notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A súlyzós edzésről, röviden, nőknek. Ezt neked is el kell olvasnod, hogy elindulj a változás útján

Nők és a súlyzós edzés

Bablena Hajnalka
hirdetes

Az élet bármely területén nehéz szembefordulni az általánossal, a megszokottal. Halmozottan igaz ez, amikor a "gyengébbik nem" súlyzós edzéséről beszélünk. Rég óta foglalkozom személyi edzésekkel, és sajnos folyamatosan szembesülök avval a szituációval, hogy a nők úgy keresnek fel engem, hogy szeretnének formásodni, de nem akarnak túl izmosak, lenni… 

A nők többsége retteg a súlyoktól ilyen-olyan okok miatt. Most szakértőnk világítja meg a súlyzós edzés fontosságát.

Nos, az alapvető probléma az az, hogy ebben a hitben, hogy ha egy nő elkezd súlyzóval foglalkozni egyik napról a másikra hatalmas izomkolosszussá fejlődik majd, és e rémképtől vezérelve a súlyzós edzés gondolatától is irtózva közelítik meg fitnesztermek kapuját.
A hölgyek egy része  amikor elkezd edzőterembe járni, akkor általában nem csinálnak mást, csak órákon át a kardió gépeken végeznek alacsony vagy legfeljebb közepes intenzitású aerob tréninget, ami alakformáló edzésnek a legjobb indulattal sem tesz eleget.

 

A fizikai erőt legtöbbször a testi méretekkel kötik párhuzamba, emiatt maximum 3 kg-os súly az amit meg mernek mozdítani, attól tartva hogy ha nagyobb erőkifejtésre kényszerítik magukat egyből gigantikus szörnyeteggé változnak.
 

Szerző: Bablena Hajnalka, személyi edző

A nők többsége retteg a súlyoktól ilyen-olyan okok miatt. Most szakértőnk világítja meg a súlyzós edzés fontosságát.

Az izomépítés – sajnos, vagy nem sajnos - azonban nem megy egyik pillanatról a másikra.
Erről nagyon sok ectomorph (magas, vékony, nehezen hízó típus) testalkatú ember tudna nyilatkozni, akik jobb esetben kemény munka és rengeteg kitartás árán magukra szednek némi izomtömeget.

hirdetes


Nos, a bátortalan hölgyek bátorításául szeretném elmondani hogy is működik ez. Természetes úton nem fog senki hatalmas, robosztus férfiasan izmos testalkatra szert tenni a számára megfelelő (komfortzónán túli!) súlyzós edzés hatására.

 

Egy természetes tesztoszterontermeléssel ellátott jól fejlődő férfinak, aki táplálékkiegészítők armadát pusztítja be, mellette odafigyel a diétára és az edzésre nagyjából egy évbe telik, hogy mondjuk 5-6 kg tiszta izmot (száraz izomtömegről beszélünk, a zsírt és vizet nem számítva) magára szedjen. 
Emiatt tehát igazán nem kell aggódnia a nőknek azon, hogy óriások és férfiasak lesznek ha kemény súlyzós edzéseket végeznek.

 

hirdetes

Ennek az az oka, hogy, a nők tesztoszteron termelése még csak meg sem közelíti a férfiakét. Így izomtömegben nem fognak a férfiakhoz hasonlóak lenni, ellenben erőszint növekedésben képesek igen közeli szintre felzárkózni!

 

Szerző: Bablena Hajnalka, személyi edző

A nők többsége retteg a súlyoktól ilyen-olyan okok miatt. Most szakértőnk világítja meg a súlyzós edzés fontosságát.

Nagyon fontos szempont még azonban a nőknek a súlyzós edzés mellett az egészségi szempontok. Korral kialakulhat (különösen a menopauza után, de a folyamat már 35-40 év körül elkezdődhet)a csontritkulás folyamata. Ennél a betegségnél folyamatosan csökken a csontok ásványi anyag tartalma, elsősorban a nőket érinti. Jelenlegi álláspont szerint vannak olyan vizsgálatok, hogy ez nem feltétlenül igaz a nemekre vonatkoztatva, hanem inkább a fizikai aktivitással függhet össze.


Viszont azt vizsgálatokkal alátámasztva biztosan tudjuk, hogy a rendszeres, ellenállással (például a súlyzóval) végzett edzés hatására a folyamat lassítható illetve késleltethető a kialakulása.

 

Szerző: Bablena Hajnalka, személyi edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

Alma típusú elhízás

A hasi elhízást nevezik alma típusú vagy férfias elhízásnak. Az ilyen típusú elhízás... Tovább

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 192

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő