notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Torna fájó kezeknek

hirdetes

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Talán aki egész nap gépel, az pontosan tudja milyen fájdalomról van itt szó. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel! A gyakorlatok végzése serkenti a vérkeringést és átmozgatja a kezeket. Ha valamelyik közben fájdalmat érzel, fordulj orvoshoz, mert kezelést igényelhet!

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Tornáztasd meg ujjaidat is napi rendszerességgel az alábbi gyakorlatsort használva 

 

Kéztorna 1: szorítsd ökölbe!

Lassan és finoman szorítsd ökölbe a kezed, a hüvelykujjad legyen az ujjaidon kívül, rájuk körülbelül merőlegesen! 
Tartsd a helyzetet 30-60 másodpercig, majd erőlködés nélkül nyújtsd ki az ujjaidat, amennyire csak tudod. Mindkét kezeden legalább 4-4 alkalommal ismételd!
 

Kéztorna 2: nyújtsd az ujjakat!

 
Helyezd a tenyered lefelé az asztalra, vagy bármilyen sima, vízszintes felületre. Óvatosan lapítsd annyira a kezed, amennyire csak tudod. 
Tartsd a helyzetet 30-60 másodpercig, majd mindkét kezeddel legalább 4-4 alkalommal ismételd!
 

Kéztorna 3: elő a „karmokkal”!

 
Tartsd a kezed magad előtt úgy, hogy a tenyered feléd nézzen. Hajlítsd be az ujjaidat, így az ujjbegyek az ujjak tövéhez érnek. 
Most éppen úgy fest a kezed, akár egy karmos mancs. Tartsd így 30-60 másodpercig, és szintén 4-4 alkalommal ismételd!
hirdetes
 

Kéztorna 4: szoríts, ha bírsz!

 
Ez a gyakorlat könnyebbé teszi a kisebb tárgyak megfogását, és ritkítja a leejtésből adódó baleseteket. Ragadj meg egy puha labdát (egy stressz labda ideális), tartsd a tenyeredben, majd szorítsd össze, amennyire bírod! Tartsd néhány másodpercig erőltetés nélkül, és mindkét kézzel ismételd 10-15 alkalommal. Hetente 2-3x végezd, de hagyj 48 órányi pihenőt 2 alkalom között!
 

Kéztorna 5: gyúrj hüvelykujjra!

 
Rendszeres elvégzésével könnyebben fordítod majd a kulcsot a zárban és nyitod ki az élelmiszerek csomagolását. Fogj egy puha labdát a hüvelykujjad és a többi ujjbegyed közé, tartsd 30-60 másodpercig, és ismételd 10-15 alkalommal a mozdulatot! Mindkét kézen 10-15-ös sorozat elvégzése ajánlott heti 2-3x.
hirdetes
 

Kéztorna 6: ujjemelés

 
Ujjaid hajlékonyságát növelheted, ha tenyérrel lefelé az asztalra vagy más sima, vízszintes felületre helyezed a kezed. Egyszerre egy ujjad emeld fel, amennyire tudod, majd a következőt! Úgy is csinálhatod, hogy az összeset egyszerre mozdítod, ha tudod. Kezenként 8-12 alkalommal ismételd!
 
 

Kéztorna 7: hüvelykujj-terpesz

 
A vele szerzett edzettség jól jön majd a nehéz tárgyak felemelésénél. Tedd a kezed az asztalra úgy, hogy egy befőttes gumit húzol az ujjízületek tövéhez. Finoman távolítsd el a hüvelykujjad a többitől, amennyire csak lehet. Tartsd így 30-60 másodpercig, és ismételd kezenként 10-15 alkalommal. A mozdulatsor heti 2-3x ajánlott.
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

2019-07-19

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

A 20. század legnagyobb hatású szoprán énekesnője volt, lépten-nyomon lesifotósok követték, fiatal rajongói napokat álltak érte sorba az operaházak kasszáinál.

A szem máshogy a lélek tükre

2019-07-17

A szem máshogy a lélek tükre

Bizonyos tekintetben mindig a túlélésért küzdünk. Ha megijedünk, szemünk tágra nyílik, míg undor hatására épp ellenkezőleg cselekszünk: összeszűkítjük a tekintetünket.

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

2019-07-11

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

A Campus Fesztivál az elmúlt években már bebizonyította, hogy a minőségi kultúra, a kiegyensúlyozott színvonal, a zenei sokszínűség jellemzi, ezzel idén is bekerült a minősített európai fesztiválok közé.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

2019-07-09

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz levegőt kapni. Vajon mi határozza meg a család lelkét, és milyenek azok a családok, amelyek támogatják az egyén fejlődését?

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

2019-07-08

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

Tara Westover nem kapott védőoltásokat, nem látta orvos, és iskolába járni is csak 17 évesen kezdett el – miközben a végítéletre készülő családja hevesen ellenezte azt.

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

2019-07-02

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

Egy kicsit eltérő téma a megszokottól, de mégis fontos, és kapcsolódik is az egészségünkhöz.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Edzésmódszerek

  Az a tervszerű eljárás, amely az edzéscélnak megfelelően határozza meg az edzés... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.7