notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ülő munkát végzel? Kezdj el sportolni!

Ülő munkát végzel? Kezdj el sportolni!

Roly
hirdetes

Az ülőmunka káros hatásit mindenki érzi, aki naponta több órát kénytelen az író asztal mögött „szenvedni”. A súlyos következmények mellett – mint a szívbetegségek, a gerinc problémák, a 2-es típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás – felborulhat az alvási ciklus, memória zavarok jelentkezhet és akár depresszió is kialakulhat. A megoldás a rendszeres mozgás, de tudom, hogy ez ezt elkezdeni nem könnyű. Most adunk pár tanácsot hozzá!

Ülő munka és a sport

Az ülő munka hatásai:

 
-Pangó vérkeringés
 
-Anyagcsere-változások 
 
-Romló memória
 
-Gyors zsírnövekedés
 
-Depresszió
 
 

Kerüld el!

 
Hogy mivel? Természetesen sportal! Teljesen reménytelen ülő munka mellett egészségesnek maradni, ha mellette nem sportol az ember. Hogyan kezd el?
 
hirdetes

Először is rögzítsd papíron a céljaid

 
Ha eldöntötted, hogy holnaptól egészségesen élsz és elkezdesz sportolni, már hatalmas lépést tettél a szebb és egészségesebb élet felé. Kezd azzal, hogy leírod, hogy mit is szeretnél elérni. Rögzítsd, hogy hány kilót szeretnél leadni, vagy hány kiló izmot szeretnél felszedni az edzéssel, illetve, hogy milyen mozgásformát választottál. Írd le nyugodtan az is, hogy miért döntötted el, hogy sportolni fogsz, lehetőleg jó nagy betűkkel! Előfordult már a családodban szívbetegség? Szeretnéd megismerni az unokád? Vagy egyszerűen csak szeretnéd jobban érezni magad? Ezek mind-mind nagyon jó érvek, hogy elkezd a sportot! Ha egy kicsit elbizonytalanodnál elég lesz egy pillantást vetned a lapodra és máris elönt a motiváció. 
hirdetes
 

Mérd fel a tested jelenlegi állapotát

 
Mielőtt mozogni kezdenél és előtte nem tetted, kérd ki az orvosod tanácsát. Az egészségi állapotod meghatározza, hogy milyen mozgásformát válassz, milyen gyakran és milyen intenzitással edzhetsz. Vizsgáld meg a jelenlegi életmódod fogalmazd meg, mik azok a dolgok amik kihívást jelentenek neked. 
 

Reális célokat tűzz ki

 
Lehet a hosszú távú célod az, hogy például fél év alatt megszabadulsz 10 kilótól, de az ehhez vezető utat több szakaszra kell beosztanod. Ha azt mondod, hogy az első héten hetente háromszor 30percet kocogsz akkor egy konkrét és reális célt fogalmaztál meg. A reális azt is jelenti, hogy számolsz a visszaeséssel és a kudarcokkal. Ezzel együtt nem szabad kiakadni, ha munkahelyi vagy családi okokból esetleg meg tudod követni a terved. Ne felejtsd el azt sem, hogy ha a szomszéd egy adott mozgásformától dobálja le magáról a kilókat, az egyáltalán nem biztos, hogy neked is menni fog. Ahány ember annyi szervezet. különbözünk, lehet, hogy neked egészen más fog majd beválni. Ne ragadj le egy dolognál.
 

Ellenőrizd magad

 
Ha sikeresen vetted a rövid távú célokat, jutalmazd meg magad. Természetesen nem csoki bombával, inkább nézz meg egy filmet, lazulj, bulizz vagy kirándulj a barátokkal. Ha gondok akadnának a terv megvalósításával és már az abbahagyáson gondolkozol, mindenképp gondold végig és mérlegeld, hogy eddig min mentél keresztül… Ne hagyd kárba veszni! Hidd, el előbb utóbb jönni fog az eredmény!
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
84 075
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 905 810
Közösség

Szótár

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 161

Átlagos értékelés: 4.7