notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg te is minden idők legjobb gyakorlatait az egészséges kondíció fenntartásához

Minden idők 5 legjobb sportja a jó kondíció eléréséhez és fenntartásához

cs
hirdetes

Legjobb gyakorlatok

3. Súlyzózás

Ha azt hiszed, hogy a súlyok emelgetése csak macsós, üresfejű, izomagyú embereknek való edzésforma, gondold át újra a dolgot. A könnyű súlyok emelgetése nem fújja fel az izmaidat, csak megerősíti őket. Dr Lee szerint "az izmaid egy idő utan elvesztik az erejüket, ha nem használod őket."

Az izmok a kalóriaégetésben is komoly szerepet játszanak. "Minél erősebb az izomzatod, annál több kalóriát éget el a szervezeted, így könnyebben meg tudod őrizni a testsúlyodat" - magyarázza dr. Lee. Az izomerősítő súlyzós gyakorlatok szintén hozzájárulnak az agyfunkciók megfelelő működéséhez a kor előrehaladtával.

A kézi súlyzós vagy edzés megkezdése előtt fontos, hogy megtanuld a súlyok emelésének helyes módját. Kezdd könnyű, fél-egy kilós súlyokkal az edzést. Mindkét oldalon 10-szer ismételd meg a gyakorlatokat. Néhány hét elteltével válassz fél-egy kilóval nehezebb súlyokat. Ha mindkét oldalra legalább 12-szer el tudod végezni a gyakorlatsort, fokozatosan válthatsz egyre nagyobb súlyokra. 

hirdetes

Legjobb sportok - Súlyzózás

 

4. Gyaloglás 

A gyaloglás egyszerű, mégis rendkívül hatékony. Segít a koleszterinszint szabályzásában, erősíti a csontokat, optimális szinten tartja a vérnyomást, hangulatjavitó hatása van és számos betegség kockázatát csökkenti  (pl.cukorbetegség, szívbetegségek). Számos kutatás kimutatta, hogy a gyaloglás a memóriát is fejleszti és segít az időskori memória romlás megelőzésében. 

A gyalogláshoz csupán egy pár kényelmes és jó minőségű cipőre van szükséged. Először kezdd 10-15 perc gyaloglással, majd egy idő után növelheted a tempót és a távolságot is, akár napi 30-60 percre. 

Legjobb sportok - Gyaloglás

5. Kegel gyakorlatok

Ezek a gyakorlatok nem segítenek a vonzóbb kinézet elérésében, ám elvégzésükkel legalább ilyen fontos eredményt érhető el- a medencefenéki és a hólyag izmainak erősítése. Az erős medencefenéki izmok nagyban hozzájárulnak az inkontinencia megelőzéséhez. Bár a Kegel gyakorlatok leginkább a nők számára csengenek ismerősen, férfiak is elvégezhetik őket. 

hirdetes

A Kegel gyakorlatok helyes elvégzéséhez szorítsd össze azokat az izmaidat, amelyekkel a vizelet vagy a bélgázok távozását meg tudod gátolni. Tartsd 2-3 másodpercig összeszorítva az izmokat, majd engedd el és lazítsd el teljesen a medencefenéki izmokat. Ismételd meg a mozdulatsort tízszer egymás után. Naponta négy - öt alkalommal végezd el a teljes sorozatot.

Legjobb sportok - Kegel torna

 

Sok olyan dolog, amit szórakozásból vagy akár a munkánkból kifolyólag végzünk, szintén edzésnek számít. Ilyen például a tánc, vagy amikor gyermekeinkkel vagy unokáinkkal játszunk. Ha legalább napi 30 percet töltesz mozgással, és legalább heti két alkalommal beiktatsz valamilyen erősítő edzést, már  "aktív" embernek mondható magad.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Nátrium

Mint ahogy minden más ásványi anyag, a nátrium is elengedhetetlen az emberi szervezet... Tovább

Vitamin

A vitamin szerves anyag, ami nélkülözhetetlen a szervezet számára. A vitaminok fontos szerepet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 5.0