Szabadulj meg a derékfájástól!

hirdetes

Szabadulj meg a deréktáji fájdalmaktól!

H.Róbert
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Tízből nyolc felnőtt tapasztal élete során deréktáji fájdalmakat. Rendkívül kellemetlen tud lenni, és megnehezíti az olyan mindennapi cselekvések elvégzését is, mint például egy zokni felvétele. Sajnos a legtöbben nem tudják mi okozza a fájdalom kialakulását, így a kezelését se tudják időben és hatékonyan elkezdeni. 

Deréktáji fájdalmak

Manapság egyre növekszik a derékfájdalommal küzdők száma, és egyre fiatalabb korban is jelentkeznek a panaszok. Ennek az okát a következők okozzák:

 

Rengeteget ülünk

 

A napunk nagy része manapság mozgásszegényen, ülve telik el. Ülünk a kocsiba vagy tömegközlekedésen a munkába vezető úton. A munkahelyen ülünk az irodánkba a munkaidő végéig, majd a hazaúton szintén ülünk. Hazaérve jó eséllyel leülünk a számítógép vagy a TV elé egy kis kikapcsolódás miatt. 
Ha belegondolunk napunk legnagyobb részét ülve töltjük el. Persze kivételt képeznek azok, akik munkája fizikai jellegű és egész nap mozgásban vannak. Náluk a sérülések okozhatnak különböző deréktáji fájdalmakat. 

hirdetes
A fiatalabb korosztályt egyre inkább érinti az alábbi probléma, mivel az iskolában töltött idő egyre növekszik, illetve a számítástechnika fejlődésének köszönhetően nagyban függünk már a számítógépektől és okostelefonoktól. Ezért már egészen fiatalon, kisiskolás korban rengeteg időt töltenek az iskolapadban és a gép előtt ülve, ami a derékfájdalmak korábbi megjelenését eredményezheti a későbbiekben. 

 

Nem megfelelő testtartásban ülünk

hirdetes

 

Az, hogy milyen pózban ülünk rendkívül erősen befolyásolja a fájdalmak megjelenését. Ha odafigyelünk a testtartásunkra, akkor könnyen elkerülhetjük a fájdalmak kialakulását. Sajnos sokan nem tudják milyen testpozíciót kéne felvenniük ahhoz, hogy a gerincük egészséges pózban maradjon.

A helyes testtartásokat az alábbi képen szemléltetjük: 

 

Helyes testtartás

 

Ugyanakkor jó megoldás lehet az is, ha folyton változtatjuk a testpozíciónkat, így minimalizáljuk a gerincünk egy pontjára eső huzamosabb terhelést.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
betegség egészség mozgás

Szótár

Valsava-effektus

  Az a folyamat, melynek során a gyakorlat végrehajtása közben a lélegzet tudatosan a... Tovább

Molett ruha webshop

A boltok kínálata nem túl kedvező a molett hölgyek számára, ezért létrejött egy olyan... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Legnépszerűbb cikkeink

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.