Balaton Már csatlakoztam Köszi, most nem

Fogyás anyagcseretípus szerint

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2017. Július 27. Csütörtök - Olga
hirdetes
 | Szerző: Jobbágy Orsolya
címkék: fogyás, fogyókúra

Fogyj anyagcseretípusod szerint 1.rész

hirdetes

Fogyás anyagcserével

Feltételezem Te is tapasztaltad már, hogy kipróbáltál egy jól hangzó diétát, mindent következetesen betartottál, ennek ellenére mégse váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ennek gyakran az az oka, hogy ezek a diéták nem veszik figyelembe az egyéni anyagcseretípusodat. A szénhidrátok, fehérjék és zsírok ugyanis mindenkire másképp hatnak.

 

A táplálkozáselméletek területén perspektívaváltozást hoz anyagcsereelv (metabolic typing) Ez a táplálkozási elv az egyéni adottságokból indul ki, illetve az ehhez tartozó anyagcseretípusokból. A tápanyagok ugyanis nem mindenkire egyformán hatnak. Ami az egyiknek jót tesz, az a másiknál zavaró lehet vagy túlsúlyt idézhet elő.

 

Mi az a metabolikus tipizálás?

hirdetes

 

A metabolikus tipizáslás főként a túlsúllyal küzdőknek jelenthet reménysugarat. Az anyagcseretípusnak megfelelő táplálkozás gyakran meglepő változásokat hozhat. A szervek tehermentesítődnek, a sejtek anyagcseréje serkentődik.


Egy ember anyagcseretípusa égetőrendszerének hatékonysága, idegrendszerének kiegyensúlyozottsága és mirigyeinek anyagcserét befolyásoló hormonjai alapján határozható meg. Bizonyos mértékben figyelembe veszik a dr. Peter D’Adamo által kidolgozott vércsoportdiéta elveit is.

 

Az emberek anyagcsere alapján való kategóriákba osztását (metabolic typing) az amerikai William L. Wolcott fejlesztette ki. Módszere azon a felismerésen alapul, hogy a táplálkozás erős befolyást gyakorolhat anyagcserénk kontrollrendszerére. Amíg ez utóbbi rendszerek folyamatosan arra törekednek, hogy fenntartsák a belső egyensúlyt, addig a táplálkozás ezt vagy segíti, vagy megakadályozza. Wolcott abból indult ki, hogy minden embernek szüksége van valamennyi tápanyagra. Ezek arányát azonban a genetikai adottságok alapján kell mérlegelni.
 

Szerző: Jobbágy Orsolya

hirdetes
hirdetes

9 fogyasztó módszer a diétán és testmozgáson kívül

9 fogyasztó módszer a diétán és testmozgáson kívül

2017-05-16

A hatékony fogyás technikáit már biztosan kívülről fújod: egészséges táplálkozás, kevesebb kalória, több zöldség és gyümölcs illetve rendszeres testmozgás.

8 étel, amikről nem is gondoltad volna, hogy segítenek lefogyni

8 étel, amikről nem is gondoltad volna, hogy segítenek lefogyni

2017-05-16

Ezen ételek között sok olyan is szerepel, amiket az emberek inkább kerülnének a diétájuk során, holott pont, hogy ezek segíthetnek megszabadulni a feleslegtől és elérni céljainkat.

A 10 legjobb edzés, amik segítenek megszabadulni a feleslegtől

A 10 legjobb edzés, amik segítenek megszabadulni a feleslegtől

2017-06-17

A fogyás mindenki számára egyéni kihívás, ezért érdemes olyan testmozgást választani hozzá, ami számodra a legmegfelelőbb. A 10 legjobb edzés, amik segítenek megszabadulni a feleslegtől


2017-05-16 A 8 legjobb zsírégető élelmiszer

Az, hogy le tudsz e fogyni, annyin múlik, hogy mit és mennyit eszel, illetve mennyit mozogsz. Persze nem kell feltétlenül megszakadnod, itt a segítség!

2017-06-01 A kövér emberek leggyakoribb kifogásai

Mindig könnyebb lesz kifogásokat találni arra, hogy miért nem hajlandó az ember lefogyni, azonban ez nem vezet sehova! Összeszedtük a legidegesítőbbeket!

2017-05-19 6 étel, amelytől tévesen gondolod, hogy fogyni fogsz!

Nem érted, hogy hiába diétázol már hetek óta, hiába eszel csak gyümölcsöt és hüvelyeseket mégsem ment le egy árva kiló sem? Hát lehet, hogy pont azért, mert nem a megfelelő ételeket eszed… Némelyik fogyasztása ugyanis gyakorlatilag egyenértékű egy tál tés

2017-05-16 6 szuper gyakorlat, amikkel hatékonyan szabadulhatsz meg a kalóriáktól

A most következő cikkben hat remek gyakorlatot mutatok be nektek, melyek segítenek abban, hogy könnyedén megszabaduljatok a felesleges kalóriáktól, próbáld ki mindet!

Így tudod megszeretni a futást!

A futás rendkívül jó hatással van a szervezetre, mégsem képes rá mindenki, hogy ezt a mozgásformát válassza. Adunk néhány tippet, amivel te is meg...

Az egyik legfontosabb: az edzés időpontja

Sokat tűnődtem már rajta én magam is, ki is próbáltam mindent, de a választ attól még nem tudom száz százalékosan: mikor is érdemes edzeni?