Miért vagyok állandóan fáradt? A krónikus fáradtság lehetséges okai

Miért vagyok állandóan fáradt? A krónikus fáradtság lehetséges okai

hirdetes

Állandóan fáradtnak érzed magadat? Hidd el sokan küzdenek ezzel a problémával. Valószínűleg ezt annak a jeleként értékeled, hogy túl sok mindent csinálsz. De nem! A legvalószínűbb válasz éppen az ellenkezője.

Krónikus fáradtság

3 azonnali változtatás


Három kulcsfontosságú életmódbeli változás, ami érezhető javulást eredményez az energiaszintedben:


1. Amit megeszel

Az, hogy állandóan koffeinért és édességért nyúlunk, amint fáradtságot érzünk, hamar visszaüt, hiszen a hirtelen vércukorban előidézett változást gyors visszaesés követi. Ehelyett az egészséges, és kiegyensúlyozott diéta lehet a megoldás, gyümölccsel, zöldségekkel, sovány húsokkal. A megfelelő étrend ráadásul a megfelelő testsúly megtartásában is segít, márpedig a túlsúly a kimerültség egyik fő oka lehet.


2. Mennyit alszol

Erre azért számítani lehetett, ugye? Sokan keveset alszanak, ha Te is, akkor az alkoholt és a koffeint mindenképpen kerüld a lefekvésed időpontjában, és kapcsold le a TV-t is, megteremtve a nyugodt, csendes környezetet, ami a jó alváshoz szükséges.


3. Mennyit mozogsz 

És ez a legfontosabb. A legjobb recept ugyanis a jó kis kimerültség leküzdésére, a rendszeres, aktív testmozgás. Legalább 3 órával a lefekvés előtt be kell fejezned az edzést, hogy testednek ideje legyen lenyugodni. A testmozgás ugyanis energiát ad - legalább heti négy alkalommal 40 perces testmozgás az ideális.

hirdetes


Lehet, hogy más van a fáradtság hátterében?

 

A leggyakoribb oka az állandó fáradtságnak, tehát fentiekben keresendő. Ha azonban ezek kezelése, nem vezet eredményre:

  • Vérszegénység: Ezt elég egyszerű ellenőriztetni, és sokszor ez az oka a fáradtságnak. Sok esetben a nőket érintő problémáról van szó, főleg akik erős menstruációval küzdenek. A vasban gazdag diéta, ami húsban és sötétzöld, leveles zöldségekben gazdag étrendet jelent, vagy ha krónikus vashiánnyal küzdesz, akkor étrend kiegészítők szedésével pótolható a hiány.
  • Az alapvető nyomelemek hiánya, mint amilyen a kálium. Ez is könnyen ellenőrizhető vérvizsgálattal.
  • Pajzsmirigy problémák: A pajzsmirigy túlzott illetve alulműködése is okozhat kimerültséget.
  • Diabétesz. A nem kezelt diabéteszes betegek egész egyszerűen nem érzik fittnek magukat. Ha elhomályosuló látás és rendszeres vizelés árnyékolja be a napjaidat, mindenképpen vértesztet kell végeztetni.
  • Depresszió. Ha a kimerültségérzésed szomorúsággal és étvágyvesztéssel is jár, és már nem leled örömedet a régi kedvteléseidben, talán depresszióval küzdesz.
  • Alvási problémák. ha sosem érzed magadat kipihentnek, és semmi nem javít ezen, érdemes egy alvástesztet végeztetned egy rendelőben, különösen, ha horkolsz. A horkolás lehet a része is, ami egész egyszerűen leállítja a légzést több alkalommal is az éjszaka folyamán. Erre megtalálható a megfelelő terápia.
  • Nem diagnosztizált szívbetegség. A fáradtság sajnos szívbetegség jele is lehet, különösen a nőknél. Ha gondot okoznak azok a gyakorlatok, amelyeket régen minden gond nélkül végigcsináltál, vagy egyre rosszabbul érzed magadat, amikor sportolsz, lehet ennek az előjele is. Ha erre gyanakszol, azonnal keress fel egy orvost.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Flabélos

OTO FLABéLOS (FL-3000) (Gyártói információ)   Professzionális TTV (teljes test... Tovább

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 229

Átlagos értékelés: 5.0