notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A kettlebell-edzés előnyei

Nyomós érvek a kettlebell mellett

Sz.F.
hirdetes

Ha szeretnél gyorsan és hatékonyan zsírt égetni, akkor ragadj meg egy gömbsúlyzót! A kettlebellként is ismert edzési kellék több kutatás célpontja is volt már, és nemrégiben bebizonyosodott, hogy a kettlebell az egyik legelőnyösebb gyakorlat, amit a súlycsökkentés érdekében végezhetsz. Persze nem igazán van olyan testmozgás, aminek nincs több előnye is – nézzük, hogy hogyan segíti szervezetedet a gömbsúlyzózás, vagyis a kettlebell-edzés!

Kettlebell-edzés

Időtakarékos testmozgás

Nem mindenkinek van ideje a kardióval és az erőedzésekkel foglalkozni – a kettlebellt nekik találták ki! Persze sokan logikusan azt hihetik, hogy az effajta súlyemelés csupán erősítő hatású, azonban tudományos eredmények is bizonyítják, hogy a kettlebell annyira megdolgoztathatja a szívet, hogy igazi kardiózásnak számít. Mint kiderült, a futópad és a kettlebell hasonló mennyiségű kalóriát égetnek el, ráadásul a súlyzózó tesztalanyok pulzusa magasabb volt, mint a futóké. Ezért is olyan nagyszerű ez a gyakorlat.

 

Zsírégetés felsőfokon

A kardiovaszkuláris gyakorlatok kiválóak a zsírégetésre, különösen a hasi területen. Az erőedzésekről azonban úgy tartják, hogy a leghatékonyabbak erre a célra, hiszen a szervezet még az edzések után is folytatja a zsírtartalékok feldolgozását. Mint ahogy azt már említettük, a kettlebell mindkét területet érinti, így egyszerre a zsírégetésben is segít (az edzést követően is), és a szívet is megdolgoztatja.

 

Energialöketet ad

Habár ellentmondásosan hangzik, az edzés az energiaszint fokozásának egyik legjobb módszere. Egy 2012-es kutatás kiderítette, hogy azok az ülőmunkát végző, de rendszeresen (heti 3x20 perc) edzettek, nagyjából 20%-nyi növekedést észleltek energiaszintjükben, és lényegesen kevesebben érezték kimerültnek magukat. Ezért hát ha legközelebb fáradtnak érzed magad, akkor kapd fel azt a kettlebellt és próbáld 10-20 percig bűvölni. Ha kitartós vagy és jól csinálod, akkor utána garantáltan jobban érzed majd magad! A következő oldalon folytatom! 

 

Kettlebell-edzés

Serkenti a vérkeringést

Egy jó kettlebell edzéssel biztosíthatod a szervezet számára elengedhetetlen keringés megfelelő működését. A rossz keringés kellemetlen, zsibbadó, hideg érzést okozhat a végtagokban, de hosszútávú, súlyos következményei is lehetnek.

 

Eltűntetni a narancsbőrt

Az előbb említett rossz vérkeringés egyik leglátványosabb mellékhatása a narancsbőrként ismert jelenség. Azonban mivel a rendszeres testmozgással javítható a keringés, így a narancsbőr is enyhíthető, bizonyos esetekben pedig akár teljesen el is tűntethető.

hirdetes

 

Rugalmassá tesz

A rugalmasság nem csak a fiatalok és a sportolók számára fontos – életviteltől és kortól függetlenül elengedhetetlen a könnyű és súlyos sérülések elkerülése céljából. Bizonyára itt már mindenki tudja, hogy mi következik – a rendszeres testmozgás segíthet megőrizni ezt a rugalmasságot. Egy jó kettlebell-edzéssel biztosíthatod, hogy izmaid, ínjaid és minden más, hétköznapi mozgásokban használt részed hosszú távon megőrizhesse rugalmasságát.

