notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mikor és miért van szükséged a pihenőnapokra?

Mikor és miért van szükséged a pihenőnapokra?

vitalzone.hu
hirdetes

Több edzés nem mindig jobb. Aki edzőtermet túl sokszor látogatja az egyenes út lehet a kiégéshez és a sérüléshez, de valóban szüksége van pihenőnapokra minden héten? Ha igen, milyen gyakran? A válasz nem mindig világos, de van néhány iránymutatásunk, hogy segítsünk megérteni.

Mikor és miért van szükséged a pihenőnapokra?

De miért van szükséged a pihenőnapokra? A kemény edzés során mikroszkópikus izom könnyek keletkeznek. Ez gyulladásos reakciót hoz létre, amely beindítja az immunrendszert, és végül segít helyreállítani. Ahogy az izmok maguk javulnak, erősebbé válnak, és végül gyorsabbá . ez visszafelé sülhet el - ha gyulladásos állapotban túlterheljük az izmokat (túlságosan nehéz súlyokkal, túl gyakori edzésekkel), akkor megsérülhet vagy megbetegedhetnek az izmok. Ez dióhéjban, hogy miért olyan fontosak a pihenőnapok.


Milyen gyakran kell pihenőnapot tartani?


Akár három pihenőnapot, akár heti egy pihenőnapot veszel igénybe, azt az aktuális fitneszszinttől és a céloktól függ. Az elit maratonisták gyakran futnak minden nap, amikor egy versenyre készül, de legalább egy pihenőnapot tartanak. Egy olimpiára készülésnél egy hétvégi lassú kocogás vagy laza úszás elegendő lehet  "pihenőnapnak". Azoknál, akik hajlamosak a sérülésekre, vagy nem tudnak  éjszaka rendesen aludnu, vagy aktív fizikai munkát végezni, hetente több pihenőnapra is szükség lehet. A pihenőnap ritmusának megtalálásához, értékelje fizikai és mentális állapotát: Fáradtság vagy lelassú érzése fog el minket edzések során? Izgatott, hogy odaér e az edzőterembe? Van-e valamilyen fájdalma? Hallgassa meg a testét, és több pihenőnapot vegyen igénybe.

hirdetes


Vegyen ki egy pihenőnapot, vagy többet?


Ha az edzés után egy kis fájdalmat érez és várnia kell, hogy enyhüljön a fájdalom a felmelegedés után, fontolja meg, hogy könnyebb edzéstervet válasszon és változtassa meg napi  rutinját. Ha edzés után korlátozott mobilitást vagy merevséget tapasztal, adjon magának több pihenőidőt, amíg a fájdalom le nem múlik. 

hirdetes


A teljes pihenőnap és az aktív pihenőnapok előnyei


A pihenőnap nem feltétlenül jelenti azt, hogy egész nap az ágyban kell feküdnie. Ehelyett próbáld ki az aktív pihenőnap fogalmát. Egy kis mozgás növelheti a vérben a tápanyagok áramlását az izmokba, ezáltal csökkentve a fájdalmat. Gondoljunk egy szelíd jógára, egy könnyű kerékpározásra, egy gyors sétára.
De néha van amikor egy nagyobb lustálkodásra van arra szükség, hogy helyreálljon a szervezet.


Ne feledd: a jutalom az edzés után történik, mivel az izmok újra épülnek és erősebbé válnak. A pihenőnap nem időpocsékolás. A kiegyensúlyozott edzésprogram lényeges része.

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 111

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód fitness fogyás fogyókúra futás lelki egészség mozgás sport