Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

VitalZone.hu
hirdetes

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le!

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Az utóbbi időben kicsit elbeszélgetettem ezekkel az emberekkel, próbáltam kideríteni az okot, amiért ők nem tartanak velem a terembe. Furcsa, hogy tapasztalataim alapján valóban nem a lustaságnak köszönhető ez a helyzet, hanem olyan tévhiteknek és valamilyen szinten tudatlanságnak, amelyre azonnal választ is tudtam adni.

Lássuk, a felmerült problémákat.

 

 

#1 Sokkal lassabb, gyengébb leszek a többieknél – ciki!

Alapvetően ezt nagyon sok ember szájából hallom. Én, mint rendszeres edzőterembe járó tudom azonban, hogy e mögött semmilyen valóságtartalom nincs.

Mindannyian kezdtük valahol. Mind voltunk gyengék, dagibbak, lassúak és az állóképességünk sem volt soha ilyen – és ezt nem felejtjük el soha! Ciki az, ha semmit nem teszel a testedért és az egészségedért… ha már eljutottál az edzőteremig, az becsülendő, követendő példa!

 

#2 Azt sem tudom mi micsoda, hogy kell használni, hol van, mire jó…!

Igen, ez jogos felvetés. Emlékszem az első konditerembre érkezésemkor, igyekeztem ugyan előtte tájékozódni, de a gépek beállítása azért nekem sem ment elsőre. De semmi baj nincs is ezzel, hiszen egyik újonc sem úgy született, hogy mindenről mindent tudott!

Ráadásul a konditermekben minden esetben van személyzet, aki szívesen segít. Ezt a segítséget pedig nem ciki elfogadni! Gondold csak el, a gázszerelőt sem gáz kihívni, ha probléma van, miért lenne ez más?

 

 

#3 Izzadni fogok, büdös leszek és ronda!

hirdetes

Talán ez volt az egyik leggyakoribb indok, amelyet én alapvetően nem is értek igazán. Való igaz, hogy az ember erőlködés és edzés közben nem épp a legszebb látvány, de egyrészt mindenki így néz ki ott, másrészt ezen is lehet javítani. Mondom, hogy hogyan.

 

Figyelj a hajadra!

Célszerű edzés előtt a hajad szoros copfba kötni, esetleg kontyba. Nagyon idegesítően tud ugyanis mindig éppen útban lenni, és a kócos haj nem a legszebb látvány. Ezzel azonban megelőzheted, és biztosan nem lesz problémád belőle!

 

Válassz megfelelő ruhát!

Ha ilyen problémával küzdesz, egy jól megválasztott edzőruha nagyon sokat tud segíteni. Egyrészt fontos hogy kimondottan jól érezd magad benne, csinosnak találd.

Másrészt ügyelj az anyagára is! A sportruházat általában vagy sztreccs pamutból készül, amelyet kényelme, alakhoz jól alkalmazkodó képessége miatt kedvelünk, vagy microfibra alapú ruhák pedig nedvességelvezető hatásukról ismertek, így az izzadékonyabbak számára ez lehet a megfelelő választás.

 

 

A smink nem az edzőterembe való!

Úszáshoz se kensz szempillaspirált, ugye? Nos, az edzőteremben sem épp a legjobb választás. Valamennyire elkerülhetetlen az izzadás, és a lefolyt pandamaci-szemek tényleg nem mutatnak a legjobban.

 

 

#4 Nincs meg a lendület… Elmenni futni a ház körül könnyű, de programként beiktatni a termet… nem is tudom.

Igen, ezzel első nekifutásra nekem is volt egy kis problémám. Már egy éve jártam futni és erősítettem otthon, mikor először felmerült bennem hogy ellátogatok a konditerembe, és ez a kifogás felmerült… Elmenni, átöltözni, edzeni, utána zuhanyozni, és végig egyedül…

És épp itt a pont: nem kell egyedül menned!

Keress egy jó edzőpartnert. Ha egy jó barátnőd ráveszed, hogy együtt járjatok sokkal könnyebb a kezdés! Ez motivációnak sem utolsó, hiszen egymást „húzzátok” majd a terembe, és a későbbiek során, ha megszokod a környezetet egyedül is bármikor el fogsz menni.

 

 

#5 Ott rengeteg ember lenne körülöttem, és nézik ahogy bénázok…

Igen, a lámpaláz is egy visszatartó tényező lehet… Kb. az első alkalomig, amikor is rájössz, hogy valójában – már elnézést – de senkit nem érdekel az edzőteremben, hogy Te mit csinálsz és hogyan. Ha edzőt fogadsz ő majd foglalkozik veled, és elmagyarázza hogy mit hogyan érdemes csinálnod, de a többi vendég azzal van elfoglalva, hogy ők jól csinálják – vagy ha már jóval tapasztaltabbak, akkor koncentrálnak az izommunkájukra.

Másrészt pedig itt is igaz az, amit már fentebb említettem, hogy ezek az emberek nem ítélnek el azért, mert nem vagy tapasztalt. Inkább megbecsülnek, amiért bele mertél vágni!

 

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

13 módja a puffadás csökkentésének

2019-05-16

13 módja a puffadás csökkentésének

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek.

Gyulladást csökkentő ételek

2019-05-14

Gyulladást csökkentő ételek

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

Minőségi élet, időskorban

2019-05-14

Minőségi élet, időskorban

Igaz ugyan, hogy az ember idővel elhasználódik, ám nagyon nem mindegy, hogy ez hatvanévesen, vagy kilencvenévesen következik be.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Toxoplazmózis

Cikk a macska toxoplazmózis veszélyeiről itt!    1. Mi a toxoplasmosis... Tovább

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 152

Átlagos értékelés: 4.8