Kardió edzés vagy erősítő edzés

hirdetes

Kardió-, vagy erősítő edzés, melyiket válasszam?

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Mikor kell kardió edzés, és mikor kell erősítő edzést végezned? Sasa most minden részletre kitérő választ ad nektek! 

Melyik a jobb, kardió, vagy erősítés?

Kardió edzéseket főleg akkor kell végezni, ha az állóképességedet, a keringési rendszeredet szeretnéd fejleszteni. Erre jó ugyanis. Erősítő edzéseket akkor kell végezni, ha jobb erőnlétet, formásabb testet szeretnél, valamint hatékonyan szeretnél zsírt égetni. Erre jó ugyanis. 

 

A legtöbben mégis kardió edzéseket végeznek azért, hogy zsírt égessenek és nem értik, hogy miért nem lesznek szép formáik. Tudom, hogy a fitneszmodellek posztjainál előszeretettel írják ki, hogy hetente hányszor kardióznak, de valójában nem kardió edzést, hanem aerob edzést végeznek. Oké, a fogalommal nincsenek tisztában, de azzal igen, hogy ha intenzív állóképességi edzést végeznének, akkor elrontanák a testüket. 

hirdetes

 

Mi az, amit ők kardiónak neveznek? Egy óra séta a futópadon? Egy óra taposás? Ez még mindig az aerob kategória. Idő és energiabefektetés tekintetében nem hatékony mozgásforma.

 

Miért végzik akkor mégis? Mert esetükben minden gramm nagyon sokat számít és bőven belefér az idejükbe, hogy egy rendes edzés után még este is lecsattogjanak sétálni egy picit a terembe. 

 

hirdetes

Az aerob edzés elég lassú és időben is elég hosszú ahhoz, hogy képes legyen a tested idővel zsírból is energiát nyerni. Mondjuk, épp ezért kell sokáig végezni, mert jó esetben 40-50 perc elmegy, mire eljutsz oda, hogy ténylegesen elkezdi a zsírraktáraidat használni a test. A következő oldalon még több hasznos információ vár, ott elmondjuk azt is, miért jó az erősítő edzés, lapozz egyet, érdemes! 

 

Szerző: 

Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
edzésmódok edzőterem fitness kalóriabevitel mozgás

Szótár

Hiperhajlító

  A mélyhát-izom, a gerincfeszítő izom edzésére szolgáló eszköz, mely... Tovább

Scott pad

  Olyan kis ülőkével ellátott pad, amely a felkart 45 fokos szögben támasztja... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Legnépszerűbb cikkeink

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.