notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Koffein a nassokban? És még…

Koffein a nassokban? És még…

hirdetes

Munkával túlterhelve, kevés alvással, egyre több ember fordul a koffeinhez egy kis plusz lendületért, mint valaha. Ez nem is baj: egyénileg különbözőek az igények, de napi kb. 250-400 mg koffein (ami 2-4 adag kávénak felel meg) ébren tartja az agyat, javítja a koncentrációt, enyhíti a stresszt. 

Koffein a nassokban? És még…

Olyannyira jótékony hatású, hogy a hosszabb élettel is összefüggésbe hozzák a koffeinfogyasztást – persze nem mindegy, milyen forrásból. A kávé, a tea és az étcsokoládé mind értékes és természetes forrásai a koffeinnek. A szénsavas üdítőkről ez már nem mondható el…

 

Jobb, ha ismerjük az arányokat és a határokat. Átlagosan elmondható, hogy míg egy csésze kávé 100 mg-ot, egy csésze fekete tea 50 mg-ot, addig ugyanennyi zöld tea csak 30 mg-ot tartalmaz koffeinből. Ha túllépjük napi limitünket, mellékhatásokra számíthatunk, köztük kiszáradásra, alvás zavarokra, szorongásra, gyomoridegességre, fejfájásra, ezen kívül a túl sok stimuláció problémákat okozhat a terhesség alatt is.

 

Oda kell figyelnünk, hogy mennyi koffein jut a szervezetünkbe, de ez nem is olyan egyszerű. Nem is gondolnánk, milyen élelmiszerekben és egyebekben találhatunk még koffeint. Vessünk egy pillantást a következő listára: az 5 meglepő ételre, melyekben koffein van. Reméljük, segíteni fog, hogy a koffeinfogyasztásod kontroll alatt tarthasd. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Koffein a nassokban? És még…

Csokoládé

Lehet, hogy te csak a édességigényedet szeretnéd kielégíteni, de kaphatsz közben egy löket koffeint is, anélkül, hogy tudnál róla. Minél sötétebb a csoki, annál több koffeint tartalmaz. Pl. 100 g étcsokiban 43 mg koffein van, a tejcsokoládéban pedig 14 mg 100 grammonként.

 

Koffeinmentes kávé

Igen, valóban: van koffein egy csésze koffeinmentes kávéban is. Tulajdonképpen akár 15-20 mg koffein is lehet egy adagban, ezért kell óvatosan kortyolgatnod, ha napi több csészét tervezel. Ha biztos akarsz lenni benne, hogy az italban, amit rendelsz, nincs koffein, válassz a gyógyteák közül.

hirdetes

 

Fájdalomcsillapítók

Ha fejfájástól vagy menstruációs görcsöktől szenvedsz, vedd kicsit jobban szemügyre a fájdalomcsillapítód, mert tekintélyes mennyiségű koffeint találhatsz minden pirulában. A legtöbb márka tablettánként 60-65 mg koffeint tartalmaz. Ha azt tervezed, hogy a fájdalomcsillapító mellett pár csésze kávét is elfogyasztasz, vigyázz, nehogy túladagold, inkább olvasd el a címkét először.

 

Koffein a nassokban? És még…

Protein szeletek

A fehérje szeleteket általában egy kalap alá veszik a többi snack-kel, de vigyázat, ez az egészséges nasi jó sok koffeinnel lehet megpakolva. Anélkül, hogy észrevennéd, jó adag koffeint vehetsz magadhoz egy kis szelettel. Ha az energia szót látod a csomagoláson, már gyanakodhatsz. Márkától függően akár 50 mg koffeint is találhatsz benne szeletenként.

 

Fogyasztó tabletták

Bár a koffein közvetlenül nem okoz súlyvesztést, mégis sok fogyasztószer gyártó teszi bele a termékébe. Néhány típusban akár 300 mg koffein is lehet. Lehetséges, hogy a stimuláció több mozgásra sarkall és így több kalória ég el, de a túl sok koffein szívproblémákat, álmatlanságot és idegességet eredményezhet. Legyünk hát óvatosak vele!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

Éhezés és elhízás

2019-11-11

Éhezés és elhízás

Az ember azt hinné hogy elhízott emberek sosem éheznek, és mindig jól lakottak. Nos nem! A szervezet generálja és gondoskodik arról hogy ez ne így legyen

Mik az ásványi anyagok?

2019-11-10

Mik az ásványi anyagok?

Mindig olvassuk, hogy különböző ételekben mennyi vitamin és ásványi anyag van, de tudod is, hogy mik azok az ásványi anyagok? Íme, egy rövid bemutatás

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

2019-11-07

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

Mentális jólétünk nagymértékben függ attól, milyen szokásokat követünk mindennapjainkban. Gondoltunk volna, hogy legfőbb ellenségeink a rossz szokásaink? A következőkben bemutatjuk, hogy melyek ezek a rossz szokások

Egészséges életmód 8 alapelve

2019-11-07

Egészséges életmód 8 alapelve

Ahhoz, hogy hosszú, boldog életet élhessünk fontos, hogy az odafigyeljünk az egészségünk megőrzésére is. A következő cikkben elmondjuk nektek a nagy titkot, mégpedig azt, hogyan élhetsz egészséges életmódot te is könnyedén, 8 alapelv fog neked segíteni egészséged megőrzésében

Alvási zavarok - csökkent reakcióidő, rosszabb közérzet

2019-11-06

Alvási zavarok - csökkent reakcióidő, rosszabb közérzet

A kevéssé pihentető alvás mindig leveszi a maga vámját, életkortól függetlenül. Az alvási zavarok kimerültséghez, csökkent reakcióidőhöz, rosszabb közérzethez, és memóriagyengüléshez vezethetnek. De a diabétesz, magas vérnyomás és szívbetegségek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

GI-diéta

Dietetikusunkkal egyetértve mindig fontosnak tartottam a fogyás folyamatában a GI - szerepét.... Tovább

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 155

Átlagos értékelés: 5.0