notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kókuszolajjal az egészséges táplálkozásért

A nyári alak érdekében KÖTELEZŐ de egyszerű szabály: Válts kókuszolajra!

VitalZone
hirdetes

Az egészséges táplálkozással és az életmódváltással gyakran egy lapon szerepel a különböző zsiradékok, olajok elhagyása a táplálkozásból is. Ez azonban gyakran talán még nehezebb, mint az édességek és nassolni valók mellőzése – hiszen a tápláló, laktató ételre még a diéta és az egészséges táplálkozás során is vágyunk… A kókuszolaj azonban megoldást nyújt erre!

Kókuszolajjal főzni az egészséges étrendért

De mi is az a kókuszolaj?

A kókuszolaj, vagy kókuszzsír neve egyértelműen mutatja eredetét is: a kókuszolaj a kókuszpálma csonthéjas termésének táplálószövetéből, azaz a kókuszból, hideg eljárással kisajtolt zsiradék.

 

Ez a zsiradék egy színtelen, alapvetően kókuszillatú olaj, amelynek felhasználása a szépségipartól kezdve, a gyógyszeriparig szinte végtelen, beleértve a háztartást is, ahol a főzésben lehet nagy segítségünkre. Feldolgozása során gyakran a kókuszillatot is kivonják belőle, így minden ételt elkészíthetünk vele amihez bármi féle zsiradékra van szükség.

 

 

De miért jobb a kókuszolaj vagy kókuszzsír, mint az egyéb állati vagy növényi eredetű zsiradékok?

A kókuszolaj az egészséges étrend egyik kincse, hiszen teljes értékű zsiradékként bármilyen ételt elkészíthetsz vele – anélkül, hogy a zsíros ételek kellemetlen mellékhatásaival kellene megküzdened. A kókuszolaj és a kókuszzsír ugyanis a bélből könnyen felszívódik, így még azoknak is előszeretettel ajánlják, akik zsírfelszívódási zavarban szenvednek! Ezen kívül a kókuszolaj 45-50%-ban tartalmaz laurinsavat, és 13-20%-ban mirisztinsavat. Laurinsav tartalmának köszönheti antibakteriális hatását, éppen ezért használják fel más területeken is, mint a bőrápolás és a gyógyszeripar.

hirdetes

 

 

A kókuszolaj szerepe a fogyókúrában

hirdetes

A kókuszolaj nem csak sokkal egészségesebb amiatt, hogy könnyen felszívódik bélrendszerünkben, de a fogyókúra, diéta idején is nagyszerű szolgálatot tesz. Furcsa összefüggés: zsírok és fogyás együtt… Pedig így van, hiszen a kókuszolaj segíti a felszívódási zavarok megszüntetését, így az ásványi anyagok gyorsabban és könnyebben szívódnak fel szervezetedben.

A zsírsavak a kókuszolaj esetében nem rakódnak le, hiszen már közvetlenül a bélrendszerből felszívódnak! 



Én a leírtakon felül egyéb pozitív hatásait is érzetem, amikor átáltam rá. Jobban bírtam az edzést és jóval könnyebben ébredtem reggelente! Ha fogyni akarsz és mind ezt egészségesen szeretnéd tenni, akkor alapvetésként jegyezd meg: Kókuszolaj! Na és az sem mindegy, hogy melyik márkát választod, hiszen tisztasága és állaga egyáltalán nem mindegy! Sok kísérletezés után állíthatom, hogy az alábbi képen szereplő termék legjobb a piacon: 

 

Jóllakottság, finom ételek és fogyás egyben!

Igen, lehetséges! A kókuszolajjal ugyanis bármilyen ételt elkészíthetsz, amihez zsiradék kell, és a végeredmény kimondottan finom! Én most már lassan egy éve csak ezt használom, és a más eredetű zsiradékokat egyenesen büdösnek érzem.

 

Nem kell hát továbbra is lemondanod mindenről ami tartalmaz zsiradékot ahhoz, hogy egészségesen táplálkozz vagy éppen fogyókúrázz. A kókuszolaj nem csak nem árt, de kimondottan használ!

 

Számomra a legmegbízhatóbb termék a fenti képen látható kókuszolaj, amely elérhető áron kínál megoldást neked is az egészséges ételek elkészítésére. A Terra Herba egy olyan megbízható forgalmazó, akit bárkinek szívből tudok ajánlani, ez a termékük pedig az egyik kedvencem!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Még az édes is sós Válasszuk a csökkentett sótartalmú élelmiszereket!

2019-06-25

Még az édes is sós Válasszuk a csökkentett sótartalmú élelmiszereket!

Budapest, 2019. június xx. – A sótlan ételeket ízetlennek tartjuk, sokunk kezében pedig már az első falat előtt ott a sószóró – derült ki a Kométa Mindennapok felmérésből*.

Bélrendszeri problémák kiváltó okai: Stressz és helytelen táplálkozás!

2019-06-24

Bélrendszeri problémák kiváltó okai: Stressz és helytelen táplálkozás!

Nagyon fontos oda figyelni a helyes étrendre! Nem győzöm hangsúlyozni a tudatos táplálkozást! Fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű zöld zöldség fogyasztása.

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
311 403
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 435 790
Közösség

Szótár

Kakukkfű

Latin neve: Thymus serpyllum   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 154

Átlagos értékelés: 5.0