szerző: Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Toxoplasmosis

 Lásd itt: Toxoplazmózis Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 82

Átlagos értékelés: 4.7