Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Edzés,crossfit,kettlebell,munkahely

hirdetes

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek

Kerekes Orsolya
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden!

Munkahelyi szokások melyek beteggé tesznek

 

 

 

1. Betegen jársz be dolgozni

Ha megkérdezik, mikor voltál utoljára beteg, talán az idejére sem emlékszel. Nem azért, mert kiváló az egészségi állapotod, hanem mert már az idejére sem emlékszel, mikor feküdtél otthon ágyban, forró teát kortyolgatva. Talán még a sulis időszakban? Azok a napok viszont gyorsan feledésbe merülnek, mikor folyó orral az asztalnál ültél és egymás után kapkodtad be a gyógyszereket. HA lelkiismeretesen dolgozol, egy-két nap kihagyás nem árthat a karrierednek. Sőt, ha legyengíted az immunrendszeredet, hosszú távon sokkal rosszabbak lesznek a következmények, mivel így talán hetekre lebetegszel. Arról nem is beszélve, hogy ha komoly tüneteid vannak, valószínűleg fertőző beteg vagy és megbetegíthetsz másokat is a munkahelyen. Inkább maradj otthon és pihend ki magad, hogy újult erővel kezd újra bele a munkába, 100%-osan, energikusan!
 

2. Az asztalodnál ülve ebédelsz

Ez az a rossz szokás, amit szinte mindannyian elkövetünk. Nem azért, mert egy szusszanásnyi időnk sincs, hanem mert az ebédre szánt időnket leggyakrabban facebook-ozással, böngészéssel vagy videónézéssel szeretnénk eltölteni. Egyre több kísérlet bizonyítja, hogy azok, akik a számítógép vagy TV előtt esznek, minimum 125 kalóriával többet fogyasztanak a nap végére, mint azok, akik minden falatra odafigyelnek. Olyan nincs, hogy ne jutna 15-20 perced az ebédre! A legjobb az lenne, ha rendelés helyett kiugranál a közeli étterembe, addig is sétálsz, mozogsz, levegőzöl. Jobb időben a közeli parkban, a friss levegőn fogyaszd el az ebédedet.
hirdetes
 

3. Túl sok küyüt használsz

Kutatások bizonyítják, hogy a  nők nehezebben viselik, ha nem válaszolnak meg minden e-mailt azonnal vagy ha este 8-kor már nem vesznek fel munkahelyi telefonokat. Ettől azonban stresszesebbek is vagyunk, vagyis hosszú távon károsodik ettől az egészségünk, ami visszafordíthatatlan.  Sajnos az okostelefonoknak vannak árnyoldalai. Kivételes esetektől eltekintve este már ne vedd fel a munkahelyi telefonodat, ha lejárt a unkaidőd próbálj meg pihenni, kikapcsolódni, a családoddal, szeretteiddel együtt lenin.
hirdetes
 

4. Túl kényelmes vagy

A 2-3 asztallal távolabb ülő kollégádat telefonon hívod föl, ha kérdezni akarsz tőle valamit, a megrendelt ételt a futár az asztalodig viszi, stb. Ezek a dolgok nem tesznek jót neked, a szervezetednek. Nem csak a gerinced bánja, ha órákat ülsz egyhelyben, de romlik a vérkeringésed, fájni fognak a végtagjaid és még rengeteg más szövődménye lehet annak, ha nem állsz fel óránként 10 percre, kicsit megmozgatni magad. Olvasd el, miért olyan káros az órákon át tartó ülés! Óránként állj fel, mozgasd át magad, ha teheted, sétálj egy kicsit a szabad levegőn. Ha ülőmunkát végzel, mindenképpen el kell kezdened valamit sportolni is, minimum heti 3 alkalommal.

Nézd meg itt, mi a legideálisabb mozgásforma!

 
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
egészséges életmód

Szótár

Alvás

  Mennyiségi vagy minőségi alvás?   Az alvás rendkívül fontos az egészséges... Tovább

Fénymásológép bérlés

A fénymásológép bérlésén értjük, amikor határozott időtartamra az irodatechnikai... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes