Youtube feliratkozás
 

Ezeket az ételeket edd elalvás előtt!

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Szeptember 20. Csütörtök - Friderika
hirdetes
 | Szerző: H.Róbert
címkék: alvás, egészséges táplálkozás, táplálkozás

Nem alszol jól? Ezt edd elalvás előtt!

hirdetes

Ételek a jó alvásért!

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Ha nem alszol megfelelően annak az egészséged fizeti meg az árát. Az alváshiány dekoncentráltságot, memória romlást okoz, de tartósan akár az elhízás egyik okozója is lehet. 

Gyakran hiába mész időben ágyba, hogy a szervezeted számára szükséges 7-8 óra alvást biztosítsd, órákig csak forgolódsz és nem jön álom a szemedre. Ne aggódj, ezzel nem vagy egyedül. 3-ból 1 felnőtt tapasztal időnként elalvási nehézségeket. 

 

Ennek oka gyakran a táplálkozásunkban rejlik, így bizonyos ételek fogyasztása, mint például a kávé, alkohol vagy a túlzottan cukros ételek megnehezíthetik az elalvást. Azonban vannak olyan ételek is amelyek épp az ellenkezőjét eredményezik, és segítik az alvásunkat. 

hirdetes

 

Dió 

 

A dióban található melatonin hormon felelős a fáradtság érzésért. Testünk melatonint akkor kezd el termelni, amikor kezd besötétedni, hogy felkészítse magát az alvásra. 
Azonban a dió fogyasztásával növelhetjük ezt a mennyiséget így fáradtabban kerülhetünk ágyba és jó eséllyel könnyebben álomba is merülünk majd. 
Együnk egy marékkal 1-2 órával lefekvés előtt, ha nem szereted a diót, próbáld a napraforgómagot vagy a banánt, amelyeknek szintén magas a melatonin tartalmuk.

 

Hal

 

A halakban rengeteg omega-3 zsírsavak találhatóak, amelyek segítik a mélyebb és pihentető alvás elérését. Az ezen zsírsavak fogyasztása felerősíti a fáradtságért felelős melatonin hormon hatását is. 
Számos halféle tartalmazza ezeket a zsírsavakat, mint például a lazac, a tonhal, a szardínia. Azonban, ha nem vagyunk nagy hal fogyasztók, akkor pótolhatjuk a zsírsavakat különböző magokból is, ilyen például a chiamag, lenmag, de a babban, tojásban és a csirkemellben is magas tartalommal van jelen. 

 

Fehér rizs

 

Kutatások bebizonyították, hogy elalvás előtt 4 órával elfogyasztott fehér rizs segíti az elalvásunkat. Ennek oka, hogy agyunknak szénhidrátra van szüksége ahhoz, hogy előállítsa a szerotonin nevezetű neurotranszmittert, ami a relaxáció és nyugalom érzésért felelős. 
Mivel a barna rizs jóval egészségesebb, mint a fehér rizs, alapvetően jobb, ha azt fogyasztjuk, de ha alvási problémákkal küzdünk nyugodtan váltsunk át a fehér rizsre, hogy orvosoljuk a problémát. 

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Nem alszol jól? Ezt edd elalvás előtt!

Nem alszol jól? Ezt edd elalvás előtt!

2018-06-26

Alvási nehézségeket rengetegen tapasztalunk életünk során, azonban az okát és a megoldást már kevesebben tudjuk. Hiszed vagy sem, de az elfogyasztott ételek is befolyásolják alvásunkat, így mi most összegyűjtöttünk azokat az ételeket amelyek fogyasztása s

10 ok, hogy miért együnk több banánt!

10 ok, hogy miért együnk több banánt!

2018-07-02

Sokan szeretik a banánt, de vajon tisztában vagyunk vele, hogy milyen pozitív hatásai vannak azon kívül, hogy ellát bennünket egy kis energiával? Meg fogsz lepődni, ha elolvasod mennyi mindenre lehet pozitív hatással.

Ebből áll Meghan Markle diétája!

Ebből áll Meghan Markle diétája!

2018-06-29

A sussexi hercegnő, aki korábban híres amerikai tévésztár volt, közel 40 éves de mégis kicsattanó formában van. Ezt többek között a diétájának is köszönheti, amit most a cikkünkben bemutatunk.


2018-07-04 A citromos víz pozitív hatásai

A citromos víz sokak kedvence, különösen a nyári hőségekben tud igen frissítő hatást adni. Sokan pedig fogyasztó hatása miatt isszák, azonban sokan nem tudják, hogy ezeken kívül még számos más pozitív hatása van.

2018-07-07 Miért és hogyan érdemes matcha teát inni

A Távol-Keletem már legalább egy évezrede fogyasztják a tea ezen fajtáját, a tudatos, egészséges étkezés modern hullámának köszönhetően az utóbbi években a nemzetközi piacot is elkezdte meghódítani.

2018-07-11 Amiről szinte senki nem tud – Mit is nevezünk normális vérnyomásnak?

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan kell mérni a vérnyomást, és mi számít normális értéknek. Éppen ezért íródott most ez a cikk, ideje mindent elmondani, amit csak tudni érdemes!

2018-06-29 Ha ezeket tapasztalod, lehet gluténérzékeny vagy!

A különböző ételintoleranciák közül a laktóz és a gluténérzékenység a kettő talán leggyakoribb. Sokan azonban nem jönnek rá, hogy ételérzékenység okozza az emésztési panaszaikat.

5 őszi fitnesztipp

Itt van az ősz, itt van újra, sajnos ilyenkor sokaknak megy el a kedvük az edzéstől…Éppen ezért íródott ez a cikk, olvasd el bátran és vesd...

Tudományosan igazolva – Egy nő sem dolgozhatna napi 7 óránál többet!

Tudományosan is igazolták, hogy egyetlen nő sem dolgozhatna napi hét óránál többet, az okokat mostani cikkünkben osztjuk meg veletek! 




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.