Formás popsi! Na de hogyan?

Formás popsi! Na de hogyan?

E.T.
hirdetes

Szerintem még mindig a köztudatban él JLo feneke. A 2000-es években mindenki az övét irigyelte.

Formás popsi! Na de hogyan?

Állandóan azzal szembesülök, hogy alap probléma az edzőterembe, hogy a lányoknak sajnos semmi tudása nincs arról, hogyan is kell kerek, formás, arányos farizmot építeni. Nagy többségénél arra leszek figyelmes, hogy a tárogató, feszítő és hajlító gépeken, illetve a farizom izolációs gyakorlatain kívül, semmit sem használnak.

 

Mégis vágyakoznak a kerek, nagyobb fenék iránt. Ami feszes és formás.

 

Ennek az a megoldása, hogy fel kell építeni a farizmot. Tehát alapgyakorlatokkal is szét kell bombázni. Elhiszem, hogy nőként nem fogod megfogni a 32-es súlyt, na de mégis mi a kihívás abban, ha egy üres rúddal 60 ismétlést csinálsz?! Te is érzed, hogy semmi. akkor a farizmod miért gondolná másként?!

 

Pár gyakorlatot írtam neked össze, ami a formás popsihoz vezet:

 

-guggolás: alapgyakorlat, amely ahogy a nevében is van, megalapozza a formás popsidat. Azt tudd, hogy ha nem raksz izmot rá, akkor nem lesz mit formálni. Végezheted kereten, kézi súllyal, vagy rúddal. Különféle terpeszben, és lábfejtartással. Nagyon fontos a pontos munkavégzés.


-kitörés: szintén alapgyakorlat, de itt nem tudsz nagy súllyal dolgozni. Sok fajtája van, negatív kitörés, sétáló, aztán végezheted hátrafelé, keresztbe. Különféle súlyfogásokkal. 


-combtávolítás: igen, végre itt a lányok nagy kedvence. A nagyfarizom és a külső öngyilkos gép. Ha mellette a többi feladatot is elvégzed, ez is nyugodtan maradhat. Nem kell, száműzd a listádról.

hirdetes

 

 

Mi a teendő?

 

-használj optimálisan nagy súlyokat, és alapgyakorlatokat!
-emeld meg a testsúlyodnak, és sporttevékenységednek, napi aktivitásodnak megfelelően a szénhidrát, zsír mennyiséget!
-pihenj eleget!

 

Az erősítéstől parázva soha nem fogsz tudni elérni egy jó alakot. Kell a vas és a súlyzós edzés. Erősíteni kell, mert csak ezzel lehet hatékonyan formálódni, átalakulni, zsírt égetni. Felejtsd el az egyszerű ám annál bugyutább fogyi módszereket! Ne hidd el! Ami könnyen jön, vagy annyit ér, vagy csak ártasz vele.

 

Erősítő edzéseken az izmaidat dolgoztatod. A terhelés hatására az izmok mikrosérüléseket szenvednek el, ezeket a sérüléseket tapasztja össze a tested, azaz gyógyítja meg. Az izmokban és a májban raktározott glikogén szintje is csökken, ezt a szervezetednek vissza kell tölteni, ez szintén kalóriát igényel. 

 

Minél több az izom a testeden, annál több kalóriát igényel már a puszta megtartása is. Fél kiló izomnak kb 50Kcal-ra van szüksége naponta, hogy a tested egyáltalán képes legyen megtartani.

 

Te is azt gondolod, hogy minden a genetikán múlik! Valóban, sok dolog függ tőle. De ne hidd, hogy ennyiben ki is merül a dolog!

 

Milyen vékony voltam, ugye?! Nagyon gyors az anyagcserém. Tehát nem egyszerű izmot építeni.

 

Amikor ezt a sportot elkezdtem, meg kellett tanítsam magamat étkezni és inni. Első körben biztosítani kellett, hogy jó legyen a felszívódás. Egész egyszerűen, bármit viszel be a szervezetedbe, ha nem tud felszívódni, akkor cseszheted.  Aztán ami nagyon fontos, hogy ismerjük és tudjuk, összegezzük az eddigi étkezési szokásainkat. 

