Koffein a nassokban? És még…

Koffein a nassokban? És még…

hirdetes

Munkával túlterhelve, kevés alvással, egyre több ember fordul a koffeinhez egy kis plusz lendületért, mint valaha. Ez nem is baj: egyénileg különbözőek az igények, de napi kb. 250-400 mg koffein (ami 2-4 adag kávénak felel meg) ébren tartja az agyat, javítja a koncentrációt, enyhíti a stresszt. 

Koffein a nassokban? És még…

Olyannyira jótékony hatású, hogy a hosszabb élettel is összefüggésbe hozzák a koffeinfogyasztást – persze nem mindegy, milyen forrásból. A kávé, a tea és az étcsokoládé mind értékes és természetes forrásai a koffeinnek. A szénsavas üdítőkről ez már nem mondható el…

 

Jobb, ha ismerjük az arányokat és a határokat. Átlagosan elmondható, hogy míg egy csésze kávé 100 mg-ot, egy csésze fekete tea 50 mg-ot, addig ugyanennyi zöld tea csak 30 mg-ot tartalmaz koffeinből. Ha túllépjük napi limitünket, mellékhatásokra számíthatunk, köztük kiszáradásra, alvás zavarokra, szorongásra, gyomoridegességre, fejfájásra, ezen kívül a túl sok stimuláció problémákat okozhat a terhesség alatt is.

 

Oda kell figyelnünk, hogy mennyi koffein jut a szervezetünkbe, de ez nem is olyan egyszerű. Nem is gondolnánk, milyen élelmiszerekben és egyebekben találhatunk még koffeint. Vessünk egy pillantást a következő listára: az 5 meglepő ételre, melyekben koffein van. Reméljük, segíteni fog, hogy a koffeinfogyasztásod kontroll alatt tarthasd. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Koffein a nassokban? És még…

Csokoládé

Lehet, hogy te csak a édességigényedet szeretnéd kielégíteni, de kaphatsz közben egy löket koffeint is, anélkül, hogy tudnál róla. Minél sötétebb a csoki, annál több koffeint tartalmaz. Pl. 100 g étcsokiban 43 mg koffein van, a tejcsokoládéban pedig 14 mg 100 grammonként.

 

Koffeinmentes kávé

Igen, valóban: van koffein egy csésze koffeinmentes kávéban is. Tulajdonképpen akár 15-20 mg koffein is lehet egy adagban, ezért kell óvatosan kortyolgatnod, ha napi több csészét tervezel. Ha biztos akarsz lenni benne, hogy az italban, amit rendelsz, nincs koffein, válassz a gyógyteák közül.

 

Fájdalomcsillapítók

Ha fejfájástól vagy menstruációs görcsöktől szenvedsz, vedd kicsit jobban szemügyre a fájdalomcsillapítód, mert tekintélyes mennyiségű koffeint találhatsz minden pirulában. A legtöbb márka tablettánként 60-65 mg koffeint tartalmaz. Ha azt tervezed, hogy a fájdalomcsillapító mellett pár csésze kávét is elfogyasztasz, vigyázz, nehogy túladagold, inkább olvasd el a címkét először.

 

Koffein a nassokban? És még…

Protein szeletek

A fehérje szeleteket általában egy kalap alá veszik a többi snack-kel, de vigyázat, ez az egészséges nasi jó sok koffeinnel lehet megpakolva. Anélkül, hogy észrevennéd, jó adag koffeint vehetsz magadhoz egy kis szelettel. Ha az energia szót látod a csomagoláson, már gyanakodhatsz. Márkától függően akár 50 mg koffeint is találhatsz benne szeletenként.

 

Fogyasztó tabletták

Bár a koffein közvetlenül nem okoz súlyvesztést, mégis sok fogyasztószer gyártó teszi bele a termékébe. Néhány típusban akár 300 mg koffein is lehet. Lehetséges, hogy a stimuláció több mozgásra sarkall és így több kalória ég el, de a túl sok koffein szívproblémákat, álmatlanságot és idegességet eredményezhet. Legyünk hát óvatosak vele!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

2019-05-20

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

Állandó sietség, rohanás, nincs időd ebédelni, csak bekapni pár falatot, és már szaladsz is tovább. Gyakran még az étel alapos megrágása is elmarad, a nagyobb falatokkal viszont nehezebben birkózik meg a gyomor.

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

2019-05-20

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

A rhabdomyolysis a vázizomzat károsodásával, szétesésével, pusztulásával járó megbetegedés, amely az izomzat myoglobin proteinjének a vizeletbe történő kiválasztódásával jár.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

Körte típusú elhízás

A körte típusú elhízás során az alma típusú elhízással szemben nem a hasra, hanem a... Tovább

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 155

Átlagos értékelés: 5.0