Mi az a CrossFit?
Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Mi a CrossFit? Mi a CrossFit edzési módszer? Miért jobb, mint a testépítés, a gyúrás a body building? Hogyan kezdj hozzá?

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Augusztus 19. - Huba
hirdetes
 | Szerző: Roly
címkék:

Mi a CrossFit?

hirdetes

Mi a CrossFit edzési módszer? Miért jobb, mint a testépítés, a gyúrás a body building? Hogyan kezdj hozzá?

"A mai fitnesz képét a felpumpált, kötött izomzatú testépítők, drága gépek és szteroidok határozzák meg. Nem volt ez mindig így."

"Voltak idők, amikor az emberek azért edzettek, hogy embertelenül erősek legyenek. Gépek nélkül, szerek nélkül.

Manapság nem is találsz olyan testépítőt, egyik edzőteremben sem, aki szabályosan végretudná hajtani a legősibb, legegyszerűbb, csak saját testsúllyal végzett gyakorlatokat.
A testépítőtípus lett az edzettségről alkotott kép csúcsa. Számomra ez teljesen tébolyult elképzelés. Mit számít, hogy állításod szerint mekkora súlyt tudsz felemelni egy speciális gépen? Hogyan lehet valakit „erősnek” tekinteni, ha még a saját testét sem képes természetes módon mozgatni?”
hirdetes
Paul Wade 

 

Ma egy átlagos edzőtermi arc kizárólag a külsőre figyel, nem pedig a képességekre. Elég, ha feltűnő, nem kell, hogy működjön. Ezeknek az embereknek nagy, mesterségesen felpumpált végtagjaik vannak, de a méretet csak maga az izom-szövet jelenti, az inak és az izületek gyengék, márpedig az erő ezeken a tényezőkön is legalább annyira múlik, mint magán az izomszöveten. Kérj csak meg egy átlagos izomembert, hogy csináljon meg egy egylábas guggolást – abból a fajtából, aminél a fenék érinti a földet- a térdszalagjai valószínűleg azonnal kettépattannak. Néz csak meg egy olimpiai súlyemelőt, közel sincsenek akkora látványos izmai, mint egy testépítőnek, mégis jóval nagyobb súlyokat képesek megmozdítani, vagyis sokkal erősebbek akkor is, ha a technikai vetületét is figyelembe vesszük. 

 

Mire jó az, ha 100 kilós vagy és hatalmasak a bicepszeid, de a barátnődet nem tudod megvédeni az utcán? A kötött izomzat, gyenge inak és izületek miatt nem tudsz egy erőteljest ütni, nem tudsz ösztönösen kitérni az ütések elől, nem tudsz utána loholni. Mivel a testépítés nagy részben az izomcsoportok külön-külön való edzését jelenti, ez által a test nem tud egy és egész módon megfelelő szinten működni és erőt kifejteni.
 
Általában titkolt tény, hogy a rosszabb színvonalú szórakozó helyek kapujában álló félelmetes, 120 kilós, túlsúlyos kidobókat heti szinten megverik a vendégek. Hogy miért? Mert egy átlagos tisztességes munkás ember is, aki csak gödröt ás egész nap, egyszerűen gyorsabb, nagyobbat tud ütni és sokkal jobban koordinált a mozgása. Akkor képzeljük el mi történik, hogyha ezek az „erős” emberek egy profi sportolóval kerülnek szembe, legyen az küzdő sportoló, gerely hajító, súlyemelő, sprinter és még sorolhatnám. Hát nem lenne szép látvány.
 
hirdetes
hirdetes

hirdetes




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.