 

Erősebb csontozat kortól függetlenül

Habár kétségtelen, hogy a genetika is befolyásolja csontozatunkat, valójában életvitelünk is fontos szerepet játszik csontjaink egészségében. Az életvitelhez persze mind az étrend, mind pedig a testmozgás hozzátartozik. Ha van valami, amiért csontjaid igazán hálásak lesznek neked, az a rendszeres fizikai aktivitás, méghozzá az olyan gyakorlatok, amelyek az erősítést célozzák meg. A kettlebell és számos hasonló súlyemelés pontosan ezt biztosítja, megerősítve nem csak a csontokat, hanem a porcokat is. 

 

Erősebb központi izmok

A központi izmok folyamatosan dolgoznak azon, hogy felső- és alsótestünk megfelelően együttműködjenek egymással, és lényegében szinte minden mozdulatunkban besegítenek. Magától értetődő tehát, hogy ez az izomcsoport tökéletes formában kell, hogy legyen. Több kettlebell gyakorlat is alaposan megdolgoztatja ezeket az izmokat (guggolással párosítva még hatékonyabban).

 

Kettlebell-edzés

Magabiztos testtartást ad

Ahogy minden más edzéshez, úgy a kettlebellhez is megfelelő testtartás szükséges. Ezzel biztosítható, hogy a gyakorlatok hatékonyak legyenek, és hogy elkerüld az edzési baleseteket. Külön előny, hogy ha megfelelő fegyelemmel végzed a gyakorlatokat, akkor ez a fegyelem idővel a hétköznapi testtartásodban is megjelenik majd.

hirdetes

 

Mozgékony kiegyensúlyozottság

A kettlebell gyakorlatok jellegükből adódóan folyamatosan változtatják tested súlypontját. Ez nem csak a már fentebb említett rugalmasságot fokozza, de segít kiegyensúlyozottabbá tenni mozgásaidat is. A súlyzózással megerősödő lábizmok, központi izmok, csontok és porcok persze mind hozzájárulnak ehhez az egyensúlyhoz.

 

Funkcionális edzés

A kettlebell funkcionális gyakorlat, ami azt jelenti, hogy előnyei az edzőterem falain kívül is megmutatkoznak. A rendszeres kettlebell-edzésekkel könnyebbé teheted a hétköznapi feladataidat, hiszen ezek a gyakorlatok nem egy-egy izmot, hanem több izomcsoportot is megedzenek egyszerre.

 

Erősíti a hátat

Számos olyan gyakorlat van, ami sokak számára túl nagy megterhelést fektet a hátra. A megfelelően végzett kettlebell-edzés azonban nem rejteget ilyen veszélyeket. A kettlebell-edzések pont, hogy segíthetnek bizonyos fájdalmak (nyak, hát, váll) enyhítésében, ami az izomcsoportok erősödésének köszönhető.

 

Serkenti a méregtelenítést

Az egészséges étrend és rendszeres vízfogyasztás mind elengedhetetlenek ahhoz, hogy a szervezet hatékonyan méregteleníthesse magát. Az igazán jó edzések megizzasztják az embert, a verejték pedig további méreganyagokat üríthet ki testünkből, nem is beszélve a fokozott vérkeringésről, ami ugyancsak fontos ilyen szempontból.

 

Olcsók és bárhol használhatók

A kettlebell súlyzók egyáltalán nem drága kellékek, ráadásul nem kell havonta újat vásárolni belőlük (és tönkretenni sem egyszerű őket). Ha mindez nem lenne elég, lényegében bárhol használhatók a kisebb szobáktól egészen az udvarokig. A gömbsúlyzózáshoz nem kell edzőtermi bérletet váltani

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 379
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 897 114
Közösség

Szótár

Masszázs

A masszázst nagy vonalakban mindenki ismeri, de kevesen tudják róla, hogy valójában mit... Tovább

Zsálya

Latin neve: Salvia officinalis   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 235

Átlagos értékelés: 4.7