notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Megőrjít az izomláz? Itt a megoldás, hogy mihamarabb megszűnjön!

Megőrülsz az izomláztól? Van megoldás!

VitalZone
hirdetes

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, de még azok is, akik csak egy megerőltetőbb napon vannak túl. Ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon!

Szabadulj meg a kínzó izomláztól, segítünk!

Hogyan enyhítsd a kínzó izomlázat?

 

Ha rendszeres sportoló vagy, biztosan te is éreztél már párszor izomlázat, ami egy idő után őrjítő tud lenni, főleg, ha látszatra sosem akar megszűnni. Természetesen változó, hogy kinek milyen, mekkora mértékű izomláza van egy-egy edzést követően. Néhányan szinte alig, vagy egyáltalán nem szenvednek az izomláz érzésétől, míg sokaknál előfordul, hogy akár több nap után is ugyanolyan fájdalmasan tudnak csak megmozdulni.


A jó hír, hogy alapos bemelegítéssel, illetve edzés utáni gondos nyújtással mindez megelőzhető, de ha esetleg mégis keletkezne izomláz, akkor sem kell pánikba esni. Szerencsére az izomláz mértéke nem lesz összefüggésben a fejlődési arányokkal, de ha nagyon kellemetlennél válna, enyhíteni könnyen tudsz rajta. Lássuk hát, hogyan!

 

 

 

 

Edzés előtt az izomláz megelőzéséhez:

 

 

Edzés előtt szedhetünk L-karnitint tartalmazó készítményeket. Ez az aminosav védi az izmokat a sportsérülésektől, csökkenti a kialakuló izomlázat, és sportolás közben hatékonyan hozzájárul a zsírégetéshez is.

 

 

A már kialakult izomláz kezelése:

 

 

Az izomzat regenerációját segíthetjük,

 

  • a vérkeringés fokozásával, pl. váltott hideg-meleg vizes fürdővel,
  • hirdetes
  • borogatással, szaunázással,
  • gyulladáscsökkentő krémekkel,
  • SMR hengerezéssel, masszázzsal.

 

 

 

 

hirdetes

Élelmiszerek az izomláz ellen:

 

 

Ezeken kívül egyes élelmiszerek is a segítségünkre lehetnek a bennük megtalálható gyulladáscsökkentő, antioxidáns vegyületek révén. Ilyen például a meggylé, az almalé (esetleg almaecet), valamint ásványi anyagokat tartalmazó pezsgőtabletták. Egy új tanulmány szerint a kávé is segít meggátolni az edzés után kialakuló panaszokat, mivel a kávé gátolja az adenozin termelést, mely az energiatovábbításért felel, így csökkenti a fájdalmat.

 

 

Vitaminok és étrend-kiegészítők az izomláz csökkentéséhez:

 

 

Ne feledkezzünk meg a megfelelő vitaminok és ásványi anyagok pótlásról sem, melyek szintén hozzájárulnak a gyorsabb regenerációhoz.


A C-vitamin kollagén termelő hatású, segít a szövetek, a bőr, az inak és a vérerek regenerálódásában. A napi ajánlott mennyiség izomláz kezelésére 60 mg, melyhez segítségünkre lehet a citrom, a narancs, a kiwi, sőt, még a burgonya is.


Az E-vitamin gyorsítja a vérkeringést, mely segít kisöpörni az izomrostok sérülésének következtében megjelenő enzimeket. Érdemes minden edzés után 15 mg E-vitamint fogyasztani, amit akár kukoricából, csonthéjasokból, spenótból is bevihetsz.


A magnézium elengedhetetlen az izmok regenerálásához, fontos szerepet játszik az idegek, az izom működésében, a csontok felépítésében, valamint a fehérje-anyagcserében. Ez utóbbi azért is fontos, mert az izmok növekedéséhez fehérjére van szükség. Napi 320 mg felgyorsíthatja az izomnövekedést. Ehhez ajánljuk a tökmagot, napraforgómagot, spenótot, lazacot, vagy magnézium készítményeket.

 

 

 

 

Izomlázzal pihenjünk-e, vagy eddzünk-e rá?

 


Sokszor felmerülhet ez a kérdés egy laikus számára, ezért most szeretnénk tisztázni a dolgot. Egyes kutatások szerint, ha nem súlyos a dolog, akkor rádolgozhatunk, így az apró sérülések nem romlanak tovább, nem nehezíti a regenerálódásukat és az izomerő sem csökken. Azonban még így is csak lassan, fokozatosan javasolt elkezdeni újra az edzést. Súlyosabb esetben mindenképp érdemes pár nap pihenőt tartani.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kortizol a stressz hormon

2019-06-20

Kortizol a stressz hormon

Gyakran hívják stressz hormonnak, amely a pánikot és az irtózatot hívhatja elő benned. De mint a többi hormon esetében is, van jó oldala is. Ha stresszelsz, a vércukorszinted nagyon gyorsan leesik.

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Genetika

A genetika, magyar nevén örökléstan az élőlények sejtjeben lévő infomációhalmaz... Tovább

Obezitológus

Az obezitológus az elhízás kezelésében járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 105

Átlagos értékelés: 4.7