notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

hirdetes

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

Sz.F.
hirdetes

A vízben szerencsére nem csak úszni lehet, hanem különböző mozgásformákat is végezhetünk! Mostani cikkünkben mutatunk öt olyan edzésmódot, amit érdemes kipróbálnotok! 

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

Amikor a medencés edzésről van szó, akkor a legtöbbeknek három dolog jut az eszébe: úszás, gyógytorna, vagy időseknek készített edzésprogramok. Habár tény, hogy ezek a népszerűbb opciók, a kreatív programszervezésnek és az újszerű felszereléseknek köszönhetően ma már sokkal több mindenre lehetőségünk akad a vízben, amelyek ráadásul minden korosztálynak kínálnak valamilyen egészséges, aktív kikapcsolódást. Az utóbbi időben szinte minden népszerű szárazföldi sport bemerészkedett a vízbe. Ha ízületkímélő mozgásra vágysz, akkor próbáld ki a következő újszerű vízi sportok egyikét!

 

 

Vízi rúdfitnesz (Aquapole)

A rúdtánc nem való mindenkinek, azonban a víz alatti rúdtánccal már más a helyzet. Mivel a víz alatti rúdfitnesz során a résztvevők testének nagy része a víz alatt helyezkedik el, így sokkal többen veszik rá magukat erre a diszkrétebb alternatívára. Vannak táncos edzések, míg mások az erősítésre fókuszálnak. Mivel az ember test lényegesen könnyebb a vízben, ezért számtalan olyan mozdulatot is el lehet végezni, ami a szárazföldön sokkal nehezebb lenne.

hirdetes

 

Vízi kick-box

A vízben töltött idő a legtöbbek számára az ellazulásról szól, azonban remek alkalmat kínál némi agresszió levezetésére is. A kick-box és más küzdősportok vízi verziója egyre népszerűbbé válik. Az ilyen edzések során a tanoncok nem a levegőbe, hanem a vízbe elhelyezett zsákokat célozzák meg ütéseikkel és rúgásaikkal. A következő oldalon további három remek mozgásforma vár! 

 

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

Állószörfözés (Paddleboarding)

Az állószörfözés természetesen alapjáraton is egy vízi sport, azonban teljesen más, amikor az ember nem nyílt vízen, hanem egy medencében végzi. A medencés állószörfözés során a szörfdeszkákat a kikötik medencében, hogy egy helyben maradjanak. Ezeken aztán lehet evezni, jógázni, vagy akár ugró gyakorlatokat is végezni. Egy-egy rossz lépés pedig nem okoz majd igazi baleseteket, egy látványos csobbanáson kívül!

 

Vízi kiképzőtábor

Akárcsak a szárazföldi verziók esetén, a vízi kiképzőtáborok között is találunk olyanokat, amelyek kellékes vagy saját testsúlyos ellenállás-gyakorlatokra épülnek. Persze a csapatmunka itt is jelen van, valójában ez adja az egész élvezetének nagy részét. A kiképzőtáborok vízi verziója ráadásul minden korosztály és képességi szint számára ideális.

 

Víz alatti futás és kerékpározás

Imádod a szobabiciklizés (spinning) lendületét, de valami újdonságra vágysz? Sok nagyobb vízi létesítmény és üdülőhely kínál víz alatti futópadokat és kerékpárokat, ráadásul ezek általában egy-egy szervezett fitneszprogram keretei között is igénybe vehetők, ahol az edzők segítenek az ismerős, mégis szokatlan elhelyezkedésű gépek leghatékonyabb használatában. Mivel a vízben való mozgás sokkal több erőfeszítést igényel, mint a szárazföldön (hiszen a víz sokkal sűrűbb, mint a levegő), mindkét szerkezet lényegesen nagyobb kihívást jelent majd az ízületek megterhelése nélkül!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes beszerezned!

2020-03-17

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes...

Szeretnél otthon is tenni a tökéletes alakért, az edzett testért? Ezeket az eszközöket érdemes beszerezned, melyek segítségével már otthonodban is elvégezheted kedvenc gyakorlataid!

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

2020-03-17

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

Sorra zárnak be a konditermek, de ez még nem ok arra, hogy abbahagyd az edzést! Szuper hatásos edzéstervvel készültünk, hogy az otthoni edzésmunka is eredményes legyen!

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

2020-03-06

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

Nem is gondolnánk, hogy egyes fájdalmaink eredete a nyújtás hiánya. Ezzel a videóval és egy szuper hatékony eszközzel most az egész tested átmozgatását elsajátíthatod!

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

2020-03-05

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

Nincs időd lejárni az edzőterembe? Nem kell edzőterembe menned ahhoz, hogy kerek és feszes feneked és lapos hasad legyen! Egy eszközre lesz szükséged és napi 20 percre!

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és hogyan érdemes használni!

2020-02-28

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és...

Biztosan hallottál már a sokak által használt SMR masszázshengerről. Sőt! Lehet, hogy már találkoztál is vele a konditeremben. De mégis mi ez és hogyan kell használni?

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

2020-02-26

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

Megfogadtad, hogy idén el fogsz kezdeni újra sportolni? Egyszerű, de mégis hosszútávú megoldást keresel? Ezzel az eszközzel gyerekjáték lesz a fogyás, szó szerint!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
91 572
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
451 961
Közösség

Szótár

inzulinrezisztencia

 Inzulin rezisztens állapotban az adott inzulin jelre bekövetkező válasz a célsejtek... Tovább

Lándzsás útifű

(Plantago lanceolata)   Eredete, élőhelye   A lándzsás útifű Európában és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 142

Átlagos értékelés: 4.7