Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

Sz.F.
hirdetes

Kevesen ismerik fel a céklák valódi értékét, pedig ezek a gyökérzöldségek a konyhák igazi sztárjai lennének, ha az emberek megadnák nekik azt a figyelmet, amit megérdemelnek. 

Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

A sokoldalú céklák persze nem csak egészségesek, hanem nagyon finomak is, így még azok is szívesebben fogyasztják őket, akik nem rajonganak igazán a zöldségekért. Nézzük meg közelebbről, hogy milyen jótékony egészségügyi hatásaik  vannak a cékláknak!

 

Csökkenthetik a vérnyomást

A magas vérnyomás világszerte az egyik leggyakoribb halálok – a WHO szerint a hipertenzió az évi összes halálozás 13%-áért felelős. A céklák tele vannak egészséges nitrátokkal, amik a szervezetben nitrogén-monoxiddá alakulnak át, és segítik a vérerek kitágulását, csökkentve ezzel a vérnyomást. Egy nemrégiben végzett tanulmány szerint azok a hipertenziós tesztalanyok, akik rendszeresen fogyasztottak némi főtt céklát vagy egy bögrényi céklalevet, azok két héttel később csökkenést tapasztaltak mind a vérnyomásukban, mind pedig a testükben fellépő gyulladások számában.

 

Energetikusabbá tesznek

Mivel a nitrogén-monoxid segíthet a vérerek kitágításában, hozzájárulhat ahhoz is, hogy minél több oxigén jusson el az izmokhoz. Ez hosszabb edzéseket tehet lehetővé azok számára, akik a maximumot szeretnék kihozni magukból a testmozgás terén, de ez a hatás természetesen nem csak a sportolók testében figyelhető meg. A cékla tehát általánosságban növelheti az állóképességet.

hirdetes

 

Serkenthetik az agyműködést

A cékláknak köszönhető plusz oxigénellátás nem csak az izmoknak tesz jót, hanem az agynak is. Napi egy bögre céklalé sokat tehet agyműködésed serkentése érdekében. A következő oldalon folytatom, megéri lapozni egyet!

 

Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

Segítik az emésztést

Egy bögrényi cékla nagyjából 3,5 gramm rostot tartalmaz, aminek a nagy része nem oldódó. Ennek köszönhetően segít megelőzni a székrekedést, mert folyamatosan mozgatja az ételt végig az emésztőrendszeren keresztül. A nem oldódó rostok továbbá az aranyér megelőzésében is segíthetnek, ami főleg a krónikus székrekedésben szenvedőket vagy a rostszegény étrenddel élőket veszélyeztetheti. Egy 2014-es tanulmány szerint az aranyér minden második embert érint 50 éves kor felett.

 

Tele vannak antioxidánsokkal

A céklák az antioxidánsaiknak köszönhetik jellegzetesen gazdag színüket. Az antioxidánsok többféle betegség megelőzésében segítenek, ráadásul kordában tartják a szabadgyököket is. Az egyik legerősebb antioxidáns a betalain, amiről egy 2015-ös tanulmányban azt állapították meg, hogy hatékonyabb a szabadgyökök kivédésében, mint a C-vitamin.

 

A céklák fogyasztása

A céklákat számtalan módon felhasználhatod étrendedben, és többféle formában is hozzáadhatod kedvenc ételeidhez. A reszelt céklák például tökéletesek salátákhoz. Egy igazi tápanyagbombáért keverj össze némi céklát, borsmustárt, grapefruitot, olívaolajat és némi sót vagy borsot. A céklák kiszárított formában, „chipsként” is fogyaszthatók, nem is beszélve a savanyított változatokról.

 

Amire érdemes odafigyelni a céklafogyasztásnál

Amellett, hogy a céklák hírhedtek a ruhák összefoltozásáról, a fokozott céklafogyasztás rózsaszínné változtathatja az ember vizeletét, ettől azonban nem kell megijedni. Ha az elmúlt napokban rengeteg céklát fogyasztottál, akkor a szervezet csupán a maradék céklát üríti ki magából – nem vérzel! Ugyan ez a helyzet a széklettel is: ne ijedj meg, ha egy kis rózsaszín vagy piros is társul mellé.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Ánizs

Latin neve: Pimpinella anisum   Eredete, élőhelye   Az Ánizs Nyugat-Ázsiából... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 228

Átlagos értékelés: 4.9