5 őszi fitnesztipp a tökéletes alakért!

5 őszi fitnesztipp

Hámori Blanka
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Itt van az ősz, itt van újra, sajnos ilyenkor sokaknak megy el a kedvük az edzéstől…Éppen ezért íródott ez a cikk, olvasd el bátran és vesd bele magad a munkába! 

5 őszi fitnesztipp a tökéletes alakért!

A legtöbbeknek ismerős lesz ez az alakformálási ritmus

Január = lelkesedés az új életszakasz felé, nagy elhatározások, edzőtermi bérlet vásárlás
Február = a fogadalmak 90%-ára senki nem emlékszik, abbahagyja az edzést, megszegi a diétát
Április - május környéke = az utolsó esély, hogy elkezdj edzeni és visszafogj a kaján
Május - június környéke = kevésbé előrelátóak vilám diétákat kezdenek, alakformáló szalonokat keresnek
Augusztustól télig = "már mindegy" állapot, raktározás 

 

Ugye ismerős ez az ördögi kör?? 

Ha viszont okosabbak vagyunk, mint tavaly, és nem májusban szeretnénk koplalós csoda-diétákat kutatni a neten, akkor pontosan az őszi, hosszú időszakban kell neki kezdenünk az alakformálásak! Íme, 5 dolog, amit megtehetsz a testedért, hogy hosszútávon légy fitt, csinos! 

 

1.Tudj róla, hogy ősszel a tested raktározni akar, és fogadd el!

Fogadd el, hogy a tavasz a tisztulás és könnyedség időszaka, az ősz viszont a begubózós, raktározós időszak ősidők óta. A testünk így van kódolva, hiszen valaha a tél túlélése volt a tét! De ma már nincs szükség zsírpárnát növeszteni a túlélés érdekében, elég kicsit feljebb kapcsolni a fűtést ;) Így akármilyen nagy is a késztetés, ne vigyél be több kalóriát a kelleténél!

hirdetes

 

2. Raktározz - de csak vitálanyagokat!

A szervezet raktározni kíván - ezt már írtam, de a kalóriák helyett raktárzzunk be vitaminokat, ásványi anyagokat! Mivel ekkor már kevesebb zöldséget, gyümölcsöt kíván a szervezet, így ezek bevitelére tudatosan kell figyelni, ill. tápkiegként bevinni. Vigyünk be több ásványi anyagot és vitamint, mozogjunk a friss levegőn, maradjunk aktívak, fittek, hogy a taknyos időszakban ne szedjünk össze mindenféle megbetegedést, ne álljon le a munka, iskola, edzés ágyban fekvés miatt. 

 

3. Gondolkodj tavaszig tartó formálódásban!

Számolj. Általában fél kiló fogyással számolhatunk /hét, a cél természetesen hogy ez zsírból menjen le, az izomzat megtartása mellett! Tehát azt kell átgondolni, hány hetes programmal számolhatunk - pl. ha 10 kilótól szeretnénk megszabadulni, akkor 20 hétben gondolkozzunk. 

hirdetes

 

4. Hangolódj a hűvösre!

Találj olyan aktivitásokat, amik jól esnek a hűvösebb időben szabadban végezve, pl. futás, nordic walking, street workout… Viszont arra is készülj fel, hogy a hamarosan következő téli hidegben nem biztos, hogy  lesz kedved kijárni, így érdemes olyan edzőtermet találnod, ahol jól érzed magad, közel van a lakóhelyedhez, és a számodra kedves mozgásforma is megtalálható!

 

5. Találd ki, hogyan alakítsd a karácsonyi időszakot!

Nézz ki már most recepteket, találj ki könnyen tartható szabályokat már most, a karácsonyi időszakra! Emlékezz, mit hogyan szoktál csinálni az ünnepek alatt, és minél egyszerűbb "szabályokban" gondolkodj, amikre felkészülsz lélekben :) pl. sosem szedsz repetát, egészségesebb harapnivalókkal készülsz. Fogadd el azt is már most, hogy dec. közepéig kell sokat edzened, utána valószínűleg jön 1-2 hét pihenő :)
 

 

Szerző: Hámori Blanka – www.cornerfitness.hu

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.