 

Gondolj csak bele!

 

Eddigi étkezéseid száma kitette a napi hármat. Mondjuk tekintsük csak a szénhidrátot és a fehérét. Ettél mondjuk 2 g szh-ot/ tskg, és mondjuk 0.5g fehérjét/ tskg. Ez elég gyászos, de sajnos egy embernek nem néz ki szebben a napi tápanyagbevitele. (átlag, nem sportoló ember, jelen esetben) Megemeljük a szh-ot, ettől is most jelen esetben teintsünk el (ez nyilván nem azt jelenti, hogy jó dolog egyről a kettőre váltani), de ha az eddigi 0.5 g/tskg fehérjét felemeled mondjuk 1.8 ra, borzasztó károkat tudsz csinálni. A szervezeted nem tudja feldolgozni és ki fog ürülni a székleteddel. Nem hasznosul, pár napig kiürül, majd utána energiaként hasznosul, tehát nem izomépítő, hanem zsírépítő lesz. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy rossz a fehérje, csak annyit jelent, hogy ezt fel kell építeni, fokozatosan.

Amennyiben elakadtál, keress bizalommal!


Szerző: Török Evelin – Személyi Edző

             https://www.facebook.com/eviedzofehervar/

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor viszed túlzásba a kardiózást?

2019-05-22

Mikor viszed túlzásba a kardiózást?

A kardiózás nélkülözhetetlen a test megfelelő karbantartásához – az ilyen jellegű edzések segítenek a szív, a tüdő, és a keringési rendszer egészségének megőrzésében, csökkentve ezzel a krónikus betegségek (például a cukorbetegség vagy a szívbetegség) kialakulásának veszélyét.

Új trend hódít külföldön: jönnek a nyújtóstúdiók

2019-05-22

Új trend hódít külföldön: jönnek a nyújtóstúdiók

Egy jól felszerelt edzőteremben sok mindent megtalál az ember: kondigépek, súlyok, vagy éppen fitneszeszközök tömkelege várja a mozgás és a testépítés szerelmeseit, amik közül sokat egyszerűen túl drága lenne otthonra beszerezni.

Edző parádé!

2019-04-29

Edző parádé!

Miért merik magukat edzőknek nevezni azok az emberek, akik egyik nap még vendégként voltak jelen az edzőteremben, majd úgy gondolták..

A legjobb edzések otthonra

2019-04-23

A legjobb edzések otthonra

Az egyik éned szeretne elmenni edzeni, még a másik inkább otthon maradna? Veled is megesett már ugye? Sokan keresik a kifogásokat: most esik az eső, túl nagy a forgalom, biztos sokan lesznek lent az edzőteremben, túl elfoglalt vagyok, épp nincs rá pénzem. Bármilyen kifogással is állj elő, itt az ideje, hogy akkor kezdj el otthon edzeni!

Napi 5 perces törzsizom erősítő plank edzés

2019-04-08

Napi 5 perces törzsizom erősítő plank edzés

Szeretnéd javítani erőnlétedet, de nincs sok időd? Ez nem okozhat gondot, hiszen ezekkel az egyszerű, de igen hatásos gyakorlatokkal, mindössze napi 5 perc alatt fejlesztheted állóképességedet és izmaid erősségét egyaránt!

Zsírégető otthoni edzés 4 lépésben

2019-03-28

Zsírégető otthoni edzés 4 lépésben

Ha Te sem szeretsz edzőterembe járni, vagy nincs időd órákat a konditeremben tölteni, akkor ez a szuper gyakorlatsor neked való! Csupán 4 gyakorlatot kell megcsinálnod, és teljesen felpörgetheted szervezetedet és a zsírégetési folyamatok is beindulnak. Mutatjuk!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fitness fogyás fogyókúra mozgás