Szabadulj meg a derékfájástól!

hirdetes

Szabadulj meg a deréktáji fájdalmaktól!

H.Róbert
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Tízből nyolc felnőtt tapasztal élete során deréktáji fájdalmakat. Rendkívül kellemetlen tud lenni, és megnehezíti az olyan mindennapi cselekvések elvégzését is, mint például egy zokni felvétele. Sajnos a legtöbben nem tudják mi okozza a fájdalom kialakulását, így a kezelését se tudják időben és hatékonyan elkezdeni. 

Deréktáji fájdalmak

Manapság egyre növekszik a derékfájdalommal küzdők száma, és egyre fiatalabb korban is jelentkeznek a panaszok. Ennek az okát a következők okozzák:

 

Rengeteget ülünk

 

A napunk nagy része manapság mozgásszegényen, ülve telik el. Ülünk a kocsiba vagy tömegközlekedésen a munkába vezető úton. A munkahelyen ülünk az irodánkba a munkaidő végéig, majd a hazaúton szintén ülünk. Hazaérve jó eséllyel leülünk a számítógép vagy a TV elé egy kis kikapcsolódás miatt. 
Ha belegondolunk napunk legnagyobb részét ülve töltjük el. Persze kivételt képeznek azok, akik munkája fizikai jellegű és egész nap mozgásban vannak. Náluk a sérülések okozhatnak különböző deréktáji fájdalmakat. 
A fiatalabb korosztályt egyre inkább érinti az alábbi probléma, mivel az iskolában töltött idő egyre növekszik, illetve a számítástechnika fejlődésének köszönhetően nagyban függünk már a számítógépektől és okostelefonoktól. Ezért már egészen fiatalon, kisiskolás korban rengeteg időt töltenek az iskolapadban és a gép előtt ülve, ami a derékfájdalmak korábbi megjelenését eredményezheti a későbbiekben. 

hirdetes

 

Nem megfelelő testtartásban ülünk

 

Az, hogy milyen pózban ülünk rendkívül erősen befolyásolja a fájdalmak megjelenését. Ha odafigyelünk a testtartásunkra, akkor könnyen elkerülhetjük a fájdalmak kialakulását. Sajnos sokan nem tudják milyen testpozíciót kéne felvenniük ahhoz, hogy a gerincük egészséges pózban maradjon.

A helyes testtartásokat az alábbi képen szemléltetjük: 

 

Helyes testtartás

 

hirdetes

Ugyanakkor jó megoldás lehet az is, ha folyton változtatjuk a testpozíciónkat, így minimalizáljuk a gerincünk egy pontjára eső huzamosabb terhelést.
 

Deréktáji fájdalmak

Megoldások

 

Azt javasoljuk, hogy állítsunk be a telefonunkon időzítőt, amely minden eltelt óra után jelez. Ekkor álljunk fel és mozgassunk át picit a testünket, nyújtózkodjunk. Sose üljünk egy helyben tovább, mint egy óra. Ha oda figyelünk, hogy ezt a néhány perc tornát rendszeresen végezzük, sokkal nagyobb eséllyel kerülhetjük el vagy szabadulhatunk meg a deréktáji fájdalmaktól.

 

A fájdalmak elkerülése érdekében fontos, hogy rendszeresen eddzük az alsó háti izmokat. Mivel testünk alapvetően a mozgásra van kialakítva, így a hosszú ülve eltöltött napok miatt elgyengülnek a gerincmerevítő izmok is, amelyek a gerincről való teher levételéért felelősek. Napi 20-30 perc torna elegendő kell legyen, hogy kellően megerősítsük a háti izmokat. A törzsemelés az egyik legjobb gyakorlat erre, azonban vigyázzunk, hogy konditerembe ne edzünk túl nagy súlyokkal, mert ez az ellenkezőjét válthatja ki, ha olyan gyakorlatokat végzünk, amelyeknél döntjük a törzsünk. 

 

Összegezve

 

tehát az előbb leírtakat, mivel napjainkat főleg ülve töltjük el, könnyen kialakulhatnak deréktáji fájdalmak. Ennek elkerülése érdekében fontos, hogy figyeljünk a testtartásunkra ülés során, és legalább óránként egyszer nyújtóztassunk és mozgassuk át testünket. A gerincmerevítő izmokat pedig rendszeresen erősítenünk kell az azt célzó gyakorlatokkal.     
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
betegség egészség mozgás

Szótár

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Hardgainer

  Olyan ember, aki genetikai adottságai miatt nehezen szed fel izmot. Általában nem reagál... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 169

Átlagos értékelés: 4.7