Öt gyakorlat, amit kötelezővé tennék minden 40 feletti nőnek!
Vitalzone Már csatlakoztam Köszi, most nem

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Augusztus 21. Kedd - Sámuel
hirdetes
 | Szerző: Sz.F.
címkék: alakformálás, egészség, egészséges életmód

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

hirdetes

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Habár az öregedés folyamata jelen tudásunk szerint nem állítható le, igazat kell adnunk azoknak, akik azt állítják, hogy a rendszeres testmozgás segít növelni a várható élettartamot a krónikus betegségek megakadályozásával illetve azok fejlődésének lelassításával.

Előbb vagy utóbb minden ember életében eljön az a pillanat, amikor ráeszmél, hogy nem sérthetetlen. A szervezet már 30 éves kortól hanyatlásba kezd, ez a leépülés pedig minden évben egyre csak intenzívebbé válik. A testmozgás ezt a folyamatot segít lelassítani. Minden további nélkül vessünk is egy pillantást néhány olyan gyakorlatra, amelyek segítenek frissnek, egészségesnek és boldognak érezni magad 40 felett is!

hirdetes

 

Szívbetegség ellen

A 20 és 40 közötti korosztálynak csupán kevesebb mint egy százalékát érinti a koszorúér-betegség, azonban a 40 és 60 év közöttiek esetén ez az arány már nagyjából 5,6%-ra emelkedik. Itt lép színre a kardió edzés, aminek már a neve is utal arra, hogy mely részét is célozza meg a szervezetnek – ezek a gyakorlatok a szív megerősítésében segítenek. Ide tartozik többek között a futás, a szobabiciklizés, a tánc, az evezés és az úszás is.

Ha azonban igazán szeretnéd, hogy szíved megérezze a kardiózás eredményeit, akkor úgy kell edzened, hogy szíved a maximális pulzusod 80%-án „ketyegjen” legalább 30 percig, heti 3-4 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy egy 10-es skálán 8-as szinten kell megerőltetned magad (ahol 10 a teljesítőképességed csúcsa). Ha tehát alig izzadsz meg, vagy úgy érzed, hogy mehetne még keményebben is, akkor ideje odalépni egy kicsit jobban.

 

Csontritkulás ellen

50 év felett minden második nőt fenyeget a csonttörés a csontritkulás miatt. Habár 40 és 50 között van egy évtizednyi idő, bizonyára te sem szeretnél addig várni ezekkel a megelőző gyakorlatokkal. Habár a rendszeres kalciumbevitel továbbra is elengedhetetlen az erős csontozat megőrzéséhez, néhány nemrégiben folytatott kutatás során megállapították, hogy az intenzív, súlyemelő gyakorlatok szintén segíthetnek a csontok karbantartásában.

A közhiedelemmel ellentétben tehát az ilyen intenzív gyakorlatok nem ártanak, hanem nagyon jótékonyak is lehetnek – persze csak ha szabályosan végzi őket az ember. A tánc, a jumping jack, a teniszütővel végzett sportok, de még az időnkénti kocogással kiegészített séták is szóba jöhetnek, ha a csontozat megerősítéséről van szó. Iktasd be ezeket legalább heti 1-2 alkalommal! A következő oldalon folytatom! 

 

hirdetes
hirdetes

hirdetes

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

2018-07-17

45 éves kor fölött a testünk már sok változáson ment keresztül a húszas éveinkhez képest. Elengedhetetlenek a testünk helyes működéséhez ezek a vitaminok, ezért ne feledkezz meg róluk. Megmutatjuk melyek, azok a vitaminok, amikből sokkal többet kellene fo

Amiről szinte senki nem tud – Mit is nevezünk normális vérnyomásnak?

Amiről szinte senki nem tud – Mit is nevezünk normális vérnyomásnak?

2018-07-11

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan kell mérni a vérnyomást, és mi számít normális értéknek. Éppen ezért íródott most ez a cikk, ideje mindent elmondani, amit csak tudni érdemes!

Miért és hogyan érdemes matcha teát inni

Miért és hogyan érdemes matcha teát inni

2018-07-07

A Távol-Keletem már legalább egy évezrede fogyasztják a tea ezen fajtáját, a tudatos, egészséges étkezés modern hullámának köszönhetően az utóbbi években a nemzetközi piacot is elkezdte meghódítani.


2018-07-05 A depresszió árulkodó jelei, amiket csak kevesen ismernek fel

Ha a következő tüneteket vagy viselkedési formákat észleled magadon, akkor meglehet, hogy a depresszió áll a dolgok háta mögött. A megoldás a probléma felismerésével kezdődik!

2018-08-19 Mi az a kókusz aminó szósz, és miért érdemes kipróbálni a szójaszósz helyett?

Afféle „ötödik ízként” tartják számon a kókusz aminó szószt, hiszen nem mondható sem határozottan sósnak, édesnek, keserűnek és savanyúnak sem. Az egyetlen probléma csak az, hogy a szójaszósz nem számít kifejezetten egészséges élelmiszernek.

2018-08-16 Mi történik, ha egyhetes kombucha kúrára fogod magad?

A kombucha hívei szentül esküdnek az itthon kevésbé ismert ital fogyasztására, állítván hogy mennyi pozitív hatással is volt az szervezetükre. Ez az erjesztett tea egyre több teret hódít magának, különösen az egészséges életmód kedvelőinek köreiben.

2018-07-18 Ismerjétek meg az elképesztő eredményeket amiket az alma diétával értem el!

A strandszezon mg nem múlt el, és még nem késő tenni az álomalakért. Egy olyan diétás módszert mutatok be, mellyel könnyedén, szenvedés nélkül érheted el álomalakodat, ráadásul ez a diéta mg nagyon egészséges is. Próbáld ki te is, és légy magabiztos idén

Mi az a kókusz aminó szósz, és miért érdemes kipróbálni a szójaszósz helyett?

Sokoldalúsága, enyhén földes, sós, édeskés íze miatt a szójaszósz a legtöbb konyha egyik alapvető hozzávalójának számít. Világszerte...

Mi történik, ha egyhetes kombucha kúrára fogod magad?

A kombucha hívei szentül esküdnek az itthon kevésbé ismert ital fogyasztására, állítván hogy mennyi pozitív hatással is volt az szervezetükre. Ez...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.