A kecsketej fogyasztásának előnyei

A kecsketej jótékony hatásai

Sz.F.
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A kecske az egyik legrégebben háziasított állat, hasznosítják a húsát, a bőrét, és a tejét is. Kevesen tudják, de a kecskéket nagyjából tízezer évvel ezelőtt háziasították őseink, egy időben a kutyával és a birkával. Mi viszont csak és kizárólag a kecsketejjel fogunk foglalkozni ebben a cikkben, most megtudhatod te is, hogy miért kellene sokkal többet fogyasztanod belőle! 

Kecsketej és előnyei

A kecsketejet már időszámításunk előtt is itták, szerencsére ez a világon a legnagyobb mennyiségben fogyó tejféleség, nem véletlenül! Sajnos a statisztikák viszont azt mutatják, hogy Magyarországon nem sokan isszák, ennek oka valószínűleg az ára, ugyanis a sokkal rosszabb minőségű tejek fele annyiba kerülnek. Érdekes adat, hogy a kecsketejet régen egész Európában imádták, már a korai középkorban is készítettek a kolostorokban kecskesajtot, illetve kecsketejet. 

 

Miért olyan jók a kecsketejből készült élelmiszerek? - Kezdjük a kecsketej összetevőivel, nézzük, mik a legfontosabb anyagok, amik megtalálhatók benne! 

 

Zsírsavak

A kecsketejben sok, biológiailag értékes rövid, illetve közepesen hosszú zsírsav található, ezen kívül gazdag még kétszeresen telítetlen konjugált linolsavban, ami pedig rákvédő hatású, és még az érelmeszesedés ellen is véd, ráadásul csökkenti a test zsírtartalmát, és növeli az izomtömeget. 

hirdetes

 

Proteinek

A kecsketejben nagyon jól emészthető proteinek vannak, albuminok, globulinok és kazeinek. Finom, egyenletes eloszlásuk miatt ezeket jobban és könnyebben emésztjük, mivel az enzimek könnyebben hozzájuk férnek. Nagyon kevés benne az alfa-s-1-kazein, ezért kevésbé allergén-hatású, ellentétben a tehéntejjel. 

 

Vitaminok

A kecsketejben találhatunk A-, B1-, B2-, C-, D- és E-vitamint, valamint kevés B12-vitamint, és folsavat. Fehér színét az A-vitaminnak köszönhető, ezzel szemben a tehéntej az A-vitamin előanyagát, nevezetesen a karotint tartalmazza. Érdekesség még, hogy a kecsketej háromszor annyi D-vitamint tartalmaz, mint a tehéntej, ez az elem pedig nagyon fontos szerepet játszik a kalcium felszívódásában. 

hirdetes

 

Enzimek

A kecsketejben nyolcféle enzim, és koenzim Q10 található, ami antioxidáns hatású, sejtjeink nélkülözhetetlen alkotóeleme. A tüdőnknek, a szívünknek és a májuknak is nagy szüksége van a Q10-re, legfőképpen 40 év fölött, amikor már testünk egyre kisebb mennyiségben termeli.  

 

Ásványi anyagok

Kalcium, kálium, magnézium, nátrium, foszfor és klorid.

 

Nyomelemek

Réz, cink, foszfor, bór, titán, króm, jód, viszonylag kevés vas. A következő oldalon még részletesebben mondom el, miért kellene neked is több kecsketejet fogyasztanod! 

 

Forrás: magyarnaplo.com

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.