Wellness otthonosan: hasznos tippek a feltöltődéshez

Wellness otthonosan: tippek a feltöltődéshez

Mindennapi stresszhelyzeteink, de egy kiadós sport után is, mi másra vágyhatnánk jobban esténként, mint egy otthon elérhető ellazulásra? Egy félórácskára, ami csak rólunk szól. A következőkben adunk néhány hasznos tippet az otthoni feltöltődéshez! 

Wellnes otthon

Senkinek nem kell megfelelnünk, ez a mi terepünk. Utána nem kell hazaindulni a dugóban. Az otthoni wellness kellemes formája a hidromasszázs kád vagy zuhany nyújtotta élmény.

 

Frissít-lazít

A hidromasszázs lényege, hogy vizes közegben erősebb víz- és levegősugarak masszírozzák testünket. A fúvókákon keresztül beáramló levegő és vízsugár a kád vizében örvénylést kelt, így masszíroz, enyhíti a testi - lelki feszültséget. A masszázs-hatást befolyásolja a víz és levegő aránya, ezek erőssége és iránya. Jellemzően a hidromasszázs egyébként a kipihentségtől, fáradtságtól függően reggel frissít, este lazít.

 

Ellazít, pihentet

Az izmok és ízületek fájdalmát, kimerültségét enyhíti – ha a vízzel levegő is keveredik, annak is melegnek kell lennie!

  • Tehermentesíti az izmokat és ízületeket.
  • Serkenti a bőr vérkeringését, így feszesít
  • A narancsbőr ellen is felveszi a harcot
  • Méregtelenít
  • Serkenti az anyagcserét
  • Javítja a vérkeringést
  • Javítja az immunrendszer működését
  • Endorfint szabadít fel
  • Friss oxigénnel telik meg a szervezet a gyorsabb véráramlás miatt


Szakértő szemmel


A hidromasszázs úgy tér el a többi masszázsfajtától, ahogy a víz fizikai tulajdonságai különböznek a levegőétől – mondja dr. Bakos Judit, a Lukács fürdő orvosa. - A hidrosztatikai nyomás más mint a levegő nyomása, az áramlások intenzitása plusz hatást fejt ki, és a bőr alatti szövetekig ér a masszázs.


Ellenjavallatok!


A magasabb hőfok miatt nem javasolt szívbetegeknek, magas vérnyomásban szenvedőknek, trombózisra hajlamosaknak, de a visszeresség is kizáró ok lehet (a lábak masszírozása káros hatást válthat ki). Nekik csak olyan medence ajánlható, amelyben úgy tudnak helyet foglalni, hogy a felsőtestük kiemelkedjen a vízből.


TIPP


A fúvókák elhelyezésénél lényeges, hogy azok izomcsoportra bonthatóan helyezkedjenek el, és lényeges az is, hogy a saját testméretünknek megfelelő kádat válasszunk.


Pezsgőfürdő vagy hidromasszázs?


A két fogalom bizony nem ugyanazt jelenti: míg a pezsgőfürdőben levegő, addig a hidromasszázs kádban levegővel kevert víz váltja ki a hatást! A hidromasszázs mélyebb hatást kelt, mint a pezsgőfürdő, a levegő inkább csak kényelmi, kellemes érzésre jó, az igazi masszírozó hatásról a vízsugár gondoskodik.


Mennyi időt töltsünk hidromasszázzsal?


Körülbelül annyit, amennyit egyébként is eltöltenénk egy lazító fürdéssel. A szervezetnek kb. 20-30 perc kell, hogy kellően ellazult állapotba kerüljön. A masszírozás segít ebben.


TIPP


Ha nagyon feszült vagy, más módszerekkel segíthetsz magadon: illóolajokkal, illatgyertyákkal, letompított fénnyel vagy egy neked való meditációs módszerrel.


Mikor merüljünk a medencébe?


Egy stresszes nap után igazán ellazulhatunk segítségével, de edzés után is hasznos az izomláz megelőzésére. A mozgásszervi panaszaink is enyhülhetnek a víz alatti „gyúrástól” ( kivéve, ha orvosi ellenjavallata van a vízben való tartózkodásnak).


Figyelj oda!

A legjobb masszázskádakban te állíthatod be a vízsugár erősségét, és irányát. Ennek ellenére nem érdemes olyan kádat venni, amiben túl sok fúvóka van: ez általában a kisebb erősséggel jár együtt. A fúvókákat a legtöbb gyártó anatómiai alapon helyezi el, hogy a leginkább optimális hatást nyújtsák.


FONTOS!


