Mi dolgozik, és mi nem? Mi szükséges a fejlődéshez?

hirdetes

Mi dolgozik, és mi nem? Mi szükséges a fejlődéshez?

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Létezik helyi fogyás, át tudom alakítani csak a hasamat? Mit kell tennem azért, hogy csak a combom legyen egy kicsit keskenyebb? Most mindenre választ kapsz!

Mi dolgozik, és mi nem? Mi szükséges a fejlődéshez?

Mi dolgozik?

Többféle válasz is lehetséges, attól függ, hogy mire kérdezek rá. Egy adott gyakorlat esetében a válasz, az izomcsoport lenne, ami a munkát végzi. Viszont van az a téves elképzelés, amivel már mindenki találkozott legalább egyszer az élete folyamán, mégpedig a helyi fogyás. Tudjuk, hogy nincs, szóval nem is ez a lényeg, inkább az, hogy logikusan hol bukik el ez a dolog.

 

Van ugye az elképzelés, hogy ha sok hasizomgyakorlatot végzel, akkor majd laposabb lesz a hasad, ha pedig mellizom gyakorlatokat végzel, akkor kisebb lesz a melled. A dolog ott bukik, hogy nem a zsírt dolgoztatod egyik esetben sem, hanem az izmokat. Az izmok képesek összehúzódásra és elernyedésre. A zsír csak egy “massza”, ami szépen elfedi az izmaidat.

hirdetes

 

Amikor az edzésen dolgoztatod az izmaidat, akkor semmi extra nem fog történni. Nem történik zsírégetés, nem történik növekedés. Oké, egy picit felmegy a pulzus, fokozódik a keringés, a szervezet egy picivel több kalóriát használ fel, de ennyi. Meg persze sérül az izmok szerkezete. A kalóriafelhasználás viszont nem zsírból történik, hanem szénhidrátból, amit a szervezeted glikogén formájában raktároz a májban és az izmokban. Ezekből nyeri a szervezeted az energiát a munkához. 

 

Mikor történik a növekedés? Az edzés után, amikor a szervezeted megkapja a megfelelő tápanyagokat, ásványi anyagokat. Mikor történik a “zsírégetés”? Edzés után, amikor a szervezeted próbálja beépíteni a megfelelő tápanyagokat, ásványi anyagokat, amikor a test próbálja visszatölteni a szénhidrát raktárakat.

hirdetes

 

Lényeges, hogy nem csak feltölti, hanem túl is tölti, ugyanis így készül fel arra, hogy a következő alkalommal több energiája legyen az edzéshez. Ez a folyamat, így egyben jár együtt azzal, hogy az izmaid fejlődnek. Nézzük a tévhiteket, a következő oldalon folytatom! 

 

Szerző: 

Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás

Szótár

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Maggie

    5 ismétlés a következő gyakorlatokból, időre:   20 - kézen állva... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Legnépszerűbb cikkeink

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.