notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kerüld el a tavaszi fáradtságot

4 tipp a tavaszi fáradtság ellen

TB
hirdetes

A naptári tavasz már elkezdődött, azonban ahhoz, hogy ez hőmérsékletben is megjelenjen még várnunk kell. De nem árt ha felkészülünk előre a tavaszra, és nem csak a közelgő egyre melegebb napokra, hanem az ilyenkor eluralkodó tavaszi fáradtságra is.

Te is várod már a tavaszt? Készítsd fel szervezeted, mindjárt itt van

A tavaszi fáradtság egy nagyon valós dolog, azonban nem betegség. Ilyenkor áll át szervezetünk a téli üzemmódról a tavaszi üzemmódra. Ez az átállás igénybe veszi szervezetünket, és a télen megcsappant vitaminkészletünk, és energia készletünk rohamosan lecsökken. Ezért települ ránk tavasz elején a nagy fáradtság. Ólomsúlyúak lesznek a végtagjaink, és olyan érzés mintha vatta lenne csupán az agyunk helyén. Nehezünkre esik koncentrálni, gondolkozni, és hirtelen végtelen mennyiségűt tudnánk aludni. Ránk tör a kedvetlenség, és legszívesebben ki sem mozdulnánk a paplan alól. Ahhoz, hogy ne érezd így magad a tavasz beköszöntével, tehetsz pár megelőző lépést. 

hirdetes


A fáradtság érzet kialakulásért elsősorban a hormonháztartásunkban lezajló folyamatok okozzák. Leginkább az alvási hormonnak is nevezett melatonin és a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin szintjének szezonálisan ingadozása okozza a tavaszi fáradtságot. Azonban a téli táplálkozásunk is nagy hatással van a tavaszi fáradtság kialakulására.

 

Télen a zsírosabb nehezebb ételeket fogyasztjuk inkább, mert így szeretnénk védekezni a nagy hidegek ellen. Sokkal kevesebb friss gyümölcsöt eszünk, és sokkal kevesebbet mozgunk mint az év többi évszakjában. Ezért a tavaszi átállás jócskán megterheli a tél során lemerült szervezetünket.  Mutatunk pár tippet, amivel elkerülheted, és fitten tele energiával várhatod a tavasz beköszöntét az időjárásban is.

hirdetes


Mozogj minél többet a szabad levegőn


A téli álom után biztosan jól fog esni egy kis testmozgás. Mivel a télen túlnyomórész sötétség uralkodik, így testünk nem jutott elég D-vitaminhoz. Ezért nagyon fontos ellenszere a tavaszi fáradtságnak a minél több napfényben töltött idő. Ha sport tevékenységeidet a jó idő beköszöntével áthelyezed szabadtérre, amellett hogy az izmaidat erősíted, még a napi D-vitamin szükségletedről is gondoskodni fogsz, am segíteni fog elkerülni a tavaszi fáradtságot.
 

A cikk folytatásáért lapozz a következő oldalra!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 247

Átlagos értékelés: 4.9