Az erősség beállításánál mindenképpen érdemes arra figyelni, hogy a túl erős sugár hatására izmaink védekezésképpen összehúzódnak – ahelyett, hogy ellazulnának, így éppen az ellenkező hatást érhetjük el!
Az ideális vízhőmérséklet a fürdéshez a 36-37 fok, de egyéni szokásoktól is függ, milyen melegben vagy hűvösben szeretsz fürdeni.


FRISSÍTŐ


A hidromasszázs nem csak ellazító kádban üldögélésre alkalmas, hanem arra is, hogy igazán felfrissítsen. Ennek a legjobb módja a hidromasszázs zuhanykabin. Ez a módszer annyiban különbözik a kádaktól, hogy a vízsugár oldalról, rendszerint nagyobb erővel éri a testet, mint az ülő változatnál. A legtöbb ilyen kabin állítható fúvókákkal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy kifejezetten a masszírozandó területre irányíthatjuk a vízsugarat.


Hogyan válasszunk hidromasszázst?

 

  • Beltéri akryl káadaknál olyan készüléket válasszunk, melynek csöveiből maradéktalanul távozik a víz: így megelőzhetjük, hogy a pangó vízben baktériumok szaporodjanak el.
  • Mindenképpen csendes motorral rendelkezzen – a zaj nem segít az ellazulásban.
  1. A több fúvóka kisebb teljesítményhez vezethet!
  2. Mindenképpen olyan kádat válasszunk, amelyben anatómiailag meghatározott helyre kerültek a fúvókák. A szívvel ellentétes irányba történő masszírozás pl. inkább kárt okoz, mint használ a szervezetnek.


Sose menj be közös használatú hidromasszázs medencébe, ha:

 

  •  …hab úszik a víz felszínén
  •  …nem kristálytiszta a víz
  • …nem megfelelő a medence szűrése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

A szauna egészségügyi előnyei

2019-03-18

A szauna egészségügyi előnyei

A szauna a wellnessezéssel együtt jut eszünkbe általában. Azonban számos egészségügyi előnnyel jár, így nem csak ekkor érdemes szaunáznunk. A szaunát már évszázadok óta használják, nem véletlenül. Építsük be mi is hétköznapjainkba, hiszen rengeteg előnye lehet szervezetünkre nézve. Lássuk melyek ezek!

Szaunázz az egészségedért! Íme, 4 ok, ami biztosan meggyőz

2014-10-30

Szaunázz az egészségedért! Íme, 4 ok, ami biztosan meggyőz

Ilyen hideg időben nincs is jobb, mint beülni a meleg szaunában és megtisztulni a méreganyagoktól. Megnyugtató, egészséges pihenés, mellyel megerősítheted immunrendszeredet a téli időszak előtt. Ez mindenkire ráfér. Íme, 4 ok, melyek biztos elcsábítanak..

12 gyógyító illóolaj, amit ki kell próbálnod

2017-10-04

12 gyógyító illóolaj, amit ki kell próbálnod

A borongós őszi idő beköszöntével eljött az illóolajok párologtatásának ideje is, hogy a hangulatunkat felemeljék és a bacilusok terjedésének gátat szabjanak. De ahány illóolaj, annyiféle változatos és csodálatos hatás.

Svédmasszázsról röviden

2014-08-23

Svédmasszázsról röviden

A következő cikkből megtudhatsz mindent, amit érdemes a svédmasszázsról. Leírtuk hogyan alakult ki, de ami még fontosabb, elolvashatod, hogy mi mindenre jó. Úgy gondolom, hogy mindenki meg kell ismernie, tudnia kell, hogy milyen jótékony hatásai vannak. Olvasd el szakértőnk cikkét, és próbáld ki te is, rendkívül jó élményben lesz részed!

Az infraszaunázásról. Legyen egy új hobbid, ami nem teheli meg a szervezetedet, mégis jó hatással lesz rá!

2014-10-19

Az infraszaunázásról. Legyen egy új hobbid, ami nem teheli meg a...

Nem is gondolnád, hogy milyen fantasztikus hatásai vannak az infraszaunázásnak. Most szakértőnk mond el róla mindent nektek, olvasd el te is a következő cikket.

A mézes masszázsról

2014-10-10

A mézes masszázsról

Szakértőnk összeírta nektek azokat a dolgokat, amiket érdemes tudni a mézes masszázsról. Olvasd el te is cikkünket, rengeteg hasznos tanácsot tartalmaz.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Méhtoxin terápia

Ezt a fajta gyógymódot már 300 éve ismerik, azonban 2007-ben kezdték el világszerte... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 219

Átlagos értékelés: 4.7