notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A magyarok kedvenc nyári mozgásformája a biciklizés

hirdetes

Nyáron többet sportolunk!

vitalzone.hu

Budapest, 2019. augusztus 22.  – Nyáron sokkal könnyebben szánjuk rá magunkat a testmozgásra és a hétköznapok is aktívabban telnek – derült ki a Kométa Mindennapok felmérésből*. A magyarok kedvenc nyári mozgásformája a biciklizés, de a kirándulás és a kertészkedés is népszerű. Tízből hatan kizárólag társaságban szeretnek sportolni, ráadásul a magyarok kétharmada szerint az edzésekben mindig a vége a legjobb. 

A magyarok kedvenc nyári mozgásformája a biciklizés

Bár a friss felmérés szerint 5-ből 4 felnőtt úgy emlékszik, hogy gyermekkorában sokat mozgott együtt a szüleivel, ehhez képest az Eurobarometer adatai szerint a magyarok fele egyáltalán nem sportol, csupán egyharmaduk végez rendszeresen intenzív testmozgást. Ráadásul mindössze 11 százalékuk leli örömét benne. 

 

Aktív hétköznapok


Árnyaltabb azonban a kép, ha nem ragaszkodunk szigorúan a sport kategóriához. Az aktív életmód ugyanis messze túlmutat az edzőtermek és a focipályák világán. Ezt támasztja alá a Kométa Mindennapok felmérése is. A reprezentatív vizsgálat szerint kedvenc szabadidős elfoglaltságunk a biciklizés (65%), a kirándulás, túrázás (61%), valamint a kertészkedés (59%), de intenzívvé teheti a mindennapjainkat a kutyasétáltatás (22%), a kisgyermek utáni rohangálás (21%), vagy éppen a babakocsi rendszeres tologatása (9%) is.

 

 

Mozgalmas nyár


A felmérés arra is rámutat, hogy nyáron többet mozgunk. A magyarok kétharmada ugyanis ebben az évszakban sokkal könnyebben szánja rá magát a sportolásra. Persze többségük (61%) akkor sem szereti a magányos testmozgást, viszont társaságban, családdal, barátokkal már más a helyzet. Úgy tűnik, nincs jobb aktív családi program a kerékpározásnál: a válaszadók kétharmadának a biciklizés a kedvenc nyári mozgásformája. 

 


A felmérésben résztvevők fele állítja, hogy a gyerekek miatt sokkal többet mozog az évnek ebben az időszakában, a családi nyaralást pedig 55,6 százalék tölti aktívan: előkerülnek a pingpongütők, tollasütők, standröplabdák és napokig megy a családi bajnokság. Bár egyre több férfi vesz részt aktívan a gyereknevelésben, a babakocsi tologatása mégis jórészt a nőkre marad (77%) és a játszótéren is inkább az anyukák futkosnak a gyerekek után (67,5%).

hirdetes

 

 

Ezért sportolunk


Megdöbbentő tény, hogy az Eurobarometer kutatása szerint a magyarok mindössze 11 százaléka leli örömét az edzésekben. A Kométa Mindennapok felmérés ezért azt is igyekezett körbejárni, mégis mi lehet a motiváció a mozgásra. A megkérdezettek 46 százaléka állítja, hogy azért sportol, mert szeretne jó formában lenni a bikiniszezonra – és ez nem kizárólag a hölgyekre igaz. Ez a hozzáállás főként az egyedülállókra és a gyermek nélküli párokra jellemző. A kisgyerekesek már inkább a jövőjükre gondolnak: 59 százalékuk állítja, nem igazán szereti a fárasztó edzéseket, de tudja, hogy ha sokáig akar élni, akkor muszáj rendszeresen mozognia. Ezzel tisztában vannak azok is (55%), akik mindezek ellenére nagyon ritkán tudják rászánni magukat az izzasztó edzésekre. Az aktívan sportolók fele állítja, hogy a sport az „én-idő”, futás, úszás, bicikli közben jó egyedül lenni kicsit. Háromból ketten azonban a sportban a végét szeretik a legjobban, jó érzéssel tölti el őket, hogy megcsinálták. Különösen igaz ez a magyar hölgyekre. 

