Ismerd meg te is minden idők legjobb gyakorlatait az egészséges kondíció fenntartásához

Minden idők 5 legjobb sportja a jó kondíció eléréséhez és fenntartásához

cs

Ha nem vagy rutinos testépítő vagy sportoló - és csak az egészséged megőrzése érdekében szeretnél edzeni, vagy esetleg, hogy gond nélkül beleférj a kedvenc ruháidba - az edzőtermi környezet akár zavarba ejtő is lehet számodra. A tempós gyaloglás a futópadokon, a szobabiciklik és a súlyzógépek látványa elég lehet ahhoz, hogy fejvesztve menekülj az edzőteremből.

Legjobb gyakorlatok

Szerencsére a legjobb gyakorlatok nagy részének elvégzéséhez nem kell konditerembe menned és az se gond, ha az erőnléted meg sem közelíti a maratoni futókét. Ezek a gyakorlatok rendkívül hasznosak az egészséged megőrzése szempontjából, példaul segítenek a testsúlyod megtartásában, fejlesztik az egyensúlyérzékedet és mozgáskoordinációdat, erősítik a csontjaidat, védik az ízületeidet, megelőzik a hólyagproblémák kialakulását, és még a memóriádat is fejleszik. 

1. Úszás 

Az úszás a legjobb edzésformák egyike. A víz felhajtóereje segíti a testet a mozgásban és kíméli az ízületeket is, így sokkal könnyebben tudsz mozogni a víz alatt, mint a szárazföldön. Dr. I-Min Lee, a Harvard Orvosi Karának professzora szerint "az úszás különösen hasznos mozgásforma az ízületi gyulladásban szenvedő betegek számára,  mivel kevésbé terheli az ízületeket."

Kutatások kimutatták , hogy az úszás a mentális állapotunkat is fejleszti és kedélyjavító hatása is van. De választhatod a vízi aerobicot is , amely szintén remek módja a kalóriák elégetésének és test feszesítésének.

Úszás az egyik leghatékonyabb sport

 

2. Tai Chi 

Ez a kínai harcművészeti ág különböző mozdulataok és relaxációs technikák kombinációja, amely áldásos hatással van a testre és az elmére is. "Mozgás közbeni meditációként" is szokták emlegetni. A tai chi kecses mozdulatok sorozata, amelyben minden mozdulat finom átkötéssel kapcsolódik a következőhöz.Mivel a tai chit rendkívül sok szinten oktatják kezdőtől a haladóig, bármilyen korú és erőnlétű embernek ajánlható és érdemes kipróbálnia. "Különösen ajánlom idősebb embereknek, mivel a gyakorlatok fejlesztik az egyensúlyérzéket, amely idős korra egyre csökken" - állítja dr. Lee.

 

A helyes mozdulatokat tai chi órákon sajátíthatod el. A legközelebbi tai chi oktatásról érdeklődj a közeledben lévő egészségházakban vagy kultúrházakban. 

Legjobb sportok - Tai chi

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Diófa

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 5.0