notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg te is minden idők legjobb gyakorlatait az egészséges kondíció fenntartásához

hirdetes

Minden idők 5 legjobb sportja a jó kondíció eléréséhez és fenntartásához

cs

Ha nem vagy rutinos testépítő vagy sportoló - és csak az egészséged megőrzése érdekében szeretnél edzeni, vagy esetleg, hogy gond nélkül beleférj a kedvenc ruháidba - az edzőtermi környezet akár zavarba ejtő is lehet számodra. A tempós gyaloglás a futópadokon, a szobabiciklik és a súlyzógépek látványa elég lehet ahhoz, hogy fejvesztve menekülj az edzőteremből.

Legjobb gyakorlatok

Szerencsére a legjobb gyakorlatok nagy részének elvégzéséhez nem kell konditerembe menned és az se gond, ha az erőnléted meg sem közelíti a maratoni futókét. Ezek a gyakorlatok rendkívül hasznosak az egészséged megőrzése szempontjából, példaul segítenek a testsúlyod megtartásában, fejlesztik az egyensúlyérzékedet és mozgáskoordinációdat, erősítik a csontjaidat, védik az ízületeidet, megelőzik a hólyagproblémák kialakulását, és még a memóriádat is fejleszik. 

1. Úszás 

Az úszás a legjobb edzésformák egyike. A víz felhajtóereje segíti a testet a mozgásban és kíméli az ízületeket is, így sokkal könnyebben tudsz mozogni a víz alatt, mint a szárazföldön. Dr. I-Min Lee, a Harvard Orvosi Karának professzora szerint "az úszás különösen hasznos mozgásforma az ízületi gyulladásban szenvedő betegek számára,  mivel kevésbé terheli az ízületeket."

hirdetes

Kutatások kimutatták , hogy az úszás a mentális állapotunkat is fejleszti és kedélyjavító hatása is van. De választhatod a vízi aerobicot is , amely szintén remek módja a kalóriák elégetésének és test feszesítésének.

Úszás az egyik leghatékonyabb sport

2. Tai Chi 

Ez a kínai harcművészeti ág különböző mozdulataok és relaxációs technikák kombinációja, amely áldásos hatással van a testre és az elmére is. "Mozgás közbeni meditációként" is szokták emlegetni. A tai chi kecses mozdulatok sorozata, amelyben minden mozdulat finom átkötéssel kapcsolódik a következőhöz.Mivel a tai chit rendkívül sok szinten oktatják kezdőtől a haladóig, bármilyen korú és erőnlétű embernek ajánlható és érdemes kipróbálnia. "Különösen ajánlom idősebb embereknek, mivel a gyakorlatok fejlesztik az egyensúlyérzéket, amely idős korra egyre csökken" - állítja dr. Lee.

hirdetes

A helyes mozdulatokat tai chi órákon sajátíthatod el. A legközelebbi tai chi oktatásról érdeklődj a közeledben lévő egészségházakban vagy kultúrházakban. 

Legjobb sportok - Tai chi

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
3 359
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
746 676

Szótár

GI-diéta

Dietetikusunkkal egyetértve mindig fontosnak tartottam a fogyás folyamatában a GI - szerepét.... Tovább

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Tovább a lexikonra