 

 


Dina Marci, a Kometa Cycling Team magyar versenyzőjének jótanácsai:


-    Találd meg a neked valót! 

hirdetes
o    A legizgalmasabb és egyben legfontosabb feladat a megfelelő kerékpár kiválasztása. Ez függ a testalkatodtól és attól is, hogy elsősorban mire használod majd (városban tekersz vele, túrázol a hegyekben, vagy országúton gurulsz inkább). Mindenképpen próbáld ki, ellenőrizd le, mennyire kényelmes. Ha nem vagy biztos a döntésedben, kérd ki szakember tanácsát!
-    Mit vegyél fel? 
o    Mindig viselj sisakot! Életet menthet. Ez a lehető legfontosabb kellék, minden más másodlagos.
o    Kerékpározáshoz lehetőség szerint válassz az időjárásnak megfelelő kerékpáros öltözetet. Ha kerékpáros nadrágot viselsz, soha ne vegyél alá alsónadrágot, mert ez bőrirritációt és kellemetlenséget okozhat. 
-    Amit ne felejts otthon! 
o    Szerszámok, pótbelső, innivaló. Ezek nélkül ne indulj el, segítségükkel sok bosszúságtól megkímélheted magad. 

 


* A reprezentatív felmérés 1008 résztvevő megkérdezésével készült az internetet használó magyar lakosság körében 2019 augusztusában. A Kométa Mindennapok felméréssorozat 2019 tavaszán indult, és az életünk olyan különböző területeit igyekszik feltérképezni, mint a táplálkozás, a testmozgás, a családi élet, a mindennapok és ünnepek.


 

Forrás: Marsiczki Tímea

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Minden rosszban van valami jó....

2020-03-19

Minden rosszban van valami jó....

"Jó látni", hogy milyen sok embernek rendben van az anyagcseréje,milyen gyors lett hirtelen... A bevásárló központokban verekednek a wc papírért... Na de viccet félre téve,ami sajnos a jelenlegi állapotokat nézve ,nagyon nem viccesek..

Leptin - jóllakottság hormon

2020-03-12

Leptin - jóllakottság hormon

A leptin - más néven jóllakottság-hormon - a fehérzsír-szövetben termelődik, vérben mérhető mennyiségét pedig a hipotalamusz érzékeli. A leptin egy másik, ghrelin nevű hormonnal együtt felel az éhségérzet szabályozásáért.

5 TIPP az eredményes fogyás és életmódváltás érdekében!

2020-03-11

5 TIPP az eredményes fogyás és életmódváltás érdekében!

Nem tudod hogyan kezdj bele az életmódváltásba? Rengeteg módszert kipróbáltál már, de egyik sem hozta a várt eredményt? Mutatok 5 tippet, ami garantáltan segíteni fog!

Az örömhormon pótlása ‼

2020-03-10

Az örömhormon pótlása ‼

A SZEROTONIN hiányát számos betegséggel hozzák összefüggésbe, így például a migrénnel, depresszióval, idegi-, étkezési- és szexuális zavarokkal vagy akár a premenstruációs szindrómával is.

„Több mint 20 éve tanulom az emberi test működését!” - Ismerd meg Haris Évát!

2020-03-02

„Több mint 20 éve tanulom az emberi test működését!” - Ismerd meg Haris Évát!

Ha szeretnél egy kicsit jobban belelátni az egészséges életmód világába, akkor ismerd meg a szakma egyik legkiválóbb szakemberét, szaktanárát: Haris Éva személyében!

2020 a bűvös szám

2020-02-27

2020 a bűvös szám

A 2020 számtanilag, így energetikailag is különös, a két kettes összeadva és szorozva is négyet ad ki.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
2 736
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
472 020
Közösség

Szótár

GI-diéta

Dietetikusunkkal egyetértve mindig fontosnak tartottam a fogyás folyamatában a GI - szerepét.... Tovább

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 74

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód mozgás