Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Sz.F.
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Habár az öregedés folyamata jelen tudásunk szerint nem állítható le, igazat kell adnunk azoknak, akik azt állítják, hogy a rendszeres testmozgás segít növelni a várható élettartamot a krónikus betegségek megakadályozásával illetve azok fejlődésének lelassításával.

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Előbb vagy utóbb minden ember életében eljön az a pillanat, amikor ráeszmél, hogy nem sérthetetlen. A szervezet már 30 éves kortól hanyatlásba kezd, ez a leépülés pedig minden évben egyre csak intenzívebbé válik. A testmozgás ezt a folyamatot segít lelassítani. Minden további nélkül vessünk is egy pillantást néhány olyan gyakorlatra, amelyek segítenek frissnek, egészségesnek és boldognak érezni magad 40 felett is!

 

Szívbetegség ellen

A 20 és 40 közötti korosztálynak csupán kevesebb mint egy százalékát érinti a koszorúér-betegség, azonban a 40 és 60 év közöttiek esetén ez az arány már nagyjából 5,6%-ra emelkedik. Itt lép színre a kardió edzés, aminek már a neve is utal arra, hogy mely részét is célozza meg a szervezetnek – ezek a gyakorlatok a szív megerősítésében segítenek. Ide tartozik többek között a futás, a szobabiciklizés, a tánc, az evezés és az úszás is.

hirdetes

Ha azonban igazán szeretnéd, hogy szíved megérezze a kardiózás eredményeit, akkor úgy kell edzened, hogy szíved a maximális pulzusod 80%-án „ketyegjen” legalább 30 percig, heti 3-4 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy egy 10-es skálán 8-as szinten kell megerőltetned magad (ahol 10 a teljesítőképességed csúcsa). Ha tehát alig izzadsz meg, vagy úgy érzed, hogy mehetne még keményebben is, akkor ideje odalépni egy kicsit jobban.

 

Csontritkulás ellen

50 év felett minden második nőt fenyeget a csonttörés a csontritkulás miatt. Habár 40 és 50 között van egy évtizednyi idő, bizonyára te sem szeretnél addig várni ezekkel a megelőző gyakorlatokkal. Habár a rendszeres kalciumbevitel továbbra is elengedhetetlen az erős csontozat megőrzéséhez, néhány nemrégiben folytatott kutatás során megállapították, hogy az intenzív, súlyemelő gyakorlatok szintén segíthetnek a csontok karbantartásában.

hirdetes

A közhiedelemmel ellentétben tehát az ilyen intenzív gyakorlatok nem ártanak, hanem nagyon jótékonyak is lehetnek – persze csak ha szabályosan végzi őket az ember. A tánc, a jumping jack, a teniszütővel végzett sportok, de még az időnkénti kocogással kiegészített séták is szóba jöhetnek, ha a csontozat megerősítéséről van szó. Iktasd be ezeket legalább heti 1-2 alkalommal! A következő oldalon folytatom! 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
alakformálás egészség egészséges életmód
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.