notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Formás popsi! Na de hogyan?

Formás popsi! Na de hogyan?

E.T.
hirdetes

Szerintem még mindig a köztudatban él JLo feneke. A 2000-es években mindenki az övét irigyelte.

Formás popsi! Na de hogyan?

Állandóan azzal szembesülök, hogy alap probléma az edzőterembe, hogy a lányoknak sajnos semmi tudása nincs arról, hogyan is kell kerek, formás, arányos farizmot építeni. Nagy többségénél arra leszek figyelmes, hogy a tárogató, feszítő és hajlító gépeken, illetve a farizom izolációs gyakorlatain kívül, semmit sem használnak.

 

Mégis vágyakoznak a kerek, nagyobb fenék iránt. Ami feszes és formás.

 

Ennek az a megoldása, hogy fel kell építeni a farizmot. Tehát alapgyakorlatokkal is szét kell bombázni. Elhiszem, hogy nőként nem fogod megfogni a 32-es súlyt, na de mégis mi a kihívás abban, ha egy üres rúddal 60 ismétlést csinálsz?! Te is érzed, hogy semmi. akkor a farizmod miért gondolná másként?!

 

Pár gyakorlatot írtam neked össze, ami a formás popsihoz vezet:

 

-guggolás: alapgyakorlat, amely ahogy a nevében is van, megalapozza a formás popsidat. Azt tudd, hogy ha nem raksz izmot rá, akkor nem lesz mit formálni. Végezheted kereten, kézi súllyal, vagy rúddal. Különféle terpeszben, és lábfejtartással. Nagyon fontos a pontos munkavégzés.


-kitörés: szintén alapgyakorlat, de itt nem tudsz nagy súllyal dolgozni. Sok fajtája van, negatív kitörés, sétáló, aztán végezheted hátrafelé, keresztbe. Különféle súlyfogásokkal. 


-combtávolítás: igen, végre itt a lányok nagy kedvence. A nagyfarizom és a külső öngyilkos gép. Ha mellette a többi feladatot is elvégzed, ez is nyugodtan maradhat. Nem kell, száműzd a listádról.

hirdetes

 

 

Mi a teendő?

 

-használj optimálisan nagy súlyokat, és alapgyakorlatokat!
-emeld meg a testsúlyodnak, és sporttevékenységednek, napi aktivitásodnak megfelelően a szénhidrát, zsír mennyiséget!
-pihenj eleget!

 

Az erősítéstől parázva soha nem fogsz tudni elérni egy jó alakot. Kell a vas és a súlyzós edzés. Erősíteni kell, mert csak ezzel lehet hatékonyan formálódni, átalakulni, zsírt égetni. Felejtsd el az egyszerű ám annál bugyutább fogyi módszereket! Ne hidd el! Ami könnyen jön, vagy annyit ér, vagy csak ártasz vele.

 

Erősítő edzéseken az izmaidat dolgoztatod. A terhelés hatására az izmok mikrosérüléseket szenvednek el, ezeket a sérüléseket tapasztja össze a tested, azaz gyógyítja meg. Az izmokban és a májban raktározott glikogén szintje is csökken, ezt a szervezetednek vissza kell tölteni, ez szintén kalóriát igényel. 

 

Minél több az izom a testeden, annál több kalóriát igényel már a puszta megtartása is. Fél kiló izomnak kb 50Kcal-ra van szüksége naponta, hogy a tested egyáltalán képes legyen megtartani.

 

Te is azt gondolod, hogy minden a genetikán múlik! Valóban, sok dolog függ tőle. De ne hidd, hogy ennyiben ki is merül a dolog!

 

Milyen vékony voltam, ugye?! Nagyon gyors az anyagcserém. Tehát nem egyszerű izmot építeni.

 

Amikor ezt a sportot elkezdtem, meg kellett tanítsam magamat étkezni és inni. Első körben biztosítani kellett, hogy jó legyen a felszívódás. Egész egyszerűen, bármit viszel be a szervezetedbe, ha nem tud felszívódni, akkor cseszheted.  Aztán ami nagyon fontos, hogy ismerjük és tudjuk, összegezzük az eddigi étkezési szokásainkat. 

hirdetes

 

Gondolj csak bele!

 

Eddigi étkezéseid száma kitette a napi hármat. Mondjuk tekintsük csak a szénhidrátot és a fehérét. Ettél mondjuk 2 g szh-ot/ tskg, és mondjuk 0.5g fehérjét/ tskg. Ez elég gyászos, de sajnos egy embernek nem néz ki szebben a napi tápanyagbevitele. (átlag, nem sportoló ember, jelen esetben) Megemeljük a szh-ot, ettől is most jelen esetben teintsünk el (ez nyilván nem azt jelenti, hogy jó dolog egyről a kettőre váltani), de ha az eddigi 0.5 g/tskg fehérjét felemeled mondjuk 1.8 ra, borzasztó károkat tudsz csinálni. A szervezeted nem tudja feldolgozni és ki fog ürülni a székleteddel. Nem hasznosul, pár napig kiürül, majd utána energiaként hasznosul, tehát nem izomépítő, hanem zsírépítő lesz. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy rossz a fehérje, csak annyit jelent, hogy ezt fel kell építeni, fokozatosan.

Amennyiben elakadtál, keress bizalommal!


Szerző: Török Evelin – Személyi Edző

             https://www.facebook.com/eviedzofehervar/

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

2019-07-10

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

Az életben vagy kifogásaink vannak, vagy eredményeink, ezért az élet, az erőfeszítéseket díjazza, nem pedig a kifogásokat.

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

2019-07-02

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

Mind a szabad súlyok, mind pedig a gépek is alkalmasak az izom építéshez. Most nézzük meg mik az előnyi és mik a hátrányai a szabad súlyos és a gépi edzésnek.

Hogyan nő az izomzatod?

2019-06-24

Hogyan nő az izomzatod?

Minden embernek van egy vele született izomnövekedési kapacitása, nagyjából úgy, mint ahogyan minden embernek megvan a maga természet által adott magassága, alakja, csontszerkezete.

Edzés előtti és utáni táplálkozás

2019-06-17

Edzés előtti és utáni táplálkozás

A táplálkozás egész nap, de kiemelten edzés előtt és után fontos, mert a szervezetnek szüksége van rá az izomépítéshez, az energia szinten tartásához. Ha ez nem történik meg, az is előfordulhat, hogy az éhgyomorra folytatott mozgás hatására izomvesztés következik be.

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fitness fogyás fogyókúra mozgás