Kerüld el a tavaszi fáradtságot

hirdetes

4 tipp a tavaszi fáradtság ellen

TB
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A naptári tavasz már elkezdődött, azonban ahhoz, hogy ez hőmérsékletben is megjelenjen még várnunk kell. De nem árt ha felkészülünk előre a tavaszra, és nem csak a közelgő egyre melegebb napokra, hanem az ilyenkor eluralkodó tavaszi fáradtságra is.

Te is várod már a tavaszt? Készítsd fel szervezeted, mindjárt itt van

A tavaszi fáradtság egy nagyon valós dolog, azonban nem betegség. Ilyenkor áll át szervezetünk a téli üzemmódról a tavaszi üzemmódra. Ez az átállás igénybe veszi szervezetünket, és a télen megcsappant vitaminkészletünk, és energia készletünk rohamosan lecsökken. Ezért települ ránk tavasz elején a nagy fáradtság. Ólomsúlyúak lesznek a végtagjaink, és olyan érzés mintha vatta lenne csupán az agyunk helyén. Nehezünkre esik koncentrálni, gondolkozni, és hirtelen végtelen mennyiségűt tudnánk aludni. Ránk tör a kedvetlenség, és legszívesebben ki sem mozdulnánk a paplan alól. Ahhoz, hogy ne érezd így magad a tavasz beköszöntével, tehetsz pár megelőző lépést. 

hirdetes


A fáradtság érzet kialakulásért elsősorban a hormonháztartásunkban lezajló folyamatok okozzák. Leginkább az alvási hormonnak is nevezett melatonin és a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin szintjének szezonálisan ingadozása okozza a tavaszi fáradtságot. Azonban a téli táplálkozásunk is nagy hatással van a tavaszi fáradtság kialakulására.

 

Télen a zsírosabb nehezebb ételeket fogyasztjuk inkább, mert így szeretnénk védekezni a nagy hidegek ellen. Sokkal kevesebb friss gyümölcsöt eszünk, és sokkal kevesebbet mozgunk mint az év többi évszakjában. Ezért a tavaszi átállás jócskán megterheli a tél során lemerült szervezetünket.  Mutatunk pár tippet, amivel elkerülheted, és fitten tele energiával várhatod a tavasz beköszöntét az időjárásban is.

hirdetes


Mozogj minél többet a szabad levegőn


A téli álom után biztosan jól fog esni egy kis testmozgás. Mivel a télen túlnyomórész sötétség uralkodik, így testünk nem jutott elég D-vitaminhoz. Ezért nagyon fontos ellenszere a tavaszi fáradtságnak a minél több napfényben töltött idő. Ha sport tevékenységeidet a jó idő beköszöntével áthelyezed szabadtérre, amellett hogy az izmaidat erősíted, még a napi D-vitamin szükségletedről is gondoskodni fogsz, am segíteni fog elkerülni a tavaszi fáradtságot.
 

A cikk folytatásáért lapozz a következő oldalra!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
akaraterő egészséges életmód egészséges táplálkozás étrend vitamin

Szótár

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Tabata Fight Gone Bad

Csinálj meg 8kört szünet nélkül (20másodperc munka, 10másodperc pihenés)   - Medicin... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Legnépszerűbb cikkeink

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.