Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Az egészséges életmód 4 legfontosabb eleme

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Május 28. Hétfő - Emil, Csanád
hirdetes
 | Szerző: Vitalzone
címkék: cukorbetegség, diéta, egészséges életmód, rák

Az egészséges életmód 4 legfontosabb eleme

hirdetes

Az egészséges életmód megtartása

A leggyakoribb halált is okozó krónikus megbetegedések kialakulásának esélye 80%-kal csökkenthető amennyiben a következő négy életviteli tényező az életünk részét képezi: dohányzásmentes életmód, egészséges testsúly fenntartása, rendszeres testmozgás és egészséges étrend.
 

A szív- és érrendszeri megbetegedések, a rák és a diabétesz (vagyis azok a krónikus megbetegedések, amelyek együttesen a legtöbb halálesetért felelősek) javarészt megelőzhetők – adta hírül egy az Archives of Internal Medicine folyóirat augusztusi számában megjelent beszámoló.

 

A szerzők, Dr. Earl S. Ford és kollégái szerint olyan módosítható életviteli tényezők, mint a dohányzás, az étrend, a fizikai aktivitás és a testsúly egyértelműen azonosíthatók a fenti megbetegedések kialakulásának fő okaként. A tanulmány alapját 23 523, 35 és 65 év közötti német állampolgár egészségügyi adatai képezték, amelyek az EPIC-Potsdam program révén váltak kutathatóvá. Ez a felmérés 1994 és 1998 között rögzítette a résztvevők egészségügyi adatait, valamint személyes beszélgetések során az önkéntesek életviteli, szociodemográfiai és étkezési szokásairól is információkkal bővült, és a későbbiekben ezeket az adatokat 2-3 évente frissítették.   

hirdetes

 

Az egészséges életmód az adatok elemzése nyomán a következőkben foglalható össze:

  • dohányzásmentes életmód,
  • 30-as értéknél alacsonyabb testtömeg-index,
  • legalább három és fél óra testmozgás hetente és
  • egészséges étrend követése (pl. zöldségben és gyümölcsben gazdag, de húsféléket csak korlátozottan tartalmazó diéta). 

 

A felmérésben résztvevők többségénél az említett élettani tényezők közül 1-3 a mindennapjaik részeként szerepelt, mind a 4 jelentős faktor a válaszadók csupán 9%-ánál szerepelt, míg 4% volt azoknak az aránya, akiknél a 4  tényező egyike sem volt az életvételük részeként azonosítható.

 

Az átlagosan 7,8 éves követés után a résztvevők 3,7%-ánál jelentkezett diabétesz, 0,9%-uknál szívroham, 0,8%-nál alakult ki stroke (gutaütés) és 3,8% volt azoknak az aránya, akiknél rákot diagnosztizáltak. Az adatok kor, nem, képzettség és munkakör szerinti súlyozását követően az eredmények azt mutatták, az egészségesebb életmódot követők jóval kevésbé voltak hajlamosak krónikus megbetegedésekre, mint kevésbé egészségesen élő társaik. A mind a 4 azonosított életviteli tényezővel élők esetében 93%-kal kisebb volt a diabétesz, 81%-kal a szívroham, 50%-kal alacsonyabb a stroke, vagy gutaütés és 36%-kal kevesebb a rákos megbetegedések kialakulásának aránya.

 

A kockázati tényezőket legfőképpen a testtömeg-index (BMI) értéke befolyásolta, ezt követte a dohányzásmentes életmód, majd a rendszeres mozgás és végül az egészséges étrend. Az egészségmegőrzés érdekében tehát próbáld betartani az egészséges életmód négy tényezőjét. Az egészségmegőrzés ugyanis sokkal egyszerűbb, mint a kialakult betegségek kezelése. 
 

Forrás: Medipress.hu

hirdetes

hirdetes

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

2018-05-26

II. Erzsébet királynő nem csupán az Egyesült Királyság leghosszabb pályafutású uralkodója, hanem egyben a világ legidősebb államfője is. 92 évével majdnem egy évtizeddel meghaladta nők átlag várható életkorát az Egyesült Királyságban.

Fogyj le te is a sztárok titkos italával!

Fogyj le te is a sztárok titkos italával!

2018-05-23

Te is szeretnél elbúcsúzni néhány kilótól? Mindig irigykedve nézed a sztárok tökéletes alakját? Most elárulták a titkos receptjüket: fogyás a sztárok italával!

206 kilót fogyott ez a nő! Hihetetlen, hogy néz ki most!

206 kilót fogyott ez a nő! Hihetetlen, hogy néz ki most!

2018-05-23

Íme egy igazán inspiráló történet arról, hogy soha nem késő belevágni a diétába, és lefogyni! A történet egyszerre tanulságos és megdöbbentő. Olvasd el cikkünk!


2018-05-23 Szabadulj meg a kilóktól Paradicsomlé diétával

Ha fogyni szeretnénk, a legjobb választás mindig valamilyen természetes módszer alkalmazása. Figyelj oda az étrendedre és próbáld ki ezt a paradicsomlé diétát!

2018-01-16 Ismerd meg te is a hosszú élet 9 titkát!

Te is hosszú, egészséges életre vágysz? Kutatások és tanulmányok alapján bemutatjuk, hogy melyek azok a tényezők, amelyek csökkentik és növelik az emberi élethosszt. Nézd meg te is, mi az a 9 dolog, amelyet, ha szem előtt tartasz, hosszú évekkel meghossza

2018-05-12 A kecsketej jótékony hatásai

Tudjatok meg mindent ti is a kecsketej jótékony hatásairól, cikkünkben mindent elmondunk a kecsketej jótékony hatásairól! Igyatok ti is sokkal több kecsketejet!

2018-05-17 A legfinomabb vegán sajtok

A sajtok kedvelői számára jó hírrel szolgálhatunk – ezeket a finomságokat sem kell többé mellőznöd csak azért, mert felhagysz az állati származékok fogyasztásával. Temérdek vegán „sajt” létezik, amelyek hasonló állagot és ízt kínálnak, de megfelelnek étre

Hasizom-erősítő gyakorlatok a lapos álomhasért

Napokon belül itt a nyár és sokan már nagy erőkkel készülődnek rá, hogy büszkén süttethessék lapos hasukat a strandon. A hasizmok erősítése nem...

Vajon II. Erzsébet királynő étrendjének köszönheti hosszú életét?

II. Erzsébet királynő nem csupán az Egyesült Királyság leghosszabb pályafutású uralkodója, hanem egyben a világ legidősebb államfője is. 92...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.