Youtube feliratkozás
 

A víz hatása a szervezetünkre

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Szeptember 20. Csütörtök - Friderika
hirdetes
 | Szerző: H.Róbert
címkék: egészség, egészséges életmód

A víz szerepe a szervezetünkben

hirdetes

A víz egyéb jótékony hatásai

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Mindenki tudja, hogy víz nélkül nem maradnánk életben, azonban a létfenntartó szerepén kívül tudjuk-e milyen egyéb pozitív hatásai vannak a szervezetünkre a víznek? 

A víz az egyetlen olyan folyadék, amelyben zéró kalória van. Se protein, se szénhidrát, se zsírok nem találhatóak benne. A hidratáláson kívül azonban még az alábbi dolgokban segíti szervezetünket. 

 

Csúcsformában tart

 

Ha nem vagyunk elég hidratáltak, az a fizikai teljesítményünkön is meglátszik. Már 2%-os folyadékveszteség is jelentősen befolyásolhatja a teljesítményünket. A dehidratáltság könnyen eredményezhet fáradtságot, illetve a motivációnkat is csorbíthatja, tehát fizikai és mentális hatásai is lehetnek, ha nem fogyasztunk elég vizet. Amennyiben megfelelő mennyiséget fogyasztunk és kellően hidratáltak maradunk, teljesítményünk is sokkal jobb lesz, hisz izmaink 80%-a vízből áll, így egyértelmű milyen fontos szerepet tölt be működésüknél. 

hirdetes

 

Javítja az agyműködést

 

A hidratáltsági szinted jelentős mértékben befolyásolja az agyi tevékenységeket is. Kutatások kimutatták, hogy akár csak 1-2% mértékű dehidratáció már ronthat a különböző agyi funkcióinkon. A kutatásban résztvevő nők, 1.36% folyadékot vesztettek edzés során, aminek következtében koncentrációs képességük, hangulatuk romlását észlelték, továbbá fejfájásra is panaszkodtak. 

 

Megelőzi és elmulasztja a fejfájást

 

A gyakori fejfájások hátterében könnyen állhat a dehidratáció. Sokszor nem figyelünk eléggé, hogy elegendő folyadékkal pótoljuk szervezetünket, ami aztán fejfájást eredményezhet. Azonban a fejfájás hamar elmulasztható, ha időben pótoljuk a szervezetünk számára szükséges folyadékot. Ha lehet, ásványvizet igyunk, mert ezzel különböző ásványi anyagokat is biztosítunk szervezetünk számára. 
 

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

2018-07-17

45 éves kor fölött a testünk már sok változáson ment keresztül a húszas éveinkhez képest. Elengedhetetlenek a testünk helyes működéséhez ezek a vitaminok, ezért ne feledkezz meg róluk. Megmutatjuk melyek, azok a vitaminok, amikből sokkal többet kellene fo

Amiről szinte senki nem tud – Mit is nevezünk normális vérnyomásnak?

Amiről szinte senki nem tud – Mit is nevezünk normális vérnyomásnak?

2018-07-11

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan kell mérni a vérnyomást, és mi számít normális értéknek. Éppen ezért íródott most ez a cikk, ideje mindent elmondani, amit csak tudni érdemes!

Miért és hogyan érdemes matcha teát inni

Miért és hogyan érdemes matcha teát inni

2018-07-07

A Távol-Keletem már legalább egy évezrede fogyasztják a tea ezen fajtáját, a tudatos, egészséges étkezés modern hullámának köszönhetően az utóbbi években a nemzetközi piacot is elkezdte meghódítani.


2018-09-11 Tudományosan igazolva – Egy nő sem dolgozhatna napi 7 óránál többet!

Tudományosan is igazolták, hogy egyetlen nő sem dolgozhatna napi hét óránál többet, az okokat mostani cikkünkben osszuk meg veletek!

2018-07-24 Tudtad? Ez történik a testeddel, ha lenyeled a dinnye magját!

Ki szokta megenni a görögdinnye magját? Ki az, aki szereti? Szinte senki, pedig ha tisztában lennénk bizonyos egészségügyi előnyeivel, valószínűleg nem így cselekednénk és onnantól kezdve mindig megennénk.

2018-08-19 Mi az a kókusz aminó szósz, és miért érdemes kipróbálni a szójaszósz helyett?

Afféle „ötödik ízként” tartják számon a kókusz aminó szószt, hiszen nem mondható sem határozottan sósnak, édesnek, keserűnek és savanyúnak sem. Az egyetlen probléma csak az, hogy a szójaszósz nem számít kifejezetten egészséges élelmiszernek.

2018-08-16 Mi történik, ha egyhetes kombucha kúrára fogod magad?

A kombucha hívei szentül esküdnek az itthon kevésbé ismert ital fogyasztására, állítván hogy mennyi pozitív hatással is volt az szervezetükre. Ez az erjesztett tea egyre több teret hódít magának, különösen az egészséges életmód kedvelőinek köreiben.

5 őszi fitnesztipp

Itt van az ősz, itt van újra, sajnos ilyenkor sokaknak megy el a kedvük az edzéstől…Éppen ezért íródott ez a cikk, olvasd el bátran és vesd...

Tudományosan igazolva – Egy nő sem dolgozhatna napi 7 óránál többet!

Tudományosan is igazolták, hogy egyetlen nő sem dolgozhatna napi hét óránál többet, az okokat mostani cikkünkben osztjuk meg veletek! 




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.