6 alapvető dolog, amelyre neked is oda kell figyelned, ha fehérjét fogyasztasz
Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Ezeket a hibákat sose kövesd el, ha fehérjét fogyasztasz!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Augusztus 21. Kedd - Sámuel
hirdetes
 | Szerző: cs
címkék: vitamin

A hat legnagyobb fehérjékkel kapcsolatos hiba, amelyeket te is elkövetsz

hirdetes

Fehérjefogyasztási hibák

A fehérjék hozzájárulnak az egészséges bőrképhez, hajhoz és fogakhoz – ezt mindenki tudja. Azt azonban már csak jóval kevesebben, hogy megfelelő fogyasztásukra bizonyos szabályok vonatkoznak. Lássuk csak, ezeket, illetve azokat a hibákat, amelyeket a legtöbben elkövetünk a fehérjék fogyasztásakor. 

A protein létfontosságú szerepet tölt be a testsúlycsökkenésben, az izomépítésben és a bőr egészséges kinézetében; ennek érdekében számos formában bevihetjük szervezetünkbe a megfelelő mennyiséget. Ha nem vagy tisztában a szervezeted számára szükséges napi fehérjebevitellel, akkor egy szuper, sportoló ismerősünk által írt cikket ajánlok a fehérjékről, ahol sok más érdekesség mellett pontosan megtalálod a számodra szükséges fehérje mennyiség kiszámítását. Ugyanitt, a Fitwebshop oldalán minőségi táplálékkiegészítőket is találsz. Kattints a cikkért ide: fehérje rendelés

hirdetes


Szeretnéd felgyorsítani anyagcserédet vagy megdöntenéd személyes rekordodat az edzőteremben? Kezdd azzal, hogy elkerülöd ezt a hat általános fehérjebeviteli hibát, melynek köszönhetően gyorsabban elérheted kitűzött céljaidat. 


1. Túl sok fehérje edzés után

Fő a mértékletesség, azaz csak annyi fehérjét fogyassz edzést követően, amennyire szükséged van. Hogy miért? Mert egy bizonyos pont után a tested nem fogja tudni hasznosítani a bevitt fehérjét. Az International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism tanulmánya szerint mindössze 10 gramm eszenciális aminosav, azaz körülbelül 25 gramm fehérjét szükséges bevinni a szervezetbe a fehérje szintézis maximális stimulálásához. 

Fehérje edzés után

2. Túl kevés fehérje fogyasztása

Csak azért, mert fogyni szeretnél, nem kell csökkenteni a fehérjebevitelt is. A Harvard Medical School állítja, hogy az ajánlott fehérje 0,8 gramm testsúlykilogrammonként. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egy 80 kilós illető napi fehérjebevitele 64 gramm. Ha hosszú távon kevesebb fehérjét viszel be a szervezetedbe az ajánlottnál, az súlyos következményekkel járhat. Kihullhat a hajad, fogékonyabbá válhatsz a betegségekre, valamint az izomzatod egy része is leépülhet. Fogyókúra ide vagy oda, ne a fehérjén spórolj! 

 

3. Fehérje fogyasztása ugyanabból a forrásból

A fehérje mind a kilenc olyan alapvető aminosavat biztosítja szervezeted számára, amelyet az önmagában nem képes előállítani; valamint elmondható az is, hogy a megfelelő proteinbevitel testsúlycsökkenés és izomnövekedés szempontjából egyaránt elengedhetetlen. A fehérjeforrások váltogatása azért fontos, mert általa az olyan különböző aminosavakat, illetve létfontosságú vitaminokat és rostokat is innen nyerjük, amelyek elősegítik a súlycsökkenést, az izomnövelést és megakadályozza a betegségek kialakulását. 

Amennyiben teheted tehát ne szorítkozz csak és kizárólag a fehérjeturmixokra, egyél minden nap felváltva különféle leveles zöldségeket, hüvelyeseket, gyümölcsöket, dióféléket, valamint húst és halat. 

Fehérjeforrások
 

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Tippek körmeid egészségéért

Tippek körmeid egészségéért

2018-03-10

Sokszor okoz problémát, hogy amikor egy fontos találkozóra indulnátok a körmötök siralmas állapotban van? Mutatunk néhány tippet, hogy mindig büszkén használhasd kezeidet anélkül, hogy szégyenkezned kelljen a lepattogzott körömlakk, vagy a csúnyán szétrág

4 tipp a tavaszi fáradtság ellen

4 tipp a tavaszi fáradtság ellen

2018-03-04

Te sem szeretnéd a kezdődő tavaszt rosszkedvűen, fáradtan, és motiválatlanul tölteni? Még időben kezdj el felkészülni a tavasz beköszöntére. Tippjeinkkel kerüld el a tavaszi fáradtságot. Nem kell lehangoltnak lenned, ha néhány dologra odafigyelsz. A tavas

A hat legnagyobb fehérjékkel kapcsolatos hiba, amelyeket te is elkövetsz

A hat legnagyobb fehérjékkel kapcsolatos hiba, amelyeket te is elkövetsz

2018-02-11

A fehérjék nélkülözhetetlenek szervezetünk számára, és szerencsénkre számos forrás áll rendelkezésünkre, ha szeretnénk feltölteni raktárainkat. Vannak azonban olyan dolgok, amelyekre feltétlenül oda kell figyelnünk, ha fehérjefogyasztásról van szó, ebből


2018-01-16 Ismerd meg te is a hosszú élet 9 titkát!

Te is hosszú, egészséges életre vágysz? Kutatások és tanulmányok alapján bemutatjuk, hogy melyek azok a tényezők, amelyek csökkentik és növelik az emberi élethosszt. Nézd meg te is, mi az a 9 dolog, amelyet, ha szem előtt tartasz, hosszú évekkel meghossza

2018-03-19 Én ebbe beleőszülök! – Miért őszülünk huszonévesen

Szörnyű és elborzasztó érzés, főleg egy nő számára, amikor az első ősz szálak megjelennek, pláne korán. Én ebbe beleőszülök! – Miért őszülünk huszonévesen

2018-03-22 Így ismerd fel a minőségi táplálékkiegészítőt!

A bőség zavarában nehéz eldönteni, hogy melyik termékhez nyúljunk, a táplálékkiegészítők szedése viszont fontos. Így ismerd fel a minőségi táplálékkiegészítőt!

2018-05-30 10 bevált módszer darázscsípésre, ami azonnal hat!

Idén is nagyon sok darázzsal lehet találkozni szinte mindenhol, még a kertünkben is természetesen. A darázscsípés pedig kellemetlen, sokszor pedig nagyon veszélyes, éppen ezért mutatom most meg nektek ezt a 10 bevált módszer, ami azonnal hat!

Mi az a kókusz aminó szósz, és miért érdemes kipróbálni a szójaszósz helyett?

Sokoldalúsága, enyhén földes, sós, édeskés íze miatt a szójaszósz a legtöbb konyha egyik alapvető hozzávalójának számít. Világszerte...

Mi történik, ha egyhetes kombucha kúrára fogod magad?

A kombucha hívei szentül esküdnek az itthon kevésbé ismert ital fogyasztására, állítván hogy mennyi pozitív hatással is volt az szervezetükre. Ez...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.