Stagnál a fejlődésed? Sokkold az izmaid!

hirdetes

Megállt az izomnövekedés? Akkor sokkold az izmaid!

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A sokkolás azt jelenti, hogy az edzés alapvető és megszokott aspektusait megváltoztatjuk, tehát kikényszerítjük izmainkat a megszokott mozdulatok kényelméből. Ezt konkrétan azt jelenti, hogy több sorozatot csinálunk vagy a szokásosnál nagyobb súllyal edzünk vagy felgyorsítsuk az edzést esetleg lecsökkentjük a sorozatok közötti pihenő időt, de a legdurvább sokk ezek közül is, ha szokatlan új gyakorlatokat végzünk.

testépítés, sokkoló edzés,
testépítés, sokkoló <a class="autolinkeles" title="edzés" href="https://www.vitalzone.hu/edzes-fogalma.html">edzés</a>,

Egyesek számára a heavy-duty sok megnyújtott sorozatot jelent-szabályos ismétlések után erőltetett ismétlések, negatívok, erőltetett negatívok, majd részismétlések következnek-egészen a végkimerülésig. Mások számára a módszer azt jelenti, hogy a lehető legnehezebb súlyokkal dolgoznak végkimerülésig végrehajtott szabályos sorozatok keretében. A legjobb, ha mind a két módszert használod néha-néha.

testépítés, sokkoló <a class="autolinkeles" title="edzés" href="https://www.vitalzone.hu/edzes-fogalma.html">edzés</a>,

Amikor leeresztjük a súlyt és kinyújtjuk a munkában lévő izmot, akkor negatív mozdulatot végzünk. A negatív ismétlések nagyobb mértékben megterhelik a támasztó struktúrákat mint magukat az izmokat. A negatív szakaszt akkor tudjuk leginkább kiaknázni, ha lassan, kontrolláltan engedjük le a súlyt.

hirdetes
testépítés, sokkoló edzés,

A negatív ismétlések intenzitását tovább fokozhatjuk, ha arra kérjük edzőpartnerünket, hogy nyomja lefelé a súlyt, miközben lefelé engedjük. Az erőltetett negatívokat könnyebb csigán vagy gépen végrehajtani. Szinesíti az edzést és segít abban, hogy másnap ne tudj felkelni az izomláztól.:)

testépítés, sokkoló edzés,

Azt jelenti, hogy viszonylag nehézsúllyal végzett edzéseken kimerülésig végezzük a gyakorlatot. Ezután megállunk, hagyjuk lógni a súlyt, majd kipréselünk még egy ismétlést. Ez a módszer a gyors kezdeti regeneráción alapul, melyen a gyakorlat után az izmok átesnek és ezt a regenerálódást tudjuk felhasználni a további ismétlések elvégzéséhez.. Ha ezeket a módszereket havonta több alkalommal váltogatva beiktatod az edzéstervedbe, biztosan nem fogod unni a teremben eltöltött időt és az izmaid a sokkokra reagálva kényszerűen belehúznak a fejlődésbe is.

hirdetes
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Keresztcsiga

  Olyan gép, melyben egymástól kb. 4 méter távolságban, két, egymással szemben... Tovább

HIIT edzésmód

High-intensity interval training (HIIT) – jelentése magas intenzitású intervallum... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 159

Átlagos értékelés: 4.7