notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

hirdetes

Ezek az ételek felrázzák az anyagcserédet, felszabadítják a zsírt és a felhalmozódott méreganyagokat is eltávolítják!

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

Úgy érezhetjük, ez túl szép, hogy igaz legyen. De tényleg vannak olyan étkek, amik felgyorsítják a metabolizmust, fokozzák a zsírbontó hormonok termelődését és megszabadítanak a mérgektől, amelyek megnehezítik tested számára a plusz kilók ledobását.

 

De figyelem! Ahhoz, hogy ezek az élelmiszerek kifejtsék csodálatos hatásukat, az egész étrendünkre oda kell figyelnünk. Tehát azt ne várjuk el, hogy ha egész nap gyorskaját ettünk, ez ellensúlyozható néhány kelkáposztalevél elrágcsálásával… De kiegyensúlyozott, teljes értékű táplálkozás mellett megtapasztalhatjuk a zsírégetés itt következő gyöngyszemeinek áldásos hatását!

 

1. Paradicsomlé

Ki gondolta volna, hogy a Bloody Mary zsírégető lehet? Kiderült, hogy a paradicsomlé gyulladáscsökkentő hatású, ami zsugoríthatja a zsírsejteket. Egy tanulmányban (British Journal of Nutrition) túlsúlyos nőket vizsgáltak a kutatók és úgy találták, hogy napi 3 dl paradicsomlé 20 napon át fogyasztva jelentősen csökkentette szisztémás gyulladásukat.

 

2. Leveles kel

A zöldségek királya nem csak a Föld egyik legtápanyagdúsabb eledele, de az étvágyat is csökkenti és kitakarítja a méreganyagokat a szervezetből. 4 csésze kel (amennyit egy salátához fogyasztanánk) 10 g rostot tartalmaz és 48 órára felpörgeti a máj méregtelenítő munkáját.  A tisztább test kevésbé sóvárog a cukor és a zsírban sült ételek után, melyek a zsírsejtjeink legnagyobb szövetségesei. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

3. Kurkuma

Ez a sárga fűszer nemcsak a test krónikus gyulladását csökkenti, hanem a zsírsejtekben lévő gyulladást is. Így igaz, a zsírsejtek gyulladásba jönnek! A Tufts University egyik tanulmányában azok az egerek, melyek kurkumint (a kurkuma egyik aktív pigmentje) kaptak, kevésbé nőtt a testsúlyuk és a kisebb lett a testzsír százalékuk.

 

4. Lazac

Kockás hasat ugyan nem érhetünk el evéssel, de a hasi zsírtól megszabadulhatunk, ha rendszeresen lazacot fogyasztunk. A lazacban lévő omega-3 zsírsavak javítják az inzulinérzékenységet, ami lemérhető a derékbőségünk csökkenésén. A vad lazac a pajzsmirigy hormonjait is aktiválja, melyek az anyagcsere gyorsaságáért felelősek.

 

5. Avokádó

Az avokádóban lévő sokat rágalmazott zsír tulajdonképpen hatékony zsírégető: serkenti a zsírégető hormonokat, megakadályozza a zsír elraktározódását és megvédi a sejteket a károsodástól. Tipp: egy fél avokádó reggelire paradicsommal és sóval ideális indítás!

 

6. Brazil dió

Igazi zsírégető! A brazil dió ösztönzi a pajzsmirigy hormonok termelődését, ezáltal felturbózza az anyagcserét. Képes megkötni a toxinokat is, így azok nem tárolódnak tovább a zsírsejtekben, hozzájárulva a cellulitiszhez.

hirdetes

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

7. Kókuszzsír

Nem minden zsír egyforma! A kókuszzsír gazdag közepes láncú trigliceridekben, amit a testünk jobban szeret energiaként felhasználni, mint zsírként raktározni. Egy amerikai tanulmány vizsgálata szerint 16 hét alatt nagyobb mértékű hasi zsírvesztést lehet vele elérni, mint az olívaolaj használatával. Ez nem azt jelenti, hogy okosabb lemondani az olívaolajról: sütéshez-főzéshez jobb a kókuszzsír, salátákra pedig inkább olívaolaj való.

 

8. Fahéj

Ez az aromás fűszer elősegíti a glükóz gyorsabb bejutását a sejtekbe, növeli az inzulin hatását, tehát a vércukorszint kiegyensúlyozottabbá válik. A felfúvódás megelőzésére is kiváló. Napi ¼ teáskanálnyi fahéj hatását már érezni fogjuk. Használjuk minél gyakrabban gyümölcssalátára szórva vagy turmixokban és kevésbé az agyoncukrozott fahéjas csiga formájában.

 

9. Kávé

Nem véletlenül rajongunk a mindennapi csésze kávénkért! A kávé stimulálja az adrenalintermelést, ami zsírégetésre ösztönzi a szervezetünket. Ha edzés előtt 20 perccel kávézol, az teljesítménynövelőként hat, intenzívebben tudsz sportolni. Fontos, hogy a kávé ne koffeinmentes legyen és tej nélkül igyuk, mivel az csökkenti a zsírégető hatását. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

 Segíthet a fogyásban a háziorvos?

2019-10-17

Segíthet a fogyásban a háziorvos?

Vajon  miért nem segítenek az ilyen-olyan rövidtávú diéták? Ha tartós súlycsökkenést akar elérni, kérje háziorvosa segítségét, aki olyan kezelést ajánl majd, amely megkönnyítheti és ezáltal sokkal eredményesebbé teheti a fogyókúrát. Az alábbiakban Dr. Torzsa Péter háziorvos nyilatkozik erről a megoldásról

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

2019-10-11

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

A hízás hátterében sok esetben valamilyen hormonális probléma áll.

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

2019-10-03

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

A balti-tengeri étrend csökkenti az elhízás és a gyulladások kockázatát – derült ki a Helsinki Egyetem kutatásából.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

BMI

Az, hogy valaki túlsúlyos vagy elhízott, a BMI (body mass index vagy testtömeg-index)... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 217

Átlagos értékelés: 4.7