notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

hirdetes

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

Sz.F.

A vízben szerencsére nem csak úszni lehet, hanem különböző mozgásformákat is végezhetünk! Mostani cikkünkben mutatunk öt olyan edzésmódot, amit érdemes kipróbálnotok! 

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

Amikor a medencés edzésről van szó, akkor a legtöbbeknek három dolog jut az eszébe: úszás, gyógytorna, vagy időseknek készített edzésprogramok. Habár tény, hogy ezek a népszerűbb opciók, a kreatív programszervezésnek és az újszerű felszereléseknek köszönhetően ma már sokkal több mindenre lehetőségünk akad a vízben, amelyek ráadásul minden korosztálynak kínálnak valamilyen egészséges, aktív kikapcsolódást. Az utóbbi időben szinte minden népszerű szárazföldi sport bemerészkedett a vízbe. Ha ízületkímélő mozgásra vágysz, akkor próbáld ki a következő újszerű vízi sportok egyikét!

 

Vízi rúdfitnesz (Aquapole)

A rúdtánc nem való mindenkinek, azonban a víz alatti rúdtánccal már más a helyzet. Mivel a víz alatti rúdfitnesz során a résztvevők testének nagy része a víz alatt helyezkedik el, így sokkal többen veszik rá magukat erre a diszkrétebb alternatívára. Vannak táncos edzések, míg mások az erősítésre fókuszálnak. Mivel az ember test lényegesen könnyebb a vízben, ezért számtalan olyan mozdulatot is el lehet végezni, ami a szárazföldön sokkal nehezebb lenne.

hirdetes

Vízi kick-box

A vízben töltött idő a legtöbbek számára az ellazulásról szól, azonban remek alkalmat kínál némi agresszió levezetésére is. A kick-box és más küzdősportok vízi verziója egyre népszerűbbé válik. Az ilyen edzések során a tanoncok nem a levegőbe, hanem a vízbe elhelyezett zsákokat célozzák meg ütéseikkel és rúgásaikkal. A következő oldalon további három remek mozgásforma vár! 

Mozgékony sportok a medencében, amik túlmutatnak az úszáson

Állószörfözés (Paddleboarding)

Az állószörfözés természetesen alapjáraton is egy vízi sport, azonban teljesen más, amikor az ember nem nyílt vízen, hanem egy medencében végzi. A medencés állószörfözés során a szörfdeszkákat a kikötik medencében, hogy egy helyben maradjanak. Ezeken aztán lehet evezni, jógázni, vagy akár ugró gyakorlatokat is végezni. Egy-egy rossz lépés pedig nem okoz majd igazi baleseteket, egy látványos csobbanáson kívül!

Vízi kiképzőtábor

Akárcsak a szárazföldi verziók esetén, a vízi kiképzőtáborok között is találunk olyanokat, amelyek kellékes vagy saját testsúlyos ellenállás-gyakorlatokra épülnek. Persze a csapatmunka itt is jelen van, valójában ez adja az egész élvezetének nagy részét. A kiképzőtáborok vízi verziója ráadásul minden korosztály és képességi szint számára ideális.

hirdetes

Víz alatti futás és kerékpározás

Imádod a szobabiciklizés (spinning) lendületét, de valami újdonságra vágysz? Sok nagyobb vízi létesítmény és üdülőhely kínál víz alatti futópadokat és kerékpárokat, ráadásul ezek általában egy-egy szervezett fitneszprogram keretei között is igénybe vehetők, ahol az edzők segítenek az ismerős, mégis szokatlan elhelyezkedésű gépek leghatékonyabb használatában. Mivel a vízben való mozgás sokkal több erőfeszítést igényel, mint a szárazföldön (hiszen a víz sokkal sűrűbb, mint a levegő), mindkét szerkezet lényegesen nagyobb kihívást jelent majd az ízületek megterhelése nélkül!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra