Ownzone edzés

hirdetes

Ownzone edzés

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Az Ownzone (saját zóna ) a pulzusszám mérő órák egyes típusainak egyéni pulzuszónát meghatározó funkciója. Céltudatos edzés nem létezik a szívfrekvencia folyamatos ellenőrzése nélkül!

Ownzone edzés

polar

 

Azt, hogy edzésünk során szervezetünk zsírból vagy szénhidrátból nyeri az energiát, tehát elsősorban fogyást, testsúlycsökkenést vagy inkább az aerob kapacitás fejlődését-esetleg túledzettséget, teljesítményromlást eredményez-e a rendszeresen végzett testmozgás mind-mind szívfrekvenciánk függvénye! 

Emiatt használja egyre több szakirodalom a kardio edzésprogramok intenzitásaként a sebesség és a maximális pulzusszám helyett a maximális pulzusszám %-át mértékegységként. Minden ember különböző kondicionális paraméterekkel rendelkezik, emiatt, ha pulzusszámhoz kötjük az edzést, biztosak lehetünk abban, hogy mindegyikük a számára ideális terhelést fogja kapni.

 
 
Hogyan határozhatjuk meg egyéni célzónánkat egyszerűen, pontosan és biztonságosan?

 
Az Ownzone funkcióval ellátott pulzusmérő órákba egy olyan orvos-technikai szoftvert építettek be, amelyet többek között a szívgyógyászatban is sikeresen alkalmaznak a szív pillanatnyi állapotának és terhelhetőségének mérésére, a betegek műtét előtti és műtét utáni állapotának felmérésére. 

hirdetes
 

Hogyan történik az Ownzone meghatározás ?


Az Ownzone mérését 90 BPM-es pulzusszámról indítsd, majd lassan, fokozatosan emeld az intenzitást úgy, hogy a pulzusod a következő egy percben/fél percben lépésről-lépésre haladva elérje a 100-at, majd a második percben/fél percben a 110-et. Ha sikerült betartanod a fokozatosságot, az óra már ekkor jelezni fogja a bemért pulzus-célzóna határértékeket. H ez nem történt meg, folytasd tovább a szívfrekvencia emelését a 120-as, 130-as ill. 140-es pulzusszámig. Legfeljebb ennyi időre lesz szükséged ahhoz, hogy az óra meghatározhassa a pillanatnyi fizikai-és idegrendszeri állapotodnak megfelelő, edzéscéljaidhoz optimális szívfrekvenciát. 

hirdetes
 

Milyen gyakran szükséges az Saját Zóna mérése?


 Ha biztos akarsz lenni abban, hogy hatékonyan edzel, akkor minden alkalommal! Szíved a szervezet legkisebb változására is érzékenyen reagál. Elég egy átalvatlan éjszaka vagy egy stresszes munkanap és fizikai terhelhetőséged máris megváltozik. Ezeket a szívfrekevenciád változásain lemérhető apró jeleket észre sem veszed, viszont a pulzusmérő óra az Ownzone funkció segítségével azonnal megérzi és módosítja az aktuális tréninghez ajánlott pulzus célzóna értékeidet. Így minden alkalommal biztos lehetsz abban, hogy a Saját zónádban vagy és az általad meghatározott edzéscélnak megfelelően, eredményesen dolgozol !
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Szótár

Globesity

A globesity a múlt század folyamán kialakult, de hatásaiban napjainkban jelentkező tömeges... Tovább

Elfáradási sajátosságok

  A testi és szellemi elfáradás az edzés természetes velejárója. Az elfáradás... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 141

Átlagos értékelés: 4.7