notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

hirdetes

Ezek az ételek felrázzák az anyagcserédet, felszabadítják a zsírt és a felhalmozódott méreganyagokat is eltávolítják!

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

Úgy érezhetjük, ez túl szép, hogy igaz legyen. De tényleg vannak olyan étkek, amik felgyorsítják a metabolizmust, fokozzák a zsírbontó hormonok termelődését és megszabadítanak a mérgektől, amelyek megnehezítik tested számára a plusz kilók ledobását.

 

De figyelem! Ahhoz, hogy ezek az élelmiszerek kifejtsék csodálatos hatásukat, az egész étrendünkre oda kell figyelnünk. Tehát azt ne várjuk el, hogy ha egész nap gyorskaját ettünk, ez ellensúlyozható néhány kelkáposztalevél elrágcsálásával… De kiegyensúlyozott, teljes értékű táplálkozás mellett megtapasztalhatjuk a zsírégetés itt következő gyöngyszemeinek áldásos hatását!

 

1. Paradicsomlé

Ki gondolta volna, hogy a Bloody Mary zsírégető lehet? Kiderült, hogy a paradicsomlé gyulladáscsökkentő hatású, ami zsugoríthatja a zsírsejteket. Egy tanulmányban (British Journal of Nutrition) túlsúlyos nőket vizsgáltak a kutatók és úgy találták, hogy napi 3 dl paradicsomlé 20 napon át fogyasztva jelentősen csökkentette szisztémás gyulladásukat.

 

2. Leveles kel

A zöldségek királya nem csak a Föld egyik legtápanyagdúsabb eledele, de az étvágyat is csökkenti és kitakarítja a méreganyagokat a szervezetből. 4 csésze kel (amennyit egy salátához fogyasztanánk) 10 g rostot tartalmaz és 48 órára felpörgeti a máj méregtelenítő munkáját.  A tisztább test kevésbé sóvárog a cukor és a zsírban sült ételek után, melyek a zsírsejtjeink legnagyobb szövetségesei. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

3. Kurkuma

Ez a sárga fűszer nemcsak a test krónikus gyulladását csökkenti, hanem a zsírsejtekben lévő gyulladást is. Így igaz, a zsírsejtek gyulladásba jönnek! A Tufts University egyik tanulmányában azok az egerek, melyek kurkumint (a kurkuma egyik aktív pigmentje) kaptak, kevésbé nőtt a testsúlyuk és a kisebb lett a testzsír százalékuk.

 

4. Lazac

Kockás hasat ugyan nem érhetünk el evéssel, de a hasi zsírtól megszabadulhatunk, ha rendszeresen lazacot fogyasztunk. A lazacban lévő omega-3 zsírsavak javítják az inzulinérzékenységet, ami lemérhető a derékbőségünk csökkenésén. A vad lazac a pajzsmirigy hormonjait is aktiválja, melyek az anyagcsere gyorsaságáért felelősek.

 

5. Avokádó

Az avokádóban lévő sokat rágalmazott zsír tulajdonképpen hatékony zsírégető: serkenti a zsírégető hormonokat, megakadályozza a zsír elraktározódását és megvédi a sejteket a károsodástól. Tipp: egy fél avokádó reggelire paradicsommal és sóval ideális indítás!

 

6. Brazil dió

Igazi zsírégető! A brazil dió ösztönzi a pajzsmirigy hormonok termelődését, ezáltal felturbózza az anyagcserét. Képes megkötni a toxinokat is, így azok nem tárolódnak tovább a zsírsejtekben, hozzájárulva a cellulitiszhez.

hirdetes

9 élelmiszer, ami égeti a kalóriákat

7. Kókuszzsír

Nem minden zsír egyforma! A kókuszzsír gazdag közepes láncú trigliceridekben, amit a testünk jobban szeret energiaként felhasználni, mint zsírként raktározni. Egy amerikai tanulmány vizsgálata szerint 16 hét alatt nagyobb mértékű hasi zsírvesztést lehet vele elérni, mint az olívaolaj használatával. Ez nem azt jelenti, hogy okosabb lemondani az olívaolajról: sütéshez-főzéshez jobb a kókuszzsír, salátákra pedig inkább olívaolaj való.

 

8. Fahéj

Ez az aromás fűszer elősegíti a glükóz gyorsabb bejutását a sejtekbe, növeli az inzulin hatását, tehát a vércukorszint kiegyensúlyozottabbá válik. A felfúvódás megelőzésére is kiváló. Napi ¼ teáskanálnyi fahéj hatását már érezni fogjuk. Használjuk minél gyakrabban gyümölcssalátára szórva vagy turmixokban és kevésbé az agyoncukrozott fahéjas csiga formájában.

 

9. Kávé

Nem véletlenül rajongunk a mindennapi csésze kávénkért! A kávé stimulálja az adrenalintermelést, ami zsírégetésre ösztönzi a szervezetünket. Ha edzés előtt 20 perccel kávézol, az teljesítménynövelőként hat, intenzívebben tudsz sportolni. Fontos, hogy a kávé ne koffeinmentes legyen és tej nélkül igyuk, mivel az csökkenti a zsírégető hatását. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

2019-07-15

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben. Mindezzel azonban csak a céljaink ellenkezőjét érjük el. Mutatjuk, hogy ezzel szemben mi a hatékony fogyás és alakformálás egészséges receptje.

A békalencse bámulatos átváltozása

2019-07-15

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

2019-07-12

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

2019-07-10

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Itt a nyár, a zöldségek, a gyümölcsök szezonja. Ezek a táplálékok bőségesen tartalmaznak élelmi rostokat, amelyek fontos összetevői étrendünknek, és a súlykontrollban is jelentős szerepet játszanak.

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

2019-06-25

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

London, 2019. június 24., hétfő (MTI) - A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Ízületi mozgékonyság

  Azon motoros képesség, amely lehetővé teszi, hogy valamely mozgást nagy... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 217

Átlagos értékelés: 4.7