notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Gyerekkori alakformálás, erre kell odafigyelned!

Alakformálás gyerekkorban

Hámori Blanka
hirdetes

Sok édesanya fejében megfogan az a kérdés, hogy duci-e a gyerek vagy nem, és ha igen, akkor mit is tegyen. A most következő cikkben elmondunk mindent, amit tudni érdemes a gyerekkori alakformálásról, fogyásról, mindenről, amit tudnotok kell.

Erre kell vigyáznod gyerekkori alakformálás során!

 

Azt tudjuk, hogy amint édesanyává válunk, szinte „megduplázódik” az életünk: kétszer annyi időre és energiára van szükségünk, több a gond és több az öröm is. : ) Nem véletlen tehát, hogy az édesanyák az alakformálás témakörében is plusz feladatokat kapnak: ha egy anyukában megfogan a gondolat, hogy túl duci a gyereke, éppúgy (vagy még inkább) rögeszméjévé válhat az fogyás, mint a saját alakjával kapcsolatos esetleges aggodalmai. (Más esetben pont azért aggódik az anya, mert neki soha nem volt súly-problémája.) Ennek pedig nem tesznek jót az ismerősök megjegyzései: „De kis husi ez a gyerek!”

 

Ebben a bejegyzésben azokhoz az anyukákhoz szólnék, akiket ez a probléma jelenleg érint, és nincs ötletük, hogyan kezeljék a helyzetet! Már most az elején hangsúlyoznám, hogy a témát csakis a gyermek egészsége és jó közérzete szempontjából közelítem meg, és nem esztétikai szempontból! Anyukaként nem tartanám helyesnek, ha valaki a pici gyerekére erőltetné a társadalom vagy önmaga elvárásait a külsővel kapcsolatban, hiszen ez kifejezetten káros. A gyermek egészséges fejlődéséért viszont mindenképpen elsősorban a szülők a felelősek, és egy jelentkező súlyproblémát szőnyeg alá söpörni nem helyes.


Azt az elején le kell szögezni, hogy amennyiben a gyerekorvos vagy védőnő megerősít bennünket abban a véleményünkben, hogy a picinél súlyprobléma lépett fel, és változtatni kell, semmiképp ne a magazinokban összeolvasott „a női alakformálás titkai” típusú tudásunkra támaszkodjunk! Minden életkornak megvannak a maga sajátosságai, ezeket kell figyelembe venni, és a legnagyobb szeretettel, türelmesen terelgetni a picit a helyes útra.

 

Erre kell vigyáznod gyerekkori alakformálás során!

 

A csecsemőkorban lévő gyerek alakja még annyira „uniformis”, hogy viszonylag ritkán jut eszébe az anyáknak, hogy azt esetleg formálni kellene, amire nagyon ritkán is van szükség szerencsére. Ebben a korban bőségesen elég, ha a picit optimálisan (ezeket ugye a védőnő elmondja az újdonsült anyukának) tápláljuk, és megpróbáljuk maximálisan biztosítani a nyugalmát – és a saját nyugalmunkat! Kisgyermekkorban már más a helyzet: ekkor már érdemes tudatosan odafigyelni, hogy a pici ne egye túl magát, és eleget mozogjon – és hogy korának, magasságának és nemének megfelelő súllyal rendelkezzen.

hirdetes

 

A kisgyermekkor kifejezetten meghatározó a későbbi testsúly szempontjából:


- először is azért, mert a szervezetünk zsírsejtjeinek száma az 1.-4. évben szaporodhatnak, amivel a későbbi hízékonyságot megalapozhatjuk.

hirdetes
- másrészt azért, mert a szakemberek szerint az 1.-4. életévünkben sajátítjuk el a különböző főbb viselkedésmintákat, amiket aztán egy életen át hordozunk magukban. Ezért nem mindegy, hogy szülőként milyen példát mutatunk a gyerekünknek: mennyi nasi fér bele egy nap, milyen rendszeres az étkezés, mennyi zöldséget eszünk, póttevékenység-e az étkezés, elfogadott-e a súlyos elhízás, mindennapjaink része-e a sport, stb. Az elhízott gyerekek 70 százalékának túlsúlyosak a szülei is – ez viszont a fent leírt megtanult életmódnak köszönhető, és nem a genetikának!! (Az öröklött túlsúly, és a hormonoknak köszönhető elhízás valójában elenyésző, attól függetlenül, hogy sok kövér ember ezekre hivatkozik!)

 

Erre kell vigyáznod gyerekkori alakformálás során!

 

(Kis kitérő: sok nő, aki a gyerekvállalás előtt elfogadta magát túlsúlyosnak, és büszkén hirdette a „telt nők is dögösek”-szlogent, pont a fent leírtak hatására változtatnak mégis az életmódjukon a szülés után! Nagyon helyesen, teszem hozzá, ugyanis a gyerekkel új perspektíva nyílik meg az életünkben, és immár nem az lesz a kérdés, hogy szép-e a divatos, elfogadható-e a nem divatos, a kockás a szebb vagy a hurkás… hanem egyetlen, lényeges kérdés jelenik meg: mi a helyes? Mi az egészséges, ami minden szempontból jó (nekem is és a gyerekemnek is?) És azt hiszem, hogy erre egyértelmű a válasz. Mert még magunkkal csak-csak elhitethetjük, hogy a remegő háj is szép és kívánatos tud lenni, de a duci gyerekünk erre az elméletre nem lesz vevő, mikor  konstatálja, hogy mindig ő fullad ki először egy jó kis fogócska során…)


Ha tehát egyértelmű, hogy a kisgyermeknek életmódváltásra van szüksége, akkor az ő életkorának megfelelő változtatásokról gondoskodjunk. A gyerekorvos segít az esetleges diéta kialakításában, mely soha nem lehet drasztikus! A fejlődéshez (izmok, csontok, ízületek) minden szükséges tápanyagot kellő mennyiségben kell megadni a szervezetnek. Jobb egy picit elhízott gyerek, mint egy hiányt szenvedő szervezet, melynek egy szakszerűtlen diétával nem biztosítottuk a fejlődést! A duci gyerek esetében első lépésként (és lehet, hogy már ez elég lesz!) mérsékeljük a csokikat, chipseket, elvétve venni a Happy Mealt, és kiiktatni a cukros üdítőket. No és legfőképpen: mozgás, mozgás, mozgás!!!

 

Ebben a korban a gyerekek csodásak, mindenre nyitottak, és ha megtaláljuk a kicsinek igazán tetsző mozgásformát, azzal örökre garantálhatjuk neki az egészséges, harmonikus testet! FONTOS!!! hogy ebben az életkorban nem szabad az erősítő jellegű edzésekkel kísérletezni, sem a csontrendszer, sem az izomzat nem fog pozitívan reagálni! Ebben a korban az állóképesség fejlesztése (a tapasztalatok szerint a test állóképességének alapjait a 14. kor végéig tesszük le.) és a koordináció kerüljön előtérbe. Kisgyermeknél fontos a kortársak között töltött idő, rendkívül jól fejlesztenek és szórakoztatnak a táncos-énekes foglalkozások.

 

Szerző: Hámori Blanka - fitneszanyu.cafeblog.hufacebook.com/myvibesstudio

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Diófa

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 210

Átlagos értékelés: 5.0