notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

Sz.F.
hirdetes

Kevesen ismerik fel a céklák valódi értékét, pedig ezek a gyökérzöldségek a konyhák igazi sztárjai lennének, ha az emberek megadnák nekik azt a figyelmet, amit megérdemelnek. 

Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

A sokoldalú céklák persze nem csak egészségesek, hanem nagyon finomak is, így még azok is szívesebben fogyasztják őket, akik nem rajonganak igazán a zöldségekért. Nézzük meg közelebbről, hogy milyen jótékony egészségügyi hatásaik  vannak a cékláknak!

 

Csökkenthetik a vérnyomást

A magas vérnyomás világszerte az egyik leggyakoribb halálok – a WHO szerint a hipertenzió az évi összes halálozás 13%-áért felelős. A céklák tele vannak egészséges nitrátokkal, amik a szervezetben nitrogén-monoxiddá alakulnak át, és segítik a vérerek kitágulását, csökkentve ezzel a vérnyomást. Egy nemrégiben végzett tanulmány szerint azok a hipertenziós tesztalanyok, akik rendszeresen fogyasztottak némi főtt céklát vagy egy bögrényi céklalevet, azok két héttel később csökkenést tapasztaltak mind a vérnyomásukban, mind pedig a testükben fellépő gyulladások számában.

 

Energetikusabbá tesznek

Mivel a nitrogén-monoxid segíthet a vérerek kitágításában, hozzájárulhat ahhoz is, hogy minél több oxigén jusson el az izmokhoz. Ez hosszabb edzéseket tehet lehetővé azok számára, akik a maximumot szeretnék kihozni magukból a testmozgás terén, de ez a hatás természetesen nem csak a sportolók testében figyelhető meg. A cékla tehát általánosságban növelheti az állóképességet.

hirdetes

 

Serkenthetik az agyműködést

A cékláknak köszönhető plusz oxigénellátás nem csak az izmoknak tesz jót, hanem az agynak is. Napi egy bögre céklalé sokat tehet agyműködésed serkentése érdekében. A következő oldalon folytatom, megéri lapozni egyet!

 

Ezért kellene mindenkinek céklát ennie

Segítik az emésztést

Egy bögrényi cékla nagyjából 3,5 gramm rostot tartalmaz, aminek a nagy része nem oldódó. Ennek köszönhetően segít megelőzni a székrekedést, mert folyamatosan mozgatja az ételt végig az emésztőrendszeren keresztül. A nem oldódó rostok továbbá az aranyér megelőzésében is segíthetnek, ami főleg a krónikus székrekedésben szenvedőket vagy a rostszegény étrenddel élőket veszélyeztetheti. Egy 2014-es tanulmány szerint az aranyér minden második embert érint 50 éves kor felett.

 

Tele vannak antioxidánsokkal

A céklák az antioxidánsaiknak köszönhetik jellegzetesen gazdag színüket. Az antioxidánsok többféle betegség megelőzésében segítenek, ráadásul kordában tartják a szabadgyököket is. Az egyik legerősebb antioxidáns a betalain, amiről egy 2015-ös tanulmányban azt állapították meg, hogy hatékonyabb a szabadgyökök kivédésében, mint a C-vitamin.

hirdetes

 

A céklák fogyasztása

A céklákat számtalan módon felhasználhatod étrendedben, és többféle formában is hozzáadhatod kedvenc ételeidhez. A reszelt céklák például tökéletesek salátákhoz. Egy igazi tápanyagbombáért keverj össze némi céklát, borsmustárt, grapefruitot, olívaolajat és némi sót vagy borsot. A céklák kiszárított formában, „chipsként” is fogyaszthatók, nem is beszélve a savanyított változatokról.

 

Amire érdemes odafigyelni a céklafogyasztásnál

Amellett, hogy a céklák hírhedtek a ruhák összefoltozásáról, a fokozott céklafogyasztás rózsaszínné változtathatja az ember vizeletét, ettől azonban nem kell megijedni. Ha az elmúlt napokban rengeteg céklát fogyasztottál, akkor a szervezet csupán a maradék céklát üríti ki magából – nem vérzel! Ugyan ez a helyzet a széklettel is: ne ijedj meg, ha egy kis rózsaszín vagy piros is társul mellé.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 228

Átlagos értékelés: 4.9