Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Ezeket a hibákat sose kövesd el, ha fehérjét fogyasztasz!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Május 28. Hétfő - Emil, Csanád
hirdetes
 | Szerző: cs
címkék: vitamin

A hat legnagyobb fehérjékkel kapcsolatos hiba, amelyeket te is elkövetsz

hirdetes

Fehérjefogyasztási hibák

A fehérjék hozzájárulnak az egészséges bőrképhez, hajhoz és fogakhoz – ezt mindenki tudja. Azt azonban már csak jóval kevesebben, hogy megfelelő fogyasztásukra bizonyos szabályok vonatkoznak. Lássuk csak, ezeket, illetve azokat a hibákat, amelyeket a legtöbben elkövetünk a fehérjék fogyasztásakor. 

A protein létfontosságú szerepet tölt be a testsúlycsökkenésben, az izomépítésben és a bőr egészséges kinézetében; ennek érdekében számos formában bevihetjük szervezetünkbe a megfelelő mennyiséget. Ha nem vagy tisztában a szervezeted számára szükséges napi fehérjebevitellel, akkor egy szuper, sportoló ismerősünk által írt cikket ajánlok a fehérjékről, ahol sok más érdekesség mellett pontosan megtalálod a számodra szükséges fehérje mennyiség kiszámítását. Ugyanitt, a Fitwebshop oldalán minőségi táplálékkiegészítőket is találsz. Kattints a cikkért ide: fehérje rendelés

hirdetes


Szeretnéd felgyorsítani anyagcserédet vagy megdöntenéd személyes rekordodat az edzőteremben? Kezdd azzal, hogy elkerülöd ezt a hat általános fehérjebeviteli hibát, melynek köszönhetően gyorsabban elérheted kitűzött céljaidat. 


1. Túl sok fehérje edzés után

Fő a mértékletesség, azaz csak annyi fehérjét fogyassz edzést követően, amennyire szükséged van. Hogy miért? Mert egy bizonyos pont után a tested nem fogja tudni hasznosítani a bevitt fehérjét. Az International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism tanulmánya szerint mindössze 10 gramm eszenciális aminosav, azaz körülbelül 25 gramm fehérjét szükséges bevinni a szervezetbe a fehérje szintézis maximális stimulálásához. 

Fehérje edzés után

2. Túl kevés fehérje fogyasztása

Csak azért, mert fogyni szeretnél, nem kell csökkenteni a fehérjebevitelt is. A Harvard Medical School állítja, hogy az ajánlott fehérje 0,8 gramm testsúlykilogrammonként. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egy 80 kilós illető napi fehérjebevitele 64 gramm. Ha hosszú távon kevesebb fehérjét viszel be a szervezetedbe az ajánlottnál, az súlyos következményekkel járhat. Kihullhat a hajad, fogékonyabbá válhatsz a betegségekre, valamint az izomzatod egy része is leépülhet. Fogyókúra ide vagy oda, ne a fehérjén spórolj! 

 

3. Fehérje fogyasztása ugyanabból a forrásból

A fehérje mind a kilenc olyan alapvető aminosavat biztosítja szervezeted számára, amelyet az önmagában nem képes előállítani; valamint elmondható az is, hogy a megfelelő proteinbevitel testsúlycsökkenés és izomnövekedés szempontjából egyaránt elengedhetetlen. A fehérjeforrások váltogatása azért fontos, mert általa az olyan különböző aminosavakat, illetve létfontosságú vitaminokat és rostokat is innen nyerjük, amelyek elősegítik a súlycsökkenést, az izomnövelést és megakadályozza a betegségek kialakulását. 

Amennyiben teheted tehát ne szorítkozz csak és kizárólag a fehérjeturmixokra, egyél minden nap felváltva különféle leveles zöldségeket, hüvelyeseket, gyümölcsöket, dióféléket, valamint húst és halat. 

Fehérjeforrások
 

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Miért olyan fontos szervezetünknek a B-vitamin?

Miért olyan fontos szervezetünknek a B-vitamin?

2018-02-27

Szedjem, vagy szedjem? Ha te sem tudod eldönteni, érdemes e B-vitamint szedni, olvasd el cikkünket! Miért olyan fontos szervezetünknek a B-vitamin?

A hat legnagyobb fehérjékkel kapcsolatos hiba, amelyeket te is elkövetsz

A hat legnagyobb fehérjékkel kapcsolatos hiba, amelyeket te is elkövetsz

2018-02-11

A fehérjék nélkülözhetetlenek szervezetünk számára, és szerencsénkre számos forrás áll rendelkezésünkre, ha szeretnénk feltölteni raktárainkat. Vannak azonban olyan dolgok, amelyekre feltétlenül oda kell figyelnünk, ha fehérjefogyasztásról van szó, ebből

Ismerd meg te is a hosszú élet 9 titkát!

Ismerd meg te is a hosszú élet 9 titkát!

2018-01-16

Te is hosszú, egészséges életre vágysz? Kutatások és tanulmányok alapján bemutatjuk, hogy melyek azok a tényezők, amelyek csökkentik és növelik az emberi élethosszt. Nézd meg te is, mi az a 9 dolog, amelyet, ha szem előtt tartasz, hosszú évekkel meghossza


2017-10-04 Te próbáltál már káposztalevessel fogyni?

Fogyni szeretnél, de még mindig nem sikerült célt érni? A káposztaleves segíthet, és közben még méregtelenít is!

2018-03-04 4 tipp a tavaszi fáradtság ellen

Te sem szeretnéd a kezdődő tavaszt rosszkedvűen, fáradtan, és motiválatlanul tölteni? Még időben kezdj el felkészülni a tavasz beköszöntére. Tippjeinkkel kerüld el a tavaszi fáradtságot. Nem kell lehangoltnak lenned, ha néhány dologra odafigyelsz. A tavas

2018-03-10 Tippek körmeid egészségéért

Sokszor okoz problémát, hogy amikor egy fontos találkozóra indulnátok a körmötök siralmas állapotban van? Mutatunk néhány tippet, hogy mindig büszkén használhasd kezeidet anélkül, hogy szégyenkezned kelljen a lepattogzott körömlakk, vagy a csúnyán szétrág

2018-04-05 Ezt csinálják a vitaminok a bőröddel!

Sokszor csak megszokásból teszünk dolgokat, így van ez a vitamin szedéssel is. Pedig rengeteg jótékony hatásuk van. Ezt csinálják a vitaminok a bőröddel!

Hasizom-erősítő gyakorlatok a lapos álomhasért

Napokon belül itt a nyár és sokan már nagy erőkkel készülődnek rá, hogy büszkén süttethessék lapos hasukat a strandon. A hasizmok erősítése nem...

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

II. Erzsébet királynő nem csupán az Egyesült Királyság leghosszabb pályafutású uralkodója, hanem egyben a világ legidősebb államfője is. 